[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:42

Bedankt voor het meedenken!
Ik heb het zadel wel gekocht. Het oogt verder erg goed.
Nu nog de kussens vervangen want die zijn best kort. Ik ben benieuwd wat mijn paardje er van vind! Morgen hoop ik er een ritje mee te maken.
Mijn paard buigt erg moeilijk en de galop springt hij altijd verkeerd aan. Wie weet gaat het nu de betere kant op.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:20

Om nog even op het singel verhaal terug te komen, mijn zadel schoof ook altijd een klein beetje, c vormige singel geprobeerd maar dat was geen succes, poownlief liep haarzelf stuk op die singel, nu sinds kort een volledig elastische singel en zadel ligt als een huis, geen geschuif meer een poownlief loopt zich er ook niet stuk op omdat de singel vrij smal is.
Ik heb deze singel:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/KASSA ... ingel.html

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:43

No_no, ben benieuwd! Maak je foto's?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:56

Vandaag heb ik het arizona zadel van quibje overgenomen en uitgeprobeerd. Ik vind het echt zalig zitten! Cheyenne vond het maar raar eerst maar ze liep daarna heel netjes. Ik heb alleen een probleem opgemerkt, de pommel biedt amper schoft ruimte. Er zit nu een M in en ik heb er een L bij gekregen. Zou ik dan dikkere inlages kunnen nemen om het zadel iets te verhogen en zo ook de schoft? Of een pad met een uitgesneden schoft?
De inlages op zich lijken me al vrij goed en het zadel schoof ook niet. Ik heb wel maar 20 minuutjes gereden, eenmaal gegaloppeerd en een beetje gedraafd omdat ze lang niet gereden is dus ze heeft geen super conditie momenteel. Of moet er een S pommel in? En nogmaals bedankt voor het beantwoorden van mijn vele vragen :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:23

Je kunt eens proberen hoe het eruit ziet als je de losse forken op haar rug zet. Sinds ik de XL pommel in de London heb heeft mijn Tinker ook veel minder ruimte boven de schoft maar het trekt niet strak en ze loopt er nog steeds mooi ruim onder. Mijn Arizona heeft een L fork, die ligt op het oog goed en lijkt zelfs iets naar voren te kiepen maar als ik de losse fork op haar rug zet is hij toch wat aan de smalle kant. Dus het lijkt niet altijd iets te zeggen :D Fijn dat het zadel bevalt!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:23

Heb je foto's van de/een pommel los op haar rug?

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:29

Ben erg benieuwd marlijn, wel foto's showen he :D

In een Arizona kan geen s pommel toch?
En foto's van de shoftvrijheid als het zadel op je paard ligt?
(mijn pony heeft een hoge schoft en ik ben bang dat ik Dit probleem ook ga krijgen dus ben erg benieuwd wat aangeraden word)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:56

Een tip voor de gene die in het bezit zijn van een furminator; met dit ding kun je heel goed je (Barefoot) dekjes schoon krijgen zonder dat je je dekje beschadigd +:)+

Ik ben een beetje aan het knutselen met inlages en kwam net op deze website een stuk rubberfoam (Moosgummi) van 3 cm dik tegen die je zelf nog op maat kan knippen. Ze bezorgen gratis thuis dus het is denk ik wel de moeite waard om het te proberen. Heeft iemand eerder zoiets zelf gedaan? :D Er zijn 2 maten beschikbaar: http://www.datona.nl/gereedschap-mat.html

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:00

xliisaa schreef:
Ben erg benieuwd marlijn, wel foto's showen he :D

In een Arizona kan geen s pommel toch?
En foto's van de shoftvrijheid als het zadel op je paard ligt?
(mijn pony heeft een hoge schoft en ik ben bang dat ik Dit probleem ook ga krijgen dus ben erg benieuwd wat aangeraden word)

Een S pommel kan wel in een Arizona,maar een S Fork helaas niet. Dit omdat deze niet bestaan. Maar een pommel in Arizona,vind ik persoonlijk geen gezicht :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:54

Ik ga morgen foto's maken, met en zonder zadel. Ik was vandaag wat te enthousiast om foto's te maken.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:15

Ah zo zat dat dus lous!
Haha dat ken ik chimello, ben benieuwd.

Ik moet helaas nog 2 tot 3 weken wachten en wacht nu al 5 weken volgens mij :(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:39

Dat is lang Lisa..
Kitty, dat is handig! Ik ben benieuwd!

