voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:56

wereld schreef:
Ik heb een halfpad voor de barefoot van mijn shet besteld, maar er zitten helemaal geen lusjes aan.. Heb ook een voor mijn fries, maar die kun je gewoon vast maken aan het zadel..

Iemand ervaring met een halfpad zonder lusjes? Lijkt me toch dat dat gaan schuiven als je die op de rug legt, dan je dekje en dan het zadel?

Denk vraag het eerst hier, voordat ik hem ga gebruiken..

Kijk zo een heb ik voor mijn fries, met lusjes
(foto gepikt van iemand anders :o )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H8UPHGAM.jpg

En zo is mijn vers bestelde, dus zonder lusjes..
http://www.hofstede-twekkelo.nl/compone ... 4df7b0.jpg

Er zit een antisliplaag op dus echt schuiven zal hij niet doen, iig mijne krijg ik niet verplaatst onder het zadel (dan moet ik hem echt helemaal los maken) :D

wereldJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:03

LauEef schreef:
Er zit een antisliplaag op dus echt schuiven zal hij niet doen, iig mijne krijg ik niet verplaatst onder het zadel (dan moet ik hem echt helemaal los maken) :D

Oke, maar leg jij er nog wel een gewoon dekje tussen de pad en het zadel?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 06:54

wereld schreef:
LauEef schreef:

Oke, maar leg jij er nog wel een gewoon dekje tussen de pad en het zadel?

Nee, ik doe dekje - pad - zadel omdat mijne nogal zweet en ik niet wil dat mn zadel lelijk wordt :Y) Ik weet dat dat niet helemaal de juiste manier is maar het is een tijdelijke oplossing tot ik zo'n leuke HKM-pad koop met inlages!

wereldJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:41

Nee idd, zo trekt het dekje strak over de rug, dus hebben de inlages weinig nut heb ik mij laten vertellen omdat je zo totaal geen ruggengraadvrijheid hebt.. Dus het is maar net wat je belangrijker vind natuurlijk, je zadel of je paard :D
Al snap ik je niet, het zweet gaat even snel in je zadel, als je eers de pad en dan het dekje doet, of andersom. Je houd 2 dekjes onder je zadel dus ik snap je niet..

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:23

Hey

ik moet jammer genoeg mijn londen te koop zetten. Ik vind mijn draai niet in galop (mijn partner op de londen trouwens ook niet), ik kan niet netjes blijven zitten en dit vind ik heel jammer. (Ik kan ook niet even mijn zadel op een ander paardje leggen om de galop hierin gewoon te worden).
Dus ik heb een afspraak gemaakt met een zadelpasser zodat er een zadeltje gepast kan worden dat goed zou zijn voor Jalenka en voor mij.

Dus indien er mensen interesse hebben in een BF Londen maat 2, met 2 pads en 35cm dressuursingel (goed onderhouden) hoor ik het graag.

Verder is de portemonnee niet dik genoeg om een ander boomloos zadeltje te kopen (zag de startrek veelzijdig ook wel graag, maar ja)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:43

wereld schreef:
Nee idd, zo trekt het dekje strak over de rug, dus hebben de inlages weinig nut heb ik mij laten vertellen omdat je zo totaal geen ruggengraadvrijheid hebt.. Dus het is maar net wat je belangrijker vind natuurlijk, je zadel of je paard :D
Al snap ik je niet, het zweet gaat even snel in je zadel, als je eers de pad en dan het dekje doet, of andersom. Je houd 2 dekjes onder je zadel dus ik snap je niet..

Omdat nu het dekje het overgrote deel zweet en vooral zand opvangt en het niet direct op het zadel terrecht komt ;) Ruggengraatvrijheid heb ik idd ook gelezen maar moet zeggen dat het ruggegraat altijd netjes droog is terwijl de rest zweet dus volgens mij valt dat best wel mee. Moet er wel bij zeggen dat er dikke inlages in de pad zitten, misschien dat dat een rol speelt?

_PatriciaH

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:45

Passen er geen heavy duty inlages in het dekje van de barrydale?? Krijg het er niet in en wil eigenlijk niet gaan snijden...

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:54

Ik heb een vraag, ik heb verschillende maten pommels
Op een pommel staat "wide" ik vraag me af of dat een L is ?
Als ik het vergelijk met de andere dan lijkt het er wel op maar ik wil het graag zeker weten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:32

Zoek: zou gewoon moeten passen volgens mij??

Waarom gaat het niet dan?

De HD inlages zijn wat compacter dan de andere dus dat is wel raar!

Fjordie: ja, de "wide" is gewoon de L. Large = wide.
Op de XXL staat dat gewoon, en op de M staat Medium.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:46

@pmarena thanks voor het snelle antwoord

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:52

Graag gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:07

Zoek schreef:
Passen er geen heavy duty inlages in het dekje van de barrydale?? Krijg het er niet in en wil eigenlijk niet gaan snijden...

