voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:46

Bedankt voor alle snelle reacties zeg!

Inmiddels zou een bepaald artikel over enkele dagen terug leverbaar zijn, dus ik vermoed dat volgende week mijn pakket aankomt? Het geld is idd al van mijn rekening af gegaan, en de verkoopster is inmiddels via via op de hoogte gebracht, dus snel weet ik meer!

Ik kan amper nog wachten op dat zadel *\%/*

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:47

pmarena: zijn de arizona drytex maat 1 nog leverbaar?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:52

Hoi!

Nee de kunstlederen Arizona's zijn helemaal uitverkocht.

Misschien dat Nickyskeet.nl er nog 1 te koop heeft, maar dat was een maat 2 dacht ik :)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:00

ok thnx! (je link op de website 'Hoe werken onze zadels' werkt niet...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:06

Bedankt voor de tip! Die heeft het wel gedaan, is gewoon het filmpje eronder :)

Ik ga even contact opnemen om dat te repareren :j

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:21

alleen op je hoofdpagina doet hijhet niet, in de FAQ doet hij het wel ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:40

:wave:

Ik wil graag een paar vraagjes stellen:

Ik heb een 9jarige draver, Yankee, die sinds kort op een nieuwe stal met een grote weide met veel gras staat. Paard is van iel ding naar een lekkere dikkerd gegaan :=
Rij altijd met een Rossner Montreal dressuurzadel, deze omdat hij een hoge schoft heeft en hij niet zo breed was. Naja je raad het al, zadel ligt niet goed meer en ben bang dat het zadel ook neit meer passend gemaakt kan worden (Mr. Ed komt sowieso pas 3/10, dus dat wordt voorlopig even longeren).
Nu vraag ik me af hoe het zit met die boomloze zadels? Klopt het dat ze zich gaan vormen naar het paard en dus eigenlijk op ieder paard passen?
Ik heb echt geen verstand hiervan dus als iemand kan helpen/informeren := ? Is het een optie voor mij als recreatief ruiter? (van alles wat dus; springen, dressuur, buitenrijden etc.)
Wil me graag even orienteren dus als iemand tips e.d. heeft :)) !

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:43

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:44

Vandaag weer heerlijk gereden. Mijn nieuwe wrongseatsaver getest (op mijn Cherokee).

Ding is z'n geld toch echt waard :)) Zit fijner dan de oude kunststoffen wrongsaver die ik had. Is wat dikker en steviger, maar of het daardoor komt? Had wel het idee dat het de zitting wat verkleinde. Maar vond dat niet zo erg.

Mijn vriendin (zij rijd mijn paardje eerst voor ik er op durf :o ) vond 'm ook fijner dan die andere. Alhoewel zij de wrongen niet zo fijn vind af en toe. Ze heeft lange benen en zou met de wrongen op kniepositie ook voldoende hebben.

Ga ff foto'tje voor jullie uploaden :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:46

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:55

ben benieuwd saffiera!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:35

cindybijl schreef:
alleen op je hoofdpagina doet hijhet niet, in de FAQ doet hij het wel ;)

Ja dat zag ik inderdaad. Om 1 of andere reden werkt de link in het rechtermenu niet meer, heeft hij wel gedaan.
Het jammere is dat ik zelf niet aan sommige dingen kan knutselen, en de menu's vallen daaronder....echt irritant.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:06

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:11

Hij staat netjes, maar ik vind het er wel uitzien alsof de wrongen oncomfortabel ver onder je been zitten, zo met het puntje onder binnenkant knie :=

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:30

Ik heb net met de Arizona van mijn dochter gereden, zit zalig op mijn Haf en schuift zelfs niet!
Het enige waar ik tegen aan bots is dat ze stopt met draven na enkele meters. Met de barebackpad reageert ze net hetzelfde.
Ik kan maar 1 ding bedenken dat het door mijn evenwicht of houding kan liggen?
Met een boomzadel doet ze dat niet.
Iemand een idee?

verder ben ik heel tevreden :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:42

Komt vaak voor wanneer mensen een testzadel hebben ook, ruiter moet evenwicht vinden en breng daardoor paard wat uit evenwicht, die snapt het niet meer zo goed en gaat maar langzamer dan, of probeert de ruiter te helpen door langzamer te gaan lopen :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:20

pmarena schreef:
Hij staat netjes, maar ik vind het er wel uitzien alsof de wrongen oncomfortabel ver onder je been zitten, zo met het puntje onder binnenkant knie :=

