Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
raya00 schreef:Safiera, netjes gemaakt hoor! Slim! Ben benieuwd hoe het onder het zadel uitziet.
Had ik eerder moeten zien zeg! Afgelopen weekend op Horse Event hadden ze die bontjes in de aanbieding, ben zelf best handig maar had de link naar verbouwen tot boomloospad niet direct gelegd.
Ik heb gisteravond mijn zadel opgehaald (London in de kleur nut). Wat is 'ie mooi zeg! Morgen voor het eerst op het paard proberen.
Over die 'deuken' achter de schouder, bij boomzadels is dat soms/vaak spieratrofie, het wegvallen van spieren. Maar afvallen kan er ook zéker mee te maken hebben! Zonder het te zien en te voelen vind ik het moeilijk om er een mening over te geven. Hoe ziet het eruit als je de pommel uit het zadel haalt en op de schoft houdt?
moppielover schreef:Zijn hier mensen die een zachte pommel gebruiken?
Onze trekpaard merrie is namelijk uit haar xxl pommel gegroeidToen we haar kochten was ze te dik en onbespierd. Maar nu zit zo goed in haar bespiering dat de pommel dus te klein geworden is.
Nu vraag ik me af of ik dan beter de zachte pommel kan gaan gebruiken? Ik heb gehoord dat een zadel met de zachte pommel nogal kan gaan schuiven ?
moppielover schreef:Zijn hier mensen die een zachte pommel gebruiken?
Onze trekpaard merrie is namelijk uit haar xxl pommel gegroeidToen we haar kochten was ze te dik en onbespierd. Maar nu zit zo goed in haar bespiering dat de pommel dus te klein geworden is.
Nu vraag ik me af of ik dan beter de zachte pommel kan gaan gebruiken? Ik heb gehoord dat een zadel met de zachte pommel nogal kan gaan schuiven ?
wereld schreef:Mijn nieuwe zadel is er en gister getest. Het is de Barefoot Stella.
Ik heb ook de cherokee en de london, maar over de stella ben ik ook erg tevreden.
Hij ligt ook erg mooi op de fjord, helaas vergeten een foto te maken.
Het is een fijn zadel, maar wat kraakt het!!
Ik had wintec beugelriemen en leren chaps, las al op verschillende sites dat dat geen goede combi is..
Dus de volgende keer proberen we leren beugelriemen..
Zijn er meer van jullie die ervaring hebben met de drytex dat dat zo kraakt? Lossen de leren beugelriemen dat helemaal op of kan het ook zijn omdat het zadel bijna nieuw is?
LauEef schreef:Mijn Stella kraakt ook al een gekAls je niet op de beugels steunt wordt het al minder maar het blijft toch nog kraken. Ik vraag me dus ook af of het ooit overgaat...