Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DatBenIkNou schreef:Heeft iemand hier een tip voor het oppimpen van de frontriem van de Micklemof het laten maken van een andere die er goed bijpast misschien? Een blingbling staat er echt niet bij vind ik persoonlijk. Zoek dus speciefiek iets robuusters/stoers met studs en leer bijvoorbeeld. Weet iemand hier een leuk adres daarvoor?
DatBenIkNou schreef:Heeft iemand hier een tip voor het oppimpen van de frontriem van de Micklemof het laten maken van een andere die er goed bijpast misschien? Een blingbling staat er echt niet bij vind ik persoonlijk. Zoek dus speciefiek iets robuusters/stoers met studs en leer bijvoorbeeld. Weet iemand hier een leuk adres daarvoor?
Jessix schreef:Sorry dat ik kom binnenvallen!Ik had een eigen topic geopend, maar dat is op slot gegooid met een linkje naar dit topic, dus dan wil ik hier graag mijn vraag stellen.
![]()
Ik ben benieuwd naar bitloos ervaringen met de Micklem en dan specifiek in de dressuur, dus rijden met contact. Op welke manier heb je het hoofdstel en hoe bevalt het?
Vientje schreef:DatBenIkNou schreef:Heeft iemand hier een tip voor het oppimpen van de frontriem van de Micklemof het laten maken van een andere die er goed bijpast misschien? Een blingbling staat er echt niet bij vind ik persoonlijk. Zoek dus speciefiek iets robuusters/stoers met studs en leer bijvoorbeeld. Weet iemand hier een leuk adres daarvoor?
Ik heb deze er op zitten:
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... imo-zilver
Lusjes sluiten mooi aan, hij blijft netjes zitten en het is net iets sjieker dan de originele micklem frontriem zonder meteen een flipperkast te worden. Studs en leer, check
Vientje schreef:DatBenIkNou schreef:Heeft iemand hier een tip voor het oppimpen van de frontriem van de Micklemof het laten maken van een andere die er goed bijpast misschien? Een blingbling staat er echt niet bij vind ik persoonlijk. Zoek dus speciefiek iets robuusters/stoers met studs en leer bijvoorbeeld. Weet iemand hier een leuk adres daarvoor?
Ik heb deze er op zitten:
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... imo-zilver
Lusjes sluiten mooi aan, hij blijft netjes zitten en het is net iets sjieker dan de originele micklem frontriem zonder meteen een flipperkast te worden. Studs en leer, check
FelineNanet schreef:Wat wil je allemaal weten?
Ik rijd zelf op de sidepull en kingekruisd op de Micklem en heb ook kaak- en kingekruisd gereden op andere hoofdstellen. Micklem bevalt 100% beter dan andere hoofdstellen: ponylief is makkelijker te rijden, te sturen en te stoppen. Zeker als ze onwijs heet wordt, was het eigenlijk niet te doen en nu met de Micklem no problem. Daarnaast was mijn pony onwijs kopschuw en is dat met dit hoofdstel eigenlijk ook zo goed als verholpen. Kortom pony is er zelf al rustiger mee en dat helpt zeker in het rijden.
Qua release ben ik zeer tevreden over de sidepull en tevreden over de kingekruisde variant. Sidepull los = gelijk los. Het onderstukje van de kingekruisde is bij nu lekker soepel en heeft nu wel een goede release, hij was eerst wat te stroef.
Ik train mijn pony dressuurmatig (rechtrichten) in de bak en endurance-matig buiten. Buiten gebruik ik vaker de sidepull omdat ze daar alsnog het beste op reageert als ik een noodrem nodig zou moeten hebben. In de bak vaker de kingekruisde, eerst de sidepull. Ik ben eigenlijk per toeval een keer de kingekruisde in de bak gaan gebruiken en daar reageerde mijn pony gewoon veel beter op (rustigere aanleuning).
Maar besef wel dat het voor ieder paard heel anders is. Mijn pony wordt momenteel al 7 jaar bitloos bereden en er wordt met haar veel met grondwerken (en dus ook werken met druk op bepaalde punten) gewerkt. Ze snapt dus heel goed wat ze moet doen met de drukpunten. Het is dan ook goed uit te leggen achteraf gezien waarom ze veel beter loop op kingekruisd/sidepull dan kaakgekruisd.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, anders kan je altijd nog even een PBtje sturen
DatBenIkNou schreef:Benfan: lijkt me best wat, heb je daar een afbeelding van en zou een menfrontriem qua maat passen dan?