Oh nee, geen last van. Vind het juist fijn om die wrong te voelen. Maar toen ik de foto's zag vond ik het zadel wel ver op zijn schouder liggen..?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:42

Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat je zo lekker zit joh, je hele knie wordt weggeduwd waardoor je hele been naar buiten draait....zou niks voor mij zijn, ik krijg al rugpijn als ik het zie :P

De wrong zit in een veel logischere hoek op je oude seatsaver :)

Ja dat vind ik ook inderdaad, dat hij erg op de schouder ligt.
Schuif hij soms naar voren...? :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:51

zou dat daardoor komen met mijn naar buiten draaien? Ik dacht dat het gewoon mijn belabberde houding was :)

Zal eens kijken of ik ze iets kan verplaatsen volgende keer.

Schuift wel iets naar voren (maar pony loopt ook enorm op de voorhand). Maar wil bij het opzadelen al niet achter de schouder liggen. Ook niet met banaansingel. Moet misschien nog wat andere singels gaan proberen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:06

pmarena schreef:
Komt vaak voor wanneer mensen een testzadel hebben ook, ruiter moet evenwicht vinden en breng daardoor paard wat uit evenwicht, die snapt het niet meer zo goed en gaat maar langzamer dan, of probeert de ruiter te helpen door langzamer te gaan lopen :)

dankjewel. ik dacht wel dat ik in die richting moest zoeken. Ze is nog jong dus dat speelt ook waarschijnlijk. Nog veel oefenen dus, hoe kan ik dit het beste aanpakken? In stap is er geen enkel probleem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:08

Aha met een jong paard zie je het ook vaak inderdaad, gewoon wat onzekerheid over waar het beestje nu goed aan doet / wat het baasje wilt :)

Gewoon hetzelfde aanpakken als überhaupt het inrijden zelf.

Dus oefenen en heel duidelijk aangeven wat je van het beestje wilt, dat het bvb. niet hoeft te gaan stappen als je zelf wat voor of achter de beweging zit. Belonen wat je wilt en goed vriendelijk duidelijk zijn zodat het beestje niet onzeker hoeft te worden :)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:10

Ik vroeg me al af of iemand dat zou zeggen dat het zadel vrij ver naar voren lijkt te liggen. Mijn arizona schuift ook nog steeds ongeveer zo ver naar voren en daar ben ik nog niet echt tevreden mee. Ook met banaan singel inderdaad. Dus mocht je een oplossing vinden hou ik me aanbevolen.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:27

Als je paardjes wat overbouwd zijn, dan kun je het ook nog oplossen met de shims in je pad te doen, aan de voorzijde, waardoor het de schoft partij wat opvult en het zadel niet zo makkelijk naar voor glijdt.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:35

viola schreef:
Ik vroeg me al af of iemand dat zou zeggen dat het zadel vrij ver naar voren lijkt te liggen. Mijn arizona schuift ook nog steeds ongeveer zo ver naar voren en daar ben ik nog niet echt tevreden mee. Ook met banaan singel inderdaad. Dus mocht je een oplossing vinden hou ik me aanbevolen.

Ik vraag me af of een singel als dit zou kunnen helpen:
Afbeelding
Dan zou de singel ook minder tegen zijn oksel komen denk ik. Niet dat het schuurt, maar ik zie het wel wanneer er iemand anders op zit. Dacht vandaag nog: ai, zou beter/anders moeten.
Ik vind zelf singels met dit:
Afbeelding
erg mooi, singelt fijn aan en kun je ook ongelijk singelen om 'm perfect vast te zetten. Echter zijn die er niet in banaan of extreem-anatomisch.

@Yankeestar: hij is niet echt overbouwd, loopt alleen wel op de voorhand. Niveau van trainen is nog niet zo eh... hoog :o
We zijn bezig met op de hoefslag rechtuit gaan, sturen en tempocontrole. En ik moet oefenen met durven rijden.
Ik denk trouwens dat ik dan nog meer achter in het zadel zou belanden.

Misschien dat die shims wel goed zijn voor de poown van mijn zusje, die is nl wel overbouwd.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:44

Ja die eerste zit ik ook aan te denken. Probleem is dat ik western gespen nodig heb, ik heb namelijk een arizona. De gespen vervangen is opzich geen probleem, maar een beetje veel werk om uit te proberen dus daar denk ik nog even over na. Of ik zou tussenstukjes moeten kopen, maar dan wordt het ook weer een dure test.
Mocht ik het wel gaan proberen hou ik je op de hoogte.