WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:09

Dorothea, komt me bekend voor :o ik heb extra diepe zit 18 inch (maat 46), nu zadel beter is afgesteld vrijwel geen last meer

2005

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:40

Ik heb nieuwe zweetbladen met nubuck wrongen. Weten jullie waarmee je dat het beste kan onderhouden?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:29

@Jenn_Mellow, je zit echt hopeloos naar voren geheld op het zadel, je schouders moeten veel meer naar achteren. Ik kan me niet voorstellen dat dat prettig rijdt. Als je zo op een Wow reed toen de fitter kwam, dan had hij er echt wat van moeten zeggen. Hoe doe je dat eigenlijk met lichtrijden, dat gaat toch niet als je zo zit?

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:32

@Jenn_Mellow: de eerste foto vind ik nog niet zo storend, de tweede komt me erg bekend voor... zo zit ik ook op mijn nieuwere Wow. Nu op de antieke versie zit ik beter, dat zijn hele andere zweetbladen en een hele andere zitting. Je beugels zouden misschien ook een gaatje korter kunnen.
iets anders: is je paard misschien ook niet zo voorwaarts? Die van mij namelijk niet, ik probeer me dan een soort van extra licht te maken om vooral niets te belemmeren in de rug maar omdat ik ook dan nog flink moet drijven verhuist mijn onderbeen naar waar die van jou op de tweede foto ook ligt. Echt genant toen ik voor het eerst de foto's zag...

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:32

Bij mij komt Kerry binnenkort om mijn paard te checken en een demo te geven over de werking van een Wow. Ik wil graag een 2de hands zadel, want 3000,- voor een compleet nieuw zadel vind ik iets teveel van het goede. Nu gaf hij aan dat hij weinig 2de hands zadels heeft en dat het verbouwen van een 2de hands vaak net iets uitkomt onder de aanschafprijs van een nieuwe. Hebben jullie (diegenen die een 2de hands gekocht hebben) dat ook zo ervaren of is het gewoon een kwestie van geluk hebben? Ik heb voorlopig afgesproken om mijn paard te laten checken en een demo/passessie te laten geven zodat ik ook de maten heb, mocht ik zelf nog verder willen kijken voor een 2de hands.

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:47

@ Jol1 mijn houding is juist zo krom tijdens het lichtrijden, dus voornamelijk het moment dat ik wil gaan staan. Ik val dan helemaal voorover ipv recht omhoog te gaan.

@ Wittepit Dit is volgens mij een oude Wow (4 jaar oud). Beugels een gaatje korter heeft geen zin, met springen zit ik nl korter, maar ook dan ga ik schuin naar voren.
Mijn paard is meestal juist te voorwaarts (loperig) en dat icm mijn meestal te lange teugels zorgt ervoor dat mijn ellebogen in de houding komen uit foto 1.
Ik vind het ook heel genant om de foto's zo terug te zien, het ziet er nogal amateuristisch uit en dat beeld wil ik graag veranderen.
Maar bij jou heeft een andere (nieuwe) zitting dus geholpen? Of voornamelijk door de combinatie nieuwe zitting én nieuwe zweetbladen?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:44

JoesPleasure schreef:
Ik wil graag een 2de hands zadel, want 3000,- voor een compleet nieuw zadel vind ik iets teveel van het goede. Nu gaf hij aan dat hij weinig 2de hands zadels heeft en dat het verbouwen van een 2de hands vaak net iets uitkomt onder de aanschafprijs van een nieuwe. Hebben jullie (diegenen die een 2de hands gekocht hebben) dat ook zo ervaren of is het gewoon een kwestie van geluk hebben? Ik heb voorlopig afgesproken om mijn paard te laten checken en een demo/passessie te laten geven zodat ik ook de maten heb, mocht ik zelf nog verder willen kijken voor een 2de hands.

