Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:54

Maar als je dat zelf allemaal zo goed ziet waarom heb je het dan überhaupt genomen?...

Maar genoeg er over.

DemiBentley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:57

vec schreef:
Maar als je dat zelf allemaal zo goed ziet waarom heb je het dan überhaupt genomen?...

Ik ging er vanuit dat Arno wel wist waar die mee bezig was. Eerste eigen paard dus ook eerste eigen zadel. Van dit soort dingen wordt je wijs nooit uitgaan van een ander maar afgaan op je gevoel dat het niet goed is. Inmiddels me zo in verdiept dat ik nu wel iets er vanaf weet.

Yevrah

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:19

Ik vind het jammer dat je zo lang door gaat over Arno terwijl er nog geen passende oplossing is geboden. Mensen maken fouten en Arno maakt dus ook fouten, dat is niet prettig en het is vervelend dat jouw paard hier de dupe van is. Echter vind ik het bijzonder dat een andere zadelmaker zich zo uit over een collega zadelmaker. Maken ze bij N2 nooit fouten? Anyway, succes met je nieuwe zadel en ik hoop op een passende oplossing!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:13

En door.......
Hebben jullie de fb pagina van brandt nog in de gaten gehouden. Die frontriemen <3 <3 ;)

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:26

Ik heb vrijdag mijn AB zadel besteld. Arno was op tijd en heeft heel uitgebreid zijn tijd genomen om verschillende zadels te passen. Het eerste zadel dat ik probeerde was eigenlijk direct het fijnste. Zoveel verschil met mijn vorige tekna zadel (is ook een volledig andere prijsklasse natuurlijk).
Het zadel wordt een samenstelling van vanalles. Als ik het juist heb, Wordt het het sb type met de dikste wrongen maar met de iets minder diepe/ruimere zit. Voor mijn korte pootjes worden de zweetbaden ingekort. Ik heb de dubbel zachte zit en lak + schwarovski

En in tussentijd een fijn leenzadel gekregen waar ik ook super blij mee ben!

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:40

normaal kwam Arno vandaag bij mij langs helaas heb ik 10 dagen geleden onze afspraak moeten verzetten naar een latere datum.

Mijn paard loopt de laatste 3 weken niet goed. Afwisselend mank en kreupel. de ene week loopt hij goed, twee dagen later weer incorrect, bv Vrijdag avond kreupel, laat ik op maandag de DA komen.. niks te zien.. meneer loopt, springt bokt enz alsof er nx meer is.. Paard is net 5 jaar, heeft nooit kreupel gelopen in het verleden. Hebben hem nu 4 weken weide rust gegeven (paard staat niet graag op stal). Ik vertrek eind van de week een weekje naar Spanje en dan terug rustig opbouwen en eerst grondwerk en longeren. Arno komt nu eind oktober. Hopelijk moet ik deze afspraak niet afzeggen/verplaatsen..

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:39

Vandaag een berichtje gehad dat mijn zadel er eindelijk is. Helaas kunnen wij alleen op vrijdag of in de avond en is de eerstvolgende vrijdag dat er plek is pas 5 oktober, dus het is nog steeds even wachten geblazen. Beter laat dan nooit, we hebben nu in ieder geval wel een datum om naar uit te kijken :P

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:40

Iemand hier ook ervaring met de springzadels? Ik zie er 2 op de website, in welke prijsklasse zitten die (zonder de opties). Ik ga hem ook even mailen, maar wie weet heeft er hier sneller iemand een antwoord.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:47

hij komt vrijdag weer bij mijn voor me zadel want me paard is korte tijd heel erg verandert. Dus me zadel schuift weer en was 1 st ook het probleem maar is nu al weer aantal maanden geleden. Dus hopenlijk kan die nog aan gepast worden en dat die weer fijn en lekker zit en ligt op me paard. Want er is toen andere boom in gezet. En dat is sins dit paard al weer boom 2. Omdat ze zo erg veranderden kwa alles.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:17

