Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:16

Laurie schreef:
Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met de Thermo Cooler? Hoe valt die qua maat? :)

Ik vind t echt een hele fijne deken! Moet de mijne helaas laten repareren, heeft n muis ingezeten |( pasvorm is op de rug echt heel mooi! Maat valt ‘normaal’, ik heb de 191 voor mijn fjord.

Wiskey1

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:42

Ik heb m ook, bevalt heel goed! Paard droogt mooi op zonder het koud te krijgen na rijden. Enige wat ik jammer vind, omdat ik hem vooral op wedstrijd gebruik, is dat er buiksingels aan zitten die er niet af kunnen, dus die knoop ik maar vast

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:16

Afbeelding
Afbeelding

Volgensmij zijn ze beide op zn kop, maar in ieder geval mag ik deze aan mijn LM collectie toevoegen. :D

Bij Epplejeck was 2e halve prijs dus heb 90 euro betaald voor beide, dat houd het leuk. :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:22

Ik heb naar aanleiding van jullie foto's en enthousiasme mijzelf ook een cadeau gedaan, aangezien het 3=2 bij Horze was kon ik voor 110 3 dekjes kopen. Ben gegaan voor de dressuur suede Ice Blue en Paridotgroen (Peacock dus) en springversie de navy katoen ivm wasbaarheid en vlekken :) ze komen op een bruin paard liggen, dus zal even foto's maken als ik ze binnen heb.

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 23:14

liekec schreef:
Ik heb naar aanleiding van jullie foto's en enthousiasme mijzelf ook een cadeau gedaan, aangezien het 3=2 bij Horze was kon ik voor 110 3 dekjes kopen. Ben gegaan voor de dressuur suede Ice Blue en Paridotgroen (Peacock dus) en springversie de navy katoen ivm wasbaarheid en vlekken :) ze komen op een bruin paard liggen, dus zal even foto's maken als ik ze binnen heb.

Klopt het dat de aanbieding nu niet meer geldt? Bij mij gaat er geen korting vanaf haha :')

Is LeMieux toevallig ergens anders in de aanbieding? :(:)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 00:26

Bij de Epplejeck is er 2e halve prijs. Ik heb voor 2 dekjes voor 90 euro betaald vandaag.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 07:11

DenieesB schreef:
liekec schreef:

Klopt het dat de aanbieding nu niet meer geldt? Bij mij gaat er geen korting vanaf haha :')

Is LeMieux toevallig ergens anders in de aanbieding? :(:)

Klopt, dat was tot vrijdag geldig -O-

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:00

Nog een vraagje: zijn er eigenlijk mensen hier die nieuwe poly cotton work pads (zie https://www.horsehealth.co.uk/saddle-pa ... 0_488_662&)? Heb er ook eentje mee besteld, ben erg nieuwsgierig of meer mensen ze gebruiken? Ik longeer ook erg vaak en het leek me wel fijn om zo'n pad onder mijn longeersingel te leggen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:25

Ik zou daar niet zo snel voor gaan, ik ben meer van de gevormde, dunnere dekjes. :)

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:49

Ik denk er hetzelfde over als Upendo. Die pads zijn helemaal recht, lijkt me totaal niet fijn passen op de rug.
Met longeren heb ik gewoon zo'n dun "dekje" speciaal voor de longeersingel. Ik vind het niet fijn om met een groot dekje te longeren ook.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:59

emilie schreef:
Ik denk er hetzelfde over als Upendo. Die pads zijn helemaal recht, lijkt me totaal niet fijn passen op de rug.
Met longeren heb ik gewoon zo'n dun "dekje" speciaal voor de longeersingel. Ik vind het niet fijn om met een groot dekje te longeren ook.

Ik longeer altijd met een normaal zadeldekje van mattes met een ingebouwd bontje. Die longeersingels verdelen zo slecht de druk, echt vervelende dingen zijn het eigenlijk.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:17

mavantos schreef:
emilie schreef:

Ik longeer altijd met een normaal zadeldekje van mattes met een ingebouwd bontje. Die longeersingels verdelen zo slecht de druk, echt vervelende dingen zijn het eigenlijk.

