Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:04

Benfan schreef:
Ik vraag het hier anders even, want vind het zonde hiervoor een topic te openen. Ik heb dus een ontzettend mooie Kieffer hoofdstel.. maar in maat full.. nu heeft mijn paard een maatje cob. Hoofdstel past dus niet mooi (moet op zijn allerkleinst, dan zitten alle gespen op elkaar gehoopt bij de frontriem)

Kun je een hoofdstel laten vermaken? want eigelijk wil ik het hoofdstel houden, verkopen lukt nauwelijks (biedingen van 20/30 euro.. kom zeg..) en er niks mee doen is ook zonde.

Liever naar een orthopedisch schoenmaker dan naar een gewone, die hebben echt machines om leer te bewerken/vermaken namelijk.

Zinzi_jewel

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:02

Vermaken gaat kostbaar grapje worden .
Je hebt PB

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:49

LadyAngel schreef:
Wellicht kunnen jullie mij helpen, ik twijfel namelijk enorm over de maat.
De eerste twee foto's zijn een maat cob die ik twee maanden geleden gepast heb en de laatste twee foto's zijn maat pony die ik deze week binnen heb gekregen.

Ik zou ook zeker voor de cob gaan, maar zou de neusriem een gaatje laten zakken. Dan komt de knik wat mooier om het jukbeen te liggen en dan zit je neusriem niet zo op het bit. Je zou nog en bitclip kunne proberen in plaats van het leren bandje als dat dan te groot is. Ik vind dat zelf veel rustiger om te zien.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:55

Zinzi_jewel schreef:
Vermaken gaat kostbaar grapje worden .
Je hebt PB

Daar was ik al bang voor, en het is maar de vraag of het mooi word. Ik heb je en PB terug gestuurd :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:58

Ik weet dat je de multi bridle met ring niet mag gebruiken bij dressuur. Geld dit ook voor andere takken van de sport? Wil graag endurance rijden maar ben er niet happig op om de ring eraf te slopen, ik had uit dit topic al begrepen dat je de ring er niet meer terug aan kan zetten (gebruik hem ook altijd met longeren).

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:12

Denk dat t met endurance gewoon mag blijven zitten hoor ...

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:15

Ik had vandaag een oefenwedstrijd met de competition. Commentaar:
''Paard is erg sterk. Een ander hoofdstel lijkt mij helpen''

:') Paard was helemaal niet sterk. 8)7

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:17

SIEMxFUNNY schreef:

Haha, alsof een hoofdstel gaat helpen als dat zo zou zijn. _/-\o_

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:18

Azmay schreef:
SIEMxFUNNY schreef:

Haha, alsof een hoofdstel gaat helpen als dat zo zou zijn. _/-\o_

Ja. Eerst moest ik lachen. Hoe langer ik er over nadenk, hoe verdrietiger ik word van het commentaar.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:33

xxVon schreef:
Ik weet dat je de multi bridle met ring niet mag gebruiken bij dressuur. Geld dit ook voor andere takken van de sport? Wil graag endurance rijden maar ben er niet happig op om de ring eraf te slopen, ik had uit dit topic al begrepen dat je de ring er niet meer terug aan kan zetten (gebruik hem ook altijd met longeren).

met endurance mag alles. dus je kan daar gewoon rijden met dat ringetje

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:07

koetjeboe schreef:
xxVon schreef:

met endurance mag alles. dus je kan daar gewoon rijden met dat ringetje

Super! Bedankt voor het antwoord

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:04

Ik ben stilaan toch wel erg aan het twijfelen om over te gaan op een gewoon hoofdstel...

Ik ben sowieso al niet zo tevreden over de kwaliteit van het leder. Het blijft stug en na 2 weken gebruiken ziet het eruit als een vies, oud hoofdstel :(.
Voor ik de Micklem had, gebruikte ik een BR Adlington. Die was van in het begin soepel, leer zag mooi zwart en bleef ook mooi zwart. En die werd lang niet zoveel schoongemaakt als de Micklem...

Doordat ik de Micklem had ingevet, vandaag een oud versleten normaal hoofdstel gebruikt dat ik had gekregen als reserve. En warempel, mijn dametje liep er heerlijk op. Normaal hangt ze als een idioot op haar bit tijdens de stop, nu niet... Toeval of zou het tijd worden om terug over te stappen? (Dit zou naar een BR Adlington zijn, ook anatomisch gevormd aan de oren)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:15

Whaaaa mijn bit inclusief bitriempjes is spoorloos. Ik vond dat bit niet fijn dus had een nieuw bit besteld, maar nu kan ik echt nergens (overal gezocht!) het oude bit inclusief bitriempjes terug vinden om het nieuwe bit erin te hangen -O- En de andere riempjes zijn te kort..

Heeft toevallig iemand bruine bitriempjes in maat cob over/te koop? De bitriempjes in maat pony en standard horse heb ik liggen maar die zijn helaas te kort/lang.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:16

Jaime_ schreef:
Whaaaa mijn bit inclusief bitriempjes is spoorloos. Ik vond dat bit niet fijn dus had een nieuw bit besteld, maar nu kan ik echt nergens (overal gezocht!) het oude bit inclusief bitriempjes terug vinden om het nieuwe bit erin te hangen -O- En de andere riempjes zijn te kort..