Ik heb vandaag voor het eerst echt op m'n nieuwe zadel gereden. Het is nog wel even wennen, vooral doordat ik m'n benen niet meer zo op kan trekken, zoals ik voorheen altijd deed. Ik vind het altijd erg lastig om m'n benen lang te maken en vooral te houden, maar daar hoef ik me nu in ieder geval geen zorgen meer over te maken. Ook vind ik het zadel echt super zacht aanvoelen. Al die tijd heb ik een zadel geleend van iemand anders en deze was vrij hard, dus dit is wel even wat anders haha. Ik heb trouwens geen eens een extra zachte zit, dus laat staan hoe zacht zo'n zadel dan wel niet moet zijn :0

Afbeelding

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:34

Hij ziet er mooi uit!

Veel plezier ermee :)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:30

Sunrise schreef:
Hij ziet er mooi uit!

Veel plezier ermee :)

Dankjewel! Dat gaat vast wel goed komen :)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:24

Hee allemaal,

Ik zit nog met een vraagje en vroeg me af of dit bij jullie misschien ook zo is. Mijn nieuwe zadel ligt nog erg hoog op mijn paard en dit zal nog wel gaan zakken volgens Arno. Was dit bij jullie ook het geval en zo ja is dit na verloop van tijd veel gezakt en hoelang heeft dit ongeveer geduurd? Het zadel veert heel erg, net alsof je op een trampoline aan het rijden bent. Ik vermoed dat dit ook te maken kan hebben met dat het zadel nog erg hoog ligt.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:25

Wat is jullie ervaring met de service. En dan vooral wanneer er iets mis gaat of een probleem ontstaat. Ik heb zelf twee paarden. Een jonge, net zadelmak en een 10 jarige die 3 veulens heeft gehad. Met beide paarden wil ik weer de sport in. Nu hebben (oud) stalgenoten Brandt zadels. Ze zien er mooi en comfortabel uit.
Nu hoorde ik van een vriendin van mij, dat zij wat problemen heeft met de service. Ik ben daar megaaaa allergisch voor. Ooit hele duren laarzen laten aanmeten en besteld. Bleek de rits verkeerd te zijn gestikt. Foutje, kan gebeuren. Bij deze winkel moest ik echt strijden om mijn gelijk te halen. Als er wat mis gaat, los het dan ook goed op. Tegenwoordig is dat ver te zoeken!

Die vriendin van mij had naar een paar weken al een beschadiging op het zweetblad. Dit heeft zij netjes gemeld. Een paar weken later nog een paar fotos gestuurd omdat de bovenste laag van het leer helemaal weg is. Gewoon kaal. Naar mijn mening super slecht! Dat mag nooit zo maar gebeuren. Al helemaal niet bij een zadel van ongeveer 3,5 maand oud.

Toen ik haar vroeg wat Brandt eraan ging doen. Volgens hun moest het zadel terug naar Engeland.
Wat zij heel vervelend vind is dat er niet ff sorry wordt gezegd. Of, vervelend dat het zadel al stuk is. Een zadel kost mega veel geld. Als koper baal je hier heel erg van.
Brandt denkt ook totaal niet mee. Ze krijgt alleen mededelingen ipv samen overleggen. Brandt is volgende maand nog een x op stal. Ze kreeg de mededeling dat hij er dan was en dan zou kijken naar het zadel. Zij gaf aan dan niet te kunnen. Dan moest ze het zadel maar klaar leggen. Heel gek, want er zou een leenzadel komen. Waar zij ook zelf om moest vragen. Hoe kan je die zonder eigenaar nu aanmeten?? Wat ik nog vreemder vind is dat tegen de staleigenaar ( hij komt dat zadel checken) is gezegd dat hij het zadel van die vriendin dan komt ophalen. De staleigenaar heeft er totaal niks mee te maken. In mijn negatieve gedachtes gebeurd het nu achter haar rug om. Ze heeft gezegd die dsg niet te kunnen. Dus waarom dit melden bij de staleigenaar.