Ik heb wel foto's van het zadel, verder nog niet. Als ze er zijn zal ik ze plaatsen

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:41

Herkenbaar, ik heb daar 12 weken op mijn testzadel gewacht :( Had ook niet veel langer meer moeten duren want was er toen aardig klaar mee, ik hoorde namelijk ook maar niks :o

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:54

Ik kreeg ook helemaal niks te horen.
Hadden ze het zadel niet eens meer als testzadel..
(kreeg ik te horen toen ik zelf maar contact op nam)
Maar ik had al gelezen dat jij 12weken moest wachten dus gelijk maar weer mailtjes wezen sturen.
Na 5 weken eindelijk te horen gekregen dat ik nog 2 tot 3 weken moet wachten, ben erg benieuwd!

Achja wijze les voor de volgende keer :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:57

Ik kan echt niet wachten tot morgen, ga het zadel dan op een andere proberen :o

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:59

Buitenzinnig schreef:
Ik heb ook nooit een namaak Hidalgo gezien, ik heb ook geen idee of die bestaan.
Beugelophanging is nu ook zilver bij de Hidalgo zadels, beugels zijn wel over het zweetblad te dragen. Knopjes bij de Mallorca ll die hier ligt zijn zilver, de Venice ll die ik als testzadel had, had ook zilveren knopjes.

Ik noem de zadels van chezz altijd namaak hidalgo :j

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:07

chimello schreef:
Vandaag heb ik het arizona zadel van quibje overgenomen en uitgeprobeerd. Ik vind het echt zalig zitten! Cheyenne vond het maar raar eerst maar ze liep daarna heel netjes. Ik heb alleen een probleem opgemerkt, de pommel biedt amper schoft ruimte. Er zit nu een M in en ik heb er een L bij gekregen. Zou ik dan dikkere inlages kunnen nemen om het zadel iets te verhogen en zo ook de schoft? Of een pad met een uitgesneden schoft?
De inlages op zich lijken me al vrij goed en het zadel schoof ook niet. Ik heb wel maar 20 minuutjes gereden, eenmaal gegaloppeerd en een beetje gedraafd omdat ze lang niet gereden is dus ze heeft geen super conditie momenteel. Of moet er een S pommel in? En nogmaals bedankt voor het beantwoorden van mijn vele vragen :+

Dat jouw paard dan Cheyenne heet is in dit topic wat verwarrend als je even snel door de nieuwe berichten scrolt :+

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:44

pmarena schreef:
jomaro schreef:
Zo heb je geen zadel en zo heb je er ineens twee :D

Cherokee met l pommel
[ Afbeelding ]

Cheyenne met m pommel
[ Afbeelding ]

Cherokee (of eigenlijk L pommel) staat mooier inderdaad!

Beestje staat er wel flink uitbuikend-na feestmaal bij zeg :')

:o Lees altijd de berichtjes voor aan Maron :list:

Hij was toch niet zo te spreken over hoe men hier over hem denkt :=

Bij deze is hij begonnen vandaag met trainen.
Afbeelding

Ik ga op zoek naar een c singel voor het cherokee zadel.
Maar begreep dat zo lang mogelijk singel beter is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:47

Hihi, het is geen binnenvetter in ieder geval, hij laat duidelijk zien wat hij er van denkt :P

Singel altijd het beste zo lang mogelijk inderdaad, zodat de gespen zo hoog mogelijk uitkomen.
Natuurlijk wel zodanig dat je nog wel wat speling hebt voor slankere periodes :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:53

TinePine schreef:
Buitenzinnig schreef:
Ik heb ook nooit een namaak Hidalgo gezien, ik heb ook geen idee of die bestaan.
Beugelophanging is nu ook zilver bij de Hidalgo zadels, beugels zijn wel over het zweetblad te dragen. Knopjes bij de Mallorca ll die hier ligt zijn zilver, de Venice ll die ik als testzadel had, had ook zilveren knopjes.

Ik noem de zadels van chezz altijd namaak hidalgo :j

Gelijk gekeken, geen dressuurzadels van dit merk

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:06

tjaakje schreef:
chimello schreef:

Dat jouw paard dan Cheyenne heet is in dit topic wat verwarrend als je even snel door de nieuwe berichten scrolt :+

Dat heb ik zelf ook gemerkt toen ik het over Cheyenne had en het zadel Cheyenne :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:18

Klopt dat Chezz geen dressuurmodellen heeft, alleen spaanse modellen

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:34

Buitenzinnig schreef:
Klopt dat Chezz geen dressuurmodellen heeft, alleen spaanse modellen

Ik had niet door dat jullie het over een dressuurmodel hadden :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:41

Geeft niets :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:44

Even weer mijn over heerlijk zittend zadel (Hidalgo Milwaukee) op knappe bollie. <3 <3 <3 <3 <3
Afbeelding