Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Hinke schreef:gaia schreef:Zou een anti slip matje niet iets helpen? Dat is natuurlijk niet de eerste keus, maar als je alles geprobeerd hebt, en je paard heeft er verder geen last van...
Misschien wel! Doe je tussen je shabrak en de rug of tussen het zadel en het shabrak? Ik heb er nog wel 1 liggen.
jomaro schreef:Zo heb je geen zadel en zo heb je er ineens twee![]()
Cherokee met l pommel
[ Afbeelding ]
Cheyenne met m pommel
[ Afbeelding ]
jomaro schreef:Zo heb je geen zadel en zo heb je er ineens twee![]()
Cherokee met l pommel
[ Afbeelding ]
Cheyenne met m pommel
[ Afbeelding ]
Appelmoes_11 schreef:![]()
Ik heb weer eens een vraag. Weet iemand of er niet-leren fenders zijn die aan een cheyenne kunnen? Ik weet om eerlijk te zijn niks van fenders of van zadelsKan ik er zomaar alles aanhangen? Zijn er dingen waar ik op moet letten?
_Deniise_ schreef:Zou het een namaak kunnen zijn? We hebben hem in het echt gezien en er zitten geen wrongen onder het zweetblad. Ze zitten er echt in, of op.. en de kleur bruin is maar 1 kleur bruin. Verder staat er nergens Hidalgo. Ik geloof namelijk dat zelfs de ringen goud waren, maar er is nergens een beslagje op de achterkant, wat ik wel heb bij mijn Special. Dus... Ik vind het gek![]()
Ohja en dan nog een vraag, ik weet niet hoe die dingen heten. Maar die knopjes vooraan, bovenop het zadel. Aan beide kanten 1, zit daar nog een hidalgo-paardje op?
M_hartje_M schreef:_Deniise_ schreef:Jep
Die heb ik ookben jij er ook blij mee?
Vind alleen dat die lichtelijk slordig is afgewerkt waar de seatsaver zit bevestigd. Maar als dat ooit los zou gaan laat ik het professioneel vast zetten
Mayflower_ schreef:Is hier iemand bekend met een easytrek comfort dressuurzadel?
Hinke schreef:_Deniise_ schreef:Zit er bij de Hidalgo Venice II altijd een embleem met 'Hidalgo' op de achterkant? En staat er altijd wat gegraveerd in de zweetbladen en zijn de ringen e.d. alleen maar in zilver of ook in het goud? En de kniewrongen, zitten die altijd onder het zadel of ook al eens 'in' het zweetblad? En de kleur, is dat alleen maar zwart en bruin met 2 kleuren geweest?
Het embleem had mijn leen-hidalgo ook jaVerder heb ik er niet zo op gelet, wat waar ingegraveerd stond.
Zou wel typisch zijn als het een namaak is! Maar het zou idd ook gewoon een oudere versie kunnen zijn, toch?
Superleuke manen bij je fjord trouwens
Nou, ik heb vanmiddag 2 uur(!) pasconsult gehad. Paardlief was echt super meewerkend en had enorm veel geduld, dus dat was fijn. Het jammere is dat ik na die 2 uur er toch nog niet helemaal uit ben. Alle zadels bleken toch naar voren te schuiven (het testzadel waar ik deze week een foto van liet zien bleek inderdaad ook gewoon te ver naar voren te liggen). Als het eenmaal op die plek -iets te ver naar voren- ligt blijft het daar wel liggen, wat dan wel een duidelijke verbetering is tov haar oude zadel. Maar eigenlijk wil je het natuurlijk gewoon 100% goed hebben. Ik denk alleen dat me dat niet gaat lukken, al zou ik duizenden euro's voor een volledig op maat gemaakt en afgemeten boomzadel zou neertellen.
De mevrouw van de hidalgo zadels wist uiteindelijk ook niet wat ze er mee moestIk denk dat Niki gewoon niet de bouw heeft om een zadel op de goede plek te houden. De 2 zadelmakers die ik hiervoor had bij mijn oude zadel konden er ook niks mee.
Even een foto van 1 zadel, voor het idee
[ Afbeelding ]
Ik denk zelf dat de positie van het zadel nu -iets naar voren- niet heel erg is- wat denken jullie?
Dit was als ik het goed heb de mallorca special. Als mensen geinteresseerd zijn in de andere modellen kan ik daar ook nog wel foto's van posten
Blijheid schreef:@turtlelito; Ik heb er een tijdje mee proefgereden
Voor mij was het zadel, door de opbouw, echt veel te breed. De zweetbladen (als je daar al van kan spreken) zijn dan wel heel kort, maar de opbouw zelf en de enduro zitting zijn beiden erg breed. Ik heb nog geprobeerd om met de dressuur zitting (elite, dat is de smalste zitting) ipv de enduro zitting te rijden, daar werd het wel beter van maar niet goed genoeg.
Als je het vergelijkt met een barefoot bijvoorbeeld, dan vind ik de enduro veel breder zitten. Dat terwijl de classic en de elite wel heel fijn zitten, die zijn veel smaller
Citaat:Misschien handig om een onderscheid te maken tussen kniewrongen en kniestukken?
Kniewrong is de vaak verplaatsbare knobbel onder het zweetblad, het kniestuk is het stuk zacht gevuld leer dat op het zweetblad zit
_Deniise_ schreef:Zou het een namaak kunnen zijn? We hebben hem in het echt gezien en er zitten geen wrongen onder het zweetblad. Ze zitten er echt in, of op.. en de kleur bruin is maar 1 kleur bruin. Verder staat er nergens Hidalgo. Ik geloof namelijk dat zelfs de ringen goud waren, maar er is nergens een beslagje op de achterkant, wat ik wel heb bij mijn Special. Dus... Ik vind het gek![]()
Ohja en dan nog een vraag, ik weet niet hoe die dingen heten. Maar die knopjes vooraan, bovenop het zadel. Aan beide kanten 1, zit daar nog een hidalgo-paardje op?
Shirley schreef:Heb je al eens bloed laten onderzoeken, Akke_sSpring ?
Dat lijkt mij een duidelijker beeld geven over de lever dan dit verhaal