Mijn haren gaan hier van overeind staan. Maar dat kont Miss ook door eerdere slechte ervaringen met zadelmakers. Ik wilde twee zadels voor mijn paarden aanschaffen. Ik heb een van mijn jonge paarden goed verkocht. Nu wil ik mijzelf en mijn paarden verwennen met een nieuw zadel. Nu twijfel ik heel erg. Vooral omdat ik weet dat die vriendin echt geen zeur is en goed voor haar spullen zorgt. We hebben beiden veel pech gehad met onze paarden. Gezeur om een zadel, daar heb ik geen zin in.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:39

Ik heb ook een aantal slechte ervaringen met zadelmakers, maar met Arno eigenlijk helemaal niet. Ja, we hebben problemen gehad, maar niet met de service en niet met dingen waar hij iets aan kon doen. Ik heb er echt wel eens de balen in gehad, maar absoluut niet door Arno of door de service die hij levert. Dat is, naast de zadels, juist de reden dat we absoluut niets anders meer willen.

Voor mij is de service juist heel goed, soms moet je wat langer wachten tot er plek is, maar die ervaring heb ik met meerdere zadelmakers. Nog geen 1 zadelmaker meegemaakt die zoveel service leverde, leenzadels, na een paar weken/maanden ander leenzadel, meedenken met zowel mij als het paard(paard en ik zijn moeilijk combi, wat zij nodig heeft qua zadel is vaak voor mij niet te doen qua lijf haha) en het vertrouwen dat als ik iets voel dat er dan ook iets is, maar ook het snelle inschatten of iets gaat werken voor het paard of niet. En nooit het gevoel hebben dat je even snel in een half uur alles aan moet passen. Juist altijd de tijd nemen tot het voor ons alle drie goed is en dat heeft wel eens 2 uur geduurd.

Melden bij de staleigenaar vind ik niet echt achter haar rug om. Zo kan hij wel naar het zadel kijken wat anders misschien nog langer duurt? Want die beschadiging wil hij waarschijnlijk ook zelf kunnen zien. Leenzadel is een ander verhaal, maar ik moet zeggen dat ik 1 keer een leenzadel heb gekregen zonder dat we konden proefrijden en dat had hij toch wel heel goed ingeschat, lag gewoon goed. :=

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:08

Aan de kwaliteit van het zadel kan hij ook niet echt wat aan doen. Kan geveuren dat het een x slechtere kwaliteit is. Ik was ook te spreken over het aanzicht van het zadel en de zachtheid. Ik heb samen met die vriendin een zadel uitgezocht en samengesteld. Ik heb Arno nog niet langs gehad. Twijfelde over de steentjes, waar ik die wil.
Bij die vriendin dacht de assistent heel goed mee. Die heeft steentje op de zijkant. Ik wil ze op de achterkant.

Maar buiten dat, als er iets fout gaat. Los het dan goed op. Paard van die vriendin heeft een lastige en gevoelige rug. Je kan daar niet elk zadel opleggen.
Ik vind dat persoonlijk niet oké. Je kan toch geen leenzadel geven. Als de eigenaar er niet is. De vorige keer was het leenzadel echt knudde. Of je het nu goed kan inschatten of niet. Aanmeten zodat je het zeker weet is altijd beter. Je kan met zadels niet doen aan natte vinger werk. Maar dat is mijn mening. Paardenrug is kostbaar!
Volgens de staleigenaar wilde hij het zadel meenemen. Dat is tegen haar gezegd. Terwijl degene waarom het gaat niet aanwezig kan zijn en dit ook gezegd heeft.