Heeft toevallig iemand bruine bitriempjes in maat cob over/te koop? De bitriempjes in maat pony en standard horse heb ik liggen maar die zijn helaas te kort/lang.

Ik wil je mijn cob wel ruilen voor full? :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:20

Lief aanbod! Maar die full heb ik soms nog wel nodig als ik hem met kneveltrens gebruik :P Doordat een kneveltrens zulke kleine ringen heeft.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:22

Jaime_ schreef:
Lief aanbod! Maar die full heb ik soms nog wel nodig als ik hem met kneveltrens gebruik :P Doordat een kneveltrens zulke kleine ringen heeft.

Ik gebruik eigenlijk geen bit maar helaas kan ik het ook niet gebruiken omdat mijn riempjes te kort zijn..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:25

Als je nu gaatjes bij maakt in je full? Dan ga je wel een langer stukje overhouden, maar dat kan je misschien wel weer ergens wegsteken zodat je het niet ziet hangen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:37

Ja dat is wel een optie inderdaad! Alleen zou ik het liefst wel weer gewoon de cob maat hebben, dat staat toch het mooist. Snap niet dat ze niet overal worden aangeboden in webshops die ook de hoofdstellen zelf verkoopt. Die op de site van Paardendrogist worden aangeboden zijn de full-maat. En Agradi heeft ze ook, maar alleen pony- en fullmaat.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:13

Ik kreeg er nooit 2 setjes riempjes bij ....
En heb t altijd gedaan met de riempjes die erbij zaten . Geen problemen mee

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:11

DatBenIkNou schreef:
Benfan schreef:
Ik vraag het hier anders even, want vind het zonde hiervoor een topic te openen. Ik heb dus een ontzettend mooie Kieffer hoofdstel.. maar in maat full.. nu heeft mijn paard een maatje cob. Hoofdstel past dus niet mooi (moet op zijn allerkleinst, dan zitten alle gespen op elkaar gehoopt bij de frontriem)

Kun je een hoofdstel laten vermaken? want eigelijk wil ik het hoofdstel houden, verkopen lukt nauwelijks (biedingen van 20/30 euro.. kom zeg..) en er niks mee doen is ook zonde.

Liever naar een orthopedisch schoenmaker dan naar een gewone, die hebben echt machines om leer te bewerken/vermaken namelijk.

De zadelmaker kan vrij eenvoudig je hoofdstel op maat maken en dat is echt niet kostbaar. Hooguit een paar tientjes. Wil je meer weten, stuur me dan een pb.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:36

Leen schreef:
Misschien was het beter geweest als de webband stukjes rond touw waren, dat lijkt me toch beter schuiven dan dat plat touw.

Ik heb overigens het bitloze nog niet geprobeerd.

Ik heb het idee dat het idee onstaat doordat de banden door de ringen van de neusriem gaan. Zodra je de neusriem vast maakt (en ik ga er van uit dat mensen er makkelijk 2 vingers tussen kunnen doen) komt het al aardig snel 'klem' te zitten. Hierdoor heb je niet tot nauwelijks release. Je hebt dit probleem bij zoveel van dit soort hoofdstellen dat je je afvraagt waarom niemand daar wat mee doet?

Heb gisteren heerlijk zitten bedenken wat zou kunnen werken waardoor de release beter word, maar daarvoor zou je extra ringen moeten hebben? Die in een kleine hoek zitten vergeleken met de ring van de neusriem zelf.. waardoor het 'touw' vrij kan bewegen.

Misschien een bokt.nl hoofdstel ontwerpen :) Door bokkers, voor bokkers! We hebben al een fleecedeken, dus waarom niet dit ook?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:35

Ik kom ook maar eens uit mijn meeleeshoekje vandaan. Ik had een micklem multibridle, maar deze is dan gister definitief gesneuveld :( ponylief ging op zijn teugels staan en toen is de neusriem ingescheurd. Niet meer te fixen helaas. Baal er echt van, heb nu niet het geld om een nieuwe te kopen.

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:23

Hoi ik heb een vraagje,
Ik zit eraan te denken de micklem Multi bridle aan te schaffen.
Nu wil ik graag weten voordat ik hem ga bestellen hoe het hoofdstel valt?
En waar hebben jullie het hoofdstel gekocht?

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:46

daphiena schreef:
Hoi ik heb een vraagje,
Ik zit eraan te denken de micklem Multi bridle aan te schaffen.
Nu wil ik graag weten voordat ik hem ga bestellen hoe het hoofdstel valt?
En waar hebben jullie het hoofdstel gekocht?

Ik bij EJ met verjaardagskorting (25%).

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:16

Daphiena, de frontriem valt klein.. bij allemaal als ik het goed heb, maar dat is makkelijk opgelost, ikzelf gebruik hem niet eens. Voor mijn irish cob heb ik een 'small horse' (cob) en daarbij valt de lengte van de keelriem en de neusriem erg tegen. Die hadden beide langer gemogen.