Zou inderdaad eerst de pas-sessie doen, zodat je weet wat je nodig hebt, en dan hopen dat je een zadel nodig hebt dat redelijk standaard is zodat de kans groot is dat je het tweedehands kan vinden (b.v. DWG kussens en curved tree met normale deep seat). Als je een tweedehands koopt, moet je zelf ook goed weten wat je koopt, niet iedere verkoper weet welke type alle onderdelen aan z'n zadel zijn.
Als je een andere seat nodig hebt ben de rond de 1000 extra kwijt, en b.v. een nieuwe set kussens is rond de 600. Daarbij komen dan nog de kosten van de fitter zelf, dat varieert per fitter, ook met reiskosten, en dat kan ook nog ongeveer - wilde gok - tussen de 75 en 150 kosten. Dus als je een tweedehands koopt voor - zeg- 1400, en je moet er zowel een andere seat als kussens voor kopen, dan had je net zo goed een nieuwe kunnen doen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:52

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:55

Kaspar, zijn de Wow dekjes nog steeds alleen in zwart en wit te krijgen?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:02

Needje schreef:
Kaspar, zijn de Wow dekjes nog steeds alleen in zwart en wit te krijgen?

Helaas wel, en zoals het er nu uit ziet blijven ze voorlopig ook enkel leverbaar in saai zwart en wit

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:52

En de vierkante dekjes alleen in het wit? Of zijn die er wel in het zwart nu?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:17

De vierkant enkel in het wit met zwarte wow tekst of wit met witte wow tekst.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:18

Stommmm
Maar wil tzt wel nog een vierkante.
Maar eerst moet mn paard weer lopen. :P

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:42

Iemand nog fixed block springbladen in de aanbieding?? :) Daar ben ik nl. naar op zoek! Wil ze het liefst ruilen met mijn movable dressuur bladen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:44

Ja ze blijven saai die dekjes, terwijl ze juist zulke leuke zadel kunnen maken. Dan wil je natuurlijk ook een gaaf dekje erbij.
Ik kan de dekjes aanbieden voor 50 euro excl. verzenden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:47

Lima84 schreef:
Iemand nog fixed block springbladen in de aanbieding?? :) Daar ben ik nl. naar op zoek! Wil ze het liefst ruilen met mijn movable dressuur bladen.

He muts... geen losse springbladen, wel een compleet springzadel ;)
Voor jou een vriendenprijsje.. :')
Laatst bijgewerkt door Casarell op 20-04-11 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:13

Ik heb alleen dwg kussens met tab 18 inch te koop en n curved singel beide nutmeg....

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:04

als ik E 50 aan een dekje wil uitgeven wil ik ook wel een fatsoenlijke, dan koop ik wel een eurostar, en ga zeker niet voor dat geld reclame rijden ;-) Geen aanklacht tegen jou hoor Kaspar!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:08

Vind t ook belachelijk geld. Van andere merken zijn de dekjes van deze stof de goedkoopste. Maar de pasvorm is wel beter als menig ander dekje.
Ben blij dat ik voor n paar centen een dekje van een bokker heb kunnen kopen pas.
rechtstreeks via de wow site kan ik ze goedkoper krijgen trouwens. Rond de 40 euro incl verzenden

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:16

Ik begreep van Seven dat zij dekjes laat maken via WOW in andere kleuren.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:47

Ik heb al een tijd geleden gevraagd om een hoofdstel te laten maken door WOW. Dat kon. Tot op heden helaas niks meer van gehoord....

@ Dorothea: fitter laten komen en opnieuw afstellen. Kreeg dat probleem ook ineens. Mijn paard was veranderd in bespiering ( in positieve zin !!! ) en na het opnieuw afstellen geen last meer van gehad!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:03

@Jenn: ik heb een tijdje op een tweedehands wow gereden, ook ouder model en daar zat ik net zo op als dat jij nu zit. Ik vond dat echt verschrikkelijk, want op de wow van mijn fjord zit ik wel kaarsrecht. Heb toen ook besloten om m in te ruilen voor een nieuwe en sinds ik die heb zit ik op allebei de zadels weer recht

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:47

Haha, ik heb al 2 wowzadels! En maar 2 paarden, dus een 3e kan ik helaas niet gebruiken ;) Toch bedankt voor dit aanbod! Ook zoek ik fixed block springbladen.
Heb btw nu ook een dressuurzadel met giant high fixed block, damn, dat zit wel fijn zeg! Ik kan toch ineens wel doorzitten nu :)

femmefatale1 schreef:
Lima84 schreef:

He muts... geen losse springbladen, wel een compleet springzadel ;)
Voor jou een vriendenprijsje.. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:08

ik wil er 1 in bruin en dat is als t goed is ook gewoon mogelijk dus ik heb aan gegeven offwhite en bruin te willen bruin was er offwhite heb ik nog geen antwoord op :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:11

Waar heb je besteld Seven?