Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Welshponygek schreef:Hoi, hoi,
Ik ben nog nieuw in dit topic en ik ga ook zeker nog een stuk teruglezen in het topic, maar wie weet kan iemand mij op basis van mijn verhaal alvast adviseren. Ik heb best wel een probleem om een passend boomzadel voor mijn pony te vinden. De laatste paar jaar heb ik drie zadels gekocht bij zadelmakers, waarvan twee nieuw en een tweedehands, die allemaal uiteindelijk niet bleken te passen. In één zadelmaker heb ik best wel veel vertrouwen en zij gaf mij de tip om ook te kijken naar een boomloos zadel. Omdat ze er zelf niet in thuis is, kon zij mij verder niet adviseren en eigenlijk niemand in mijn omgeving.
Het probleem met bijna alle zadels is dat ze achterover gaan liggen, waardoor mijn pony rugspieren verliest. Sowieso vindt mijn pony het heel lastig om met een bolle rug te lopen, haar bouw en karakter werken hier niet aan mij.
Ik ben dus eventueel op zoek naar een boomloos zadel voor mijn welsh pony van 1 m 42, met zeer korte en een ietwat holle rug. Het huidige zadel is 42 cm lang, maar voor het mooie nog iets te lang. Ik zelf ben 1 m 62 en heb broekmaat 36/38 ongeveer. Ik heb het liefst dat het zadel dressuurgericht heb, maar met iets wat überhaupt past ben ik al heel blij. Ik rijd mijn pony zeker 4 a 5 keer in de week. Weten jullie een zadel dat evt. iets voor ons zou kunnen zijn? En weten jullie ook goede zadelmakers die in de kop van Noord-Holland komen?
Ik hoor graag van jullie!
pmarena schreef:Otti1977 schreef:Ik ben zo blij met m'n Barrydale. Nu met andere singel weer helemaal happy. M'n paardje loopt er echt heerlijk onder.
Een andere (of zelfs maar een langere) singel kan echt een enorm verschil maken
Welke heb je nu?
pmarena schreef:S-in-B: Het is ook wel een heel karakteristiek zadel inderdaad die Barrydale
Voor mij persoonlijk niks met die lange zweetbladen en kniewrongen, dat is geen match voor korte pootjes en een heup die op slot schiet na een uurtje te wijdbeens rijdenMaar ik vind het ook wel een stoer zadel om te zien
DubbelDun schreef:De lussen van de FRA zijn te verplaatsen, dus dat kun je altijd proberen. Ook kunnen ze er af. Ik heb eigenlijk nooit last van de uiteinden van mijn singelriemen als die gewoon los hangen.
BopjeBo schreef:Singel moet het liefst zo hoog mogelijk eindigen, liefst 2-3 vingerbreedtes onder je dekje.
Weet niet hoe je FRA singel eruit ziet, maar zelf heb ik een Fairfax smalle versie, die ligt perfect en geeft genoeg ruimte tegen irritatie. M'n paard z'n singelplek ligt ver naar voren en met een rechte singel schuift alles naar voren. Die Fairfax zijn er tegenwoordig ook in kunstleer van andere merk, en nog bijpassende singelbontjes voor te krijgen. Heb sinds gisteren een Barefoot London voor m'n jonge paard, heb net de nieuwe leren anatomische singel van Harry's Horse besteld, eigenlijk zelfde idee maar dan rond de € 70,00.
DubbelDun schreef:De lussen van de FRA zijn te verplaatsen, dus dat kun je altijd proberen. Ook kunnen ze er af. Ik heb eigenlijk nooit last van de uiteinden van mijn singelriemen als die gewoon los hangen.
Buitenzinnig schreef:Welshponygek schreef:
Lilianne boudewijns van http://www.boomlooszadelpasservice.nl rijdt door heel het land met een bus vol boomloze zadels welke je tijdens een consult kunt proberen