Het is mijn zadel niet. Ik heb wel samen met haar de zoektocht naar een fijn zadel en zadelmaker gestart. Maar zoals ik al zei krijg ik altijd de kriebels van dit soort dingen.
Zoek samen baar een oplossing als iets fout gaat! Tegenwoordig zie je dat weinig

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:43

Hij heeft bij ons altijd samen naar een oplossing gezocht juist. Zelfs die ene keer dat leenzadel, dat was geen natte vinger werk hoor. Misschien anders, hij was bij ons al meerdere keren geweest in de weken ervoor. Juist omdat de mijne ook een gevoelige rug heeft en niet de makkelijkste rug voor een zadel icm een moeilijke ruiter. Dus elk zadel erop leggen gaat absoluut niet op, alleen weet ik niet altijd meteen of het voor mijn lijf goed is of niet. Paard is vrij duidelijk in goed of niet, of prettig of niet, ik alleen niet.

Ik vind het zadel dan alvast bekijken en meenemen juist een goede oplossing om te beginnen. Zo heeft ze het sneller weer terug. Ze kan ook wachten tot hij wel tijd heeft om het zadel te bekijken, meteen mee te nemen en leenzadel aan te passen, maar dat kan niet altijd zo snel omdat je met 2 agenda's zit. Nu heb ik er ook nooit zo'n probleem mee gehad om tijdelijk zonder zadel te zitten, maar misschien jouw vriendin wel. Dan snap ik wel dat zadel meenemen geen optie is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:20

Er zijn goede en slechte ervaringen zoals bij iedere zadelmaker. Communiceren is niet zijn sterkste kant en fouten toegeven ook niet. Maar dat geldt voor meer. Het gaat natuurlijk altijd nog om een hoop geld.
Mijn ervaring met Brand is niet zo heel goed. Het leenzadel dat ik ter beschikking kreeg was zo slecht dat ik geen vertrouwen had in een goede afloop en het zadel dat ik had besteld heb afbesteld.

Ik geloof dat Brandt een beetje wel ten onder ging aan zijn succes. De levertijden waren idioot lang en als er problemen waren duurde het ook weer idioot lang eer ze waren opgelost (als dat al gebeurde).
Een half jaar geen zadel is echt heel vervelend.
Het is hartstikke moeilijk natuurlijk om - als iedereen een zadel van jou wil - de groei van je onderneming in goede banen te leiden. Daar is het wel eens mis gegaan. Volgens mij gaat dat nu wel beter.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:52

Ik vind zijn service juist heel goed.De kleur van mijn bruine zadel bleef niet mooi en ik heb uiteindelijk een nieuw zadel gekregen.
Ook heeft hij, vanwege mijn snelle wisseling van paarden, heel vaak dingen moeten veranderen.En ja, dit duurt lang maar hij geeft niets uit handen en doet alles zelf.

Ik ben nog steeds erg tevreden, helaas is 1 zadel op het moment voor geen van mijn paarden geschikt maar ik laat hem gewoon maar liggen, wie weet komt er ooit weer een paard voor.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:49

Ik heb met de service zelf nog weinig ervaring. Wel moet je ontzettend veel geduld hebben naar mijn mening. Alles duurt gwn erg lang en hier moet je wel rekening mee houden. Mijn zadel had ik pas na een halfjaar. Hij was al wel ietsjes eerder klaar, maar kon pas 5 weken later afgeleverd worden (wanneer ik ook kon). Het is erg lastig om een afspraak in te plannen op korte termijn wanneer je zelf overdag niet kunt. Ik kan zelf alleen in de avonduren of op een vrijdag, tenzij het echte noodzaak is natuurlijk. Ik heb voor mijn zadel ook weer een afspraak gemaakt. De eerste mogelijkheid was over 3,5 week overdag en 's avonds was er pas over 6 weken een plekje vrij. Dit vind ik zelf wel een groot nadeel, maarja als je verder geen haast hebt is het prima. Je kan het maar beter van tevoren weten, dan valt het altijd nog mee ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:00

Maar dat wil je toch niet... een half jaar wachten op je zadel.. bizar gewoon

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:33

Babootje schreef:

