Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Tcm, zeker moet je het op bouwen. Ik heb een sensibele PRE en soms doe ik alsof mijn neus bloed inderdaad, maar aanvoelen wanneer het spannend wordt is heel belangrijk bij hem. Dan rustig vertrouwen opbouwen door het rustig op te bouwen.
Lekker slapen helenalena!
SarahIlse schreef:Waar hebben jullie dan al die cursussen gedaan? Zijn dat echt eendagscursussen of meerdere dagen? Lijkt me best handig.
Zinzi_jewel schreef:Ik heb de ghost riemen en dan de gesp naar beneden !
Maar heb sowieso altijd gespen naar beneden eender wat voor zadel erop ligt
pleiada schreef:Ik heb op hose event een ghost roma zitting besteld in hoop ik een apart kleurtje..Aangezien buitenzinnig nog niet weet wat er evt mogelijk is qua kleuren wacht ik in spanning afMij lijkt iets van paars,rood of blauw wel leuk in gladleer..
Citaat:Ik heb al gezocht maar kan niet echt het antwoord op mijn vraag vinden. Is een HAF pad geschikt voor onder een bf zadel met vps?
SergeantRoos schreef:Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de "Freeride Basic" zadels, van Equi Totaal? Ik ben (niet heel intensief) aan het rondkijken naar een eventueel zadel voor mijn nieuwe verzorgpony. Eigenaar zat te denken aan iets boomloos, en ik kwam dit tegen. Mensen ervaring met het zadel/de site an sich?
[En daarbij nog de vraag -nadat ik de beugelophanging van de zadels heb gezien- hoe het met de drukverdeling zit? Het ziet er namelijk uit alsof het allemaal aan één plek hangt, of lijkt dat maar zo?]
Kwetal schreef:SergeantRoos schreef:Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de "Freeride Basic" zadels, van Equi Totaal? Ik ben (niet heel intensief) aan het rondkijken naar een eventueel zadel voor mijn nieuwe verzorgpony. Eigenaar zat te denken aan iets boomloos, en ik kwam dit tegen. Mensen ervaring met het zadel/de site an sich?
[En daarbij nog de vraag -nadat ik de beugelophanging van de zadels heb gezien- hoe het met de drukverdeling zit? Het ziet er namelijk uit alsof het allemaal aan één plek hangt, of lijkt dat maar zo?]
Geen idee, maar gezien de prijs kan je er niet heel veel van verwachten... Gebruik er in elk geval een boomloze pad bij en inderdaad hangt alles over 1 plek - het is wel van belang te weten of die plek nog enigszins is ondersteund?
Maar als het voor jou werkt, is er niets aan de hand
Je kunt ook een bij BuitenZinnig kijken voor een Libra zadeltje - ook een beetje in die prijsklasse en die zijn best goed
xManon_ schreef:Ik heb al gezocht maar kan niet echt het antwoord op mijn vraag vinden. Is een HAF pad geschikt voor onder een bf zadel met vps?
Ondanks elastische singel ligt mijn Cherokee nog steeds niet lekker stabiel en las hier iemand die niet meer zo schuift met haf pad dus wil dat misschien ook proberen. Ik weet niet of pony gevoelig is op de huid maar daar kom ik dan wel achter.
Kwetal schreef:Is het opstaphulpje ook off-topic? (en anders lekker puh)
Gek genoeg heeft het paard geen last van de riem onder zijn oksel - maar wel boven op de rug - dus blijf niet lekker bungelen in het ding en gebruik ALTIJD een barebackpad/zadel of eventueel een zacht hoesje op de plek waar het over de wervelkolom gaat. Voor zover ik weet zijn er weinig tot geen paarden geweest die er van door het lint gingen - gerotzooi om stil te blijven staan bij een object is dan wel weer heel normaal bij die lastpakken (zodat je in spagaat tussen het bankje en je knol hangt en zint op nieuwe vloeken, die niet helpen maar wel opluchten)