Ik longeer graag zonder singel ook om die reden :)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:22

Hier longeer ik met een dekje en een bontje op de rug en een op het dekje. Zelfde reden als de rest, singel verdeelt vreselijk de druk.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:24

Ik heb een longeersingel die gevuld is met traagschuim en daar nog eenzelfde traagschuim onderlegger onder

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:47

Nouja, daarom wilde ik eigenlijk ook voor een wat dikker dekje gaan: die singels verdelen de druk zo slecht. Heb er eentje met 'kussens', maar dan nog. Een dekje en een bontje heb ik ook eens gedaan, maar als ik dan met dubbele longe werk dan blijft m'n lijn wel eens achter dat bontje steken. Kan de lijn (nog) niet achter haar kont leggen, dat vindt ze niet zo'n goed idee. :P :Y)

Zonder singel longeer ik niet, wil haar wel op enige wijze bijzetten (of minstens de mogelijkheid om m'n longeerlijn via de singel door het bit te halen), anders zie ik 't nut er niet van in om te longeren. :o

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:38

Bunn schreef:
Nouja, daarom wilde ik eigenlijk ook voor een wat dikker dekje gaan: die singels verdelen de druk zo slecht. Heb er eentje met 'kussens', maar dan nog. Een dekje en een bontje heb ik ook eens gedaan, maar als ik dan met dubbele longe werk dan blijft m'n lijn wel eens achter dat bontje steken. Kan de lijn (nog) niet achter haar kont leggen, dat vindt ze niet zo'n goed idee. :P :Y)

Zonder singel longeer ik niet, wil haar wel op enige wijze bijzetten (of minstens de mogelijkheid om m'n longeerlijn via de singel door het bit te halen), anders zie ik 't nut er niet van in om te longeren. :o

Dat laatste is natuurlijk een heel andere discussie en niet geschikt voor in dit topic :P

Een iets dikker (schuim)dekje onder de singel, waardoor de druk beter verdeeld wordt, is dan wellicht een optie voor je.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:48

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:18

emilie schreef:
Dat laatste is natuurlijk een heel andere discussie en niet geschikt voor in dit topic :P

Een iets dikker (schuim)dekje onder de singel, waardoor de druk beter verdeeld wordt, is dan wellicht een optie voor je.

Haha, true: ik zal m'n mond verder houden. :o

Dat is ook een optie, maar bestaat dat eigenlijk ook in longeersingel-vorm? :? Een gewone maat onderlegger lijkt me niks, dan blijft m'n lijn er toch achter haken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:47

Ze zijn binnen! Ga nu naar stal en passen, ben benieuwd. *\o/* kleuren zijn wat lichter op de foto.
Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:55

Oehh die zijn gaaf Lieke!
Mijn beschermers zijn ook binnen en ze passen! Let niet op de lelijk dichtgemaakte klittebandjes, paard wilde niet stil staan. Afbeelding
Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:57

liekec schreef:
Ze zijn binnen! Ga nu naar stal en passen, ben benieuwd. *\o/* kleuren zijn wat lichter op de foto.
[ [url=m/nileSe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooiiiïi
I <3 blauw

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:33

Afbeelding

Ik twijfelde lang tussen de ice blue en de cornblue. Toen ik van de week mijn lang verwachte laarzen kon ophalen heb ik uiteindelijk maar donkerblauw gekozen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:55

@ liekec: 3 mooie kleurtjes!

@ wythlove: donkerblauw staat altijd chique!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:33

Nou gepast en staan allemaal prachtig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:46

Mooi hoor! Die Mesh beschermers heb ik zelf ook, ik gebruik ze al een goede 2 jaar bijna elke dag en ze zien er na een wasbeurt nog als nieuw uit. :)