Helemaal mee eens. Ik vind het ook erg jammer dat het zo is. Hij heeft het blijkbaar erg druk, eigenlijk gewoon te druk. Het zijn echt mooie zadels en ze zijn ten opzichte van andere maatzadels gunstig geprijst. Enkel door de enorm lange wachttijden zou ik het geen volgende keer doen. Toen ik het zadel bestelde had ik ook geen halfjaar wachttijd in m’n hoofd. Ik dacht zelf aan zo’n 10 weken, tot dat het maar bleef duren en duren. Als ik het had geweten had ik het waarschijnlijk ook veel te lang gevonden, maar dan was ik er in ieder geval op voorbereid, wat ik nu niet was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 23:35

Ik heb volgens mij niet bijna zo lang op mijn zadel gewacht. Edit, 3 maanden geduurd.

Lijkt me ook echt een uitzondering.

Daarbij is hij afhankelijk van de fabriek die produceert.

Over de service ben ik top tevreden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 01:10

Hier super tevreden met service, zelfs na lastige blessures plan gemaakt voor iedere x aanpassen.en op het begin vaak aanpassen ivm slechte rug/bespiering. (vaak kostenloos!)
Afspraken komt hij altijd na.
Nieuw zadel was er binnen 8 weken en ziet er na 3 jaar nog steeds top uit!

Slecht stuk leer treffen kan altijd....dan heb je Gewoon pech!
Leer is een natuurproduct en bewerkt. Dat het zadel dan terug moet naar Engeland (fabriek) lijkt mij een normale oplossing.
Gewoon zorgen dat je aanwezig bent op de dag van een afspraak, dan heb je ook geen last van slechte communicatie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:14

Babootje schreef:

Lottekuhh_x schreef:
Helemaal mee eens. Ik vind het ook erg jammer dat het zo is. Hij heeft het blijkbaar erg druk.

Ja dat bedoelde ik ook Hij gaat een beetje ten onder aan zijn eigen succes. Hij loopt volgens mij ook alleen en als zich dan een probleem voordoet (en dat kan natuurlijk altijd) dan gaat je planning schuiven als je die helemaal hebt volgestopt. Hij zou eigenlijk iemand in dienst moeten nemen zodat hij kan blijven groeien en de service en onderhoud op peil blijft of

Ik vind 3 maanden levertijd ook al veel te lang.

Persoonlijk was ik een beetje klaar met de halffabrikaten / zgn maatzadel na slechte ervaring met Daaleman en Brandt. Maar omdat op mijn nieuwe paard ook lastig een zadel te vinden was dat niet naar voren schoof ben ik bij Hulsebos terecht gekomen omdat een stagenootje ook een Hulsebos had dat goed lag op haar soortgelijk gebouwde paard.

Levertijd 6-8 weken vond ik nog te doen. Ze maken de zadels als een van de weinigen in NL nog helemaal zelf. Dus dat is dan beter te plannen. Goed aangemeten mooi zadel, ik blij. Maar binnen een half jaar tijd groeide mijn paard een hele boommaat. Dan wordt de boom dus niet breder geperst, maar gaat er een hele nieuwe boom in.
Kostte me maar € 100 euro, omdat het binnen een half jaar was. Alles in 2 weken gepiept.
Fijn dat het zo kan. Juist omdat we midden in de wedstrijden zaten en je bij ons paard niet zomaar even een zadel van iemand anders kan lenen. Maar ook daar moet je er zelf "bijblijven" we zijn echt samen tot een oplossing gekomen. Eerst geprobeerd de vulling aan te passen, maar dat was niet voldoende. Zadel bleef een fractie achterover liggen en dan zit je bij ons paard (omdat ie zo kort is) al snel op de rem. Toen stond er de volgende week al iemand. Was overigens ook even passen en meten in de planning, maar het kon wel.
Maar bij Hulsebos lopen er dus 3 zadelpassers/-makers dus dat scheelt.
Ook daar gaan ongetwijfeld ook dingen mis. Maar het kan wel sneller opgelost en dat is fijn.