Heb je wel de barefoot-pad, of een andere?
Voor in de FRA-pad die ik onder mijn cherokee heb moest ik ze ook behoorlijk bijknippen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:16

hey iedereen, ik zou een Barefoot Arizona op mijn Haflinger willen proberen.
Ik heb een op maat westernzadel maar ze is zoveel bijgekomen het laatste jaar.
Ze staat bijna 1 jaar zonder training na hoefbevangen geweest te zijn en er is ook IR ontdekt.
De boom knelt tegen de schouders.
Het zadel is van mijn dochter haar Fjord, die heeft een redelijke schoft en het blijft goed liggen.
Mijn Haf heeft praktisch geen schoft, heeft iemand ervaring hiermee?
- geen schoft
- heel rond gebouwd
- Barefootzadel
Welk resultaat bekom je dan? Is het ideaal of toch maar niet?
Ik moet uiteraard ook kijken voor een bredere fork (nu zit de standaard erin)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:32

klinkt als mijn tinker ;)
ik heb een barefoot atlanta en had daar eerst een pad met anti-sliplaag onder liggen.
maar omdat ik daardoor te breed zat, ben ik overgeschakeld naar een ander pad met dubbele inlages en die blijft ook gewoon goed liggen.

Duhelo heeft nu die antislip pad (onder een barefoot arizona) omdat een gewone pad ging schuiven op haar nog jonge en scheve belgisch trekpaard - ook heel rond en weinig schoft.
op haar andere belg gaat het wel goed met een gewone pad.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:56

Blijheid schreef:
Zoek schreef:

Heb je wel de barefoot-pad, of een andere?
Voor in de FRA-pad die ik onder mijn cherokee heb moest ik ze ook behoorlijk bijknippen.

Ik heb de originele en in de Cherokee passen ze makkelijk en hou ik ruimte over maar de inlages voor de Barrydale zijn heel wat smaller aan de achterkant....

Kan ik de inlages gewoon bijsnijden dan? Zit je dan niet met de speciale binnenkant?

wereldJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:57

Heeft iemand intresse in een Barefoot Stella maat 2?
Ik vind het toch echt te lang voor mijn fjord.. Ben bang dat ik hier op den duur problemen mee krijg, dus toch maar op zoek naar een goed passend boomzadel helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:01

@Zoek: Ik heb die van mij wel bijgeknipt. De 'speciale binnenkant' is een plaatje plastic, maar dat loopt niet helemaal tot aan de rand. Een klein deel kun je sowieso wegknippen voor de die plastic kern tegenkomt, bij mij was dat voldoende.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:44

Oei ben bang dat het wel een groter deel moet zijn....ga eens kijken of het lukt. Bedankt voor de antwoorden en het mee denken!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:05

Na lang nadenken (en sparen!) heb ik eindelijk een Cheyenne besteld! Ik heb echter een vraagje omtrent de bestelprocedure van Barefoot België: ik heb de som zondagnacht overgemaakt (dus in feite was het maandagochtend) van een Belgische bankrekening naar dus de Belgische bankrekening van Barefoot. Volgens de site wordt het pakket binnen de 24u na ontvangen van betaling verstuurd. Aangezien een overschrijving wettelijk gezien slechts drie dagen mag duren, zou het geld inmiddels toch al ontvangen moeten zijn?

Heeft iemand hier soms ervaringen ofzo mee? Ik snap best dat niet elke bestelling even snel afgehandeld kan worden, maar ben een beetje bang of de geldtransactie wel goed is gegaan. Heb intussen gisteren een mailtje gestuurd, of Barefoot de som geld wel ontvangen heeft, maar nog geen reactie teruggehad. Heeft iemand dit ook gehad en is dit normaal? Aangezien het toch een aardig bedrag is maak ik me wat zorgen...

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:13

Bij wie heb je het besteld?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:15

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:32

Raar dat je nog niks gehoord hebt, maar komt vast goed hoor, Natasja van Barefoot België ken ik niet anders dan gewoon prima betrouwbaar. Ze heet hier op Bokt overigens yankeestar.

Ik zal haar ook meteen even inseinen dat je niks van haar hoort, wie weet gaat er ergens iets fout van e-mail die niet goed aankomt ofzo :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:33

Ooh dankje dat is heel aardig! Ik heb haar ook al twee maal een mailtje met een vraag gestuurd en daar had ik meteen een antwoord op, dus ik begon me zorgen te maken dat de hele transactie gewoon mislukt was :')

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:40

is het geld ook echt van je rekening gegaan?
wanneer het pakket verstuurd wordt zegt nog niet wanneer je het ontvangt.
de post durft al eens traag te zijn ...
of misschien was het zadel niet in voorraad?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:42

Heb ook 2x eerder bij haar besteld en is elke keer prima verlopen :j
Komt vast goed.