Bij toeval kwam ik gister bij dit topic terecht en nu hebben jullie me aan het twijfelen gebracht over een nieuw dressuurzadel voor mijn Tinker haha! Ik was al min of meer er uit dat het een Fryso moest worden maar door al jullie positieve reacties ben ik nu erg aan het twijfelen geslagen of ik niet liever een AB wil... Zijn er hier ook bokkers die het zadel op een Tinker hebben liggen? Of in elk geval een zeer rondribbig paard met nagenoeg geen schoft en hoe zijn jullie ervaringen daar dan mee?
hoi supertinkie! Ik heb een AB op mijn haflingermerrie liggen....rondgeribt en geen schoft...ligt als een huis en zit heeeerlijk!!!!
Zooist
Geplaatst: 06-01-11 13:07
Ik heb geen tinker maar wel een rondribbig paard zonder schoft.
Het is het eerste zadel wat past en blijft liggen en ook nog eens onwijs prettig zit!
stipke
Geplaatst: 06-01-11 13:07
Ik heb ook zojuist gebeld en hij belt me zometeen terug. Ik wou eerst een hulsebos zadel maar na wat negatieve ervaringen hier op bokt besloten om toch maar voor AB te gaan. Ik hoop dat hij op zeer korte termijn kan, want ik ben nu even zadelloos.
anydale
Geplaatst: 06-01-11 13:31
Wat een positieve reacties zeg! En de prijs valt me ook wel mee. ik heb een vierjarige, erg rondgeribt, van voren erg smal. Heb nu een kiefer lusitano, die schoof steeds naar voren, heb het zadel op laten vullen en nu ligt hij beter (schuift minder en kiept niet meer naar voren) Maar ik denk dat ik in de toekomst wel een ander zadel wil, ook omdat ik kieffer niet heel super vind zitten en mijn paard toch wel een moeilijke rug heeft!
Ga er over nadenken!
supertinkie
Geplaatst: 06-01-11 15:28
Zooist en mamendt bedankt voor jullie reactie! Als het ook op een haflinger past moet het denk ik ook wel op mijn Tinker kunnen passen. Ik hobbel nu rond met een Pagony haflinger maar ben daar toch niet helemaal blij mee, vooral ook omdat het een veelzijdigheidzadel is... Het past verder wel goed maar ik voel me toch meer thuis in een dressuurzadel, waar ik voorheen ook altijd mee reed, maar doordat die niet meer goed paste heb ik nu dit zadel als tussenoplossing. Ik ga dus denk ik binnenkort ook maar eens contact zoeken met Arno! Maar eerst nog even een beetje centjes sparen hihi.
Arno is echt super goed! heb paard liep niet fijn door mn oude zadel, kreeg toen leenzadel van hem en was al stuk minder. nu mn nieuwe ab zadel is het echt helemaal weg hij loopt super!
Ik heb vanmiddag gebeld en hij komt a.s. maandag om het zadel aan te meten. Ben benieuwd. Ik denk dat ik voor de kleur bruin ga, niet die lichte maar de donkere bruin. Dan een mooi hoofdstel en een singeltje erbij, kan nu al niet meer wachten.
Spannend, ik moet hem nog steeds bellen omtrent mijn hoofdstel. sjips
Tooske
Geplaatst: 07-01-11 14:07
smurfje schreef:
Hij heeft een hele waaier met kleuren, En dan ook nog een sliert met alle kleuren biesjes. Tis net snoep uitzoeken, allemaal mooi en leuk.
Haha ja zo is het echt ik ik kon ook moeilijk kiezen. Hij werd zelf een beetje moe van mij ik zeg ja hallo ik ben vrouw moet je maar niet zoveel keus hebben.