Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:16

Ook niet echt mijn ding. Ik zit al een tijdje te kwijlen op de PS of Sweden, maar kan helaas niet in het buitenland bestellen :( (geen mastercard, en om die nu om 1 bestelling te gaan halen vind ik ook stom)

Oei, daar heb ik nog niet van gehoord Loes. Hier geeft hij geen problemen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:45

Iknkreeg gister de contour physio binnen, mooi spul, nu nog wachten op de shape it neusriem, die moet nog binnen komen bij barefoot NL

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:19

Nou bij mij komt uiteindelijk toch echt een ps of sweden... kwijl!

Maar voor trenshoofdstek dik tevreden over de micklem

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:30

Hier ook tevreden over de micklem multi. Pasvorm is toch soms wel een beetje lastig, soms twijfel ik of hij nou goed zit of niet _O- dan probeer ik weer eens wat anders.. Maar ben er tevreden over de kwaliteit. Voor het schoonmaken en verzorgen gebruik ik Effax leder combi, is echt een aanrader. +:)+

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:16

Wellicht kunnen jullie mij helpen, ik twijfel namelijk enorm over de maat.
De eerste twee foto's zijn een maat cob die ik twee maanden geleden gepast heb en de laatste twee foto's zijn maat pony die ik deze week binnen heb gekregen.

Bij maat cob bij beide dames heb ik aan beide kanten nog 1 gaatje over om omhoog te gaan, alleen de ringen bij de neusriem zitten heel dicht bij het bit. De kaakriem daarentegen zit bij de een op het eerste gaatje en bij de ander een gaatje verder.

Afbeelding

Afbeelding

Maar bij maat pony zitten zowel de kaakriem als de neusriem op het eerste gaatje en dan ook echt aangesnoerd, dus hier zou ik sowieso gaatjes bij moeten maken. Gepast zonder frontriem omdat deze te klein was.

Afbeelding

Afbeelding

Welke vinden jullie beter passen?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:18

Ik vind de cob het fijnst zitten. Dan vooral naar de neusriem gekeken, bij de cob volgt die het hoofd mooi mee, bij pony zit die bij de onderste vooral op het jukbeen. Dit komt omdat het stukje over de neus te kort is.

Over hoe het bit bij het ringetje van de neusriem ligt weet ik eigenlijk niets over of dat vervelend zou zijn of niet. Bij die van mij heb ik daar 5 a 10 cm tussen zitten. Maarja das meneer dikkop, met een full dan weer wel.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:40

Dat de ringen zo dicht bij het bit liggen heb ik ook met mijn Fjord (maat full). Heb hier in gebruik geen last van, maar gebruik daardoor geen bitclips. Ik vind de Cob ook het mooist zitten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:05

Mijn Micklem doet stom als ik hem als Side pul gebruik . Bij aannemen van de teugels gaan de gespen dwars staan van t balstuk .
Kaakriem losser of vaster helpt niet ...wilde combi sidepull en bit gebruiken .
Helaas dus

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:10

Zinzi_jewel schreef:
Mijn Micklem doet stom als ik hem als Side pul gebruik . Bij aannemen van de teugels gaan de gespen dwars staan van t balstuk .
Helaas dus

Heb je een foto van hoe je de teugels vast maakt?

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:15

Hier mijn Micklem multi op mijn merrie tijdens een onderlinge wedstrijd. Denk dat ik het ringetje er wel af ga halen, gebruik het toch bijna niet. (Met een bontje van dabo onder de neusriem).

Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:20

@ LadyAngel, de cob maat zit sowieso beter. Vooral bij de eerste voskleurige pony. (Zijn toch 2 verschillende ponies?)

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:26

Bedankt voor jullie antwoorden :)

Dat ga ik voor de cob, de maat pony loopt inderdaad wel heel strak langs het jukbeen waar de cob deze juist mooi vrij laat liggen. Ik was ook erg bang dat het ringetje zo bij het bit niet goed zou zijn xxVon maar als jij er wel gewoon een goede ervaring mee hebt dan durf ik het wel aan.

Jaime_, ja klopt zijn twee verschillende pony's. Om het makkelijk te houden wel elke eerste foto de vos en de tweede de bruine.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:47

Geen foto azmay .
Maar kan niet anders als t midden van t ringetje .
Zodat kinriem er onder langs loopt ...
Misschien moet alles wel strakker ofzo
Maar paard houdt niet van strak

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:31

Hebben mensen hier misschien een manier gevonden om het release probleem bij de Micklem op te lossen? Ik ben het niet eens echt gaan proberen. Bij het aanbrengen van het systeem merk ik al dat het best stug is.

Misschien een idee om met z'n alle te kijken hoe dat probleem opgelost kan worden, doormiddel van een leuke hack?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:57

Goed idee! Ik ben deze week ook bitloos gaan rijden en had inderdaad ook dat releaseprobleem!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:01

Misschien was het beter geweest als de webband stukjes rond touw waren, dat lijkt me toch beter schuiven dan dat plat touw.

Ik heb overigens het bitloze nog niet geprobeerd.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:35

Azmay schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Helaas dus

Heb je een foto van hoe je de teugels vast maakt?

Ik heb nog steeds geen foto gemaakt !! Helaas wel besloten dat deze voor ons niet geschikt is kaptoom of sidepull . Of zijnde teugels aan neusriem icm bit .
Als mijn paard eens wat sterker wordt . En ik haar echt moet tegenhouden . Zoals afgelopen weekend voor t eerst rijden zonder veulen erbij .
Blijkt dat de dus van de neusriem soort drukplekken krijgt ...
Bij deze is dus mijn Micklem te koop .
Het gaat om een bruine Large horse multi .
In perfecte staat
Evt mooie anti slip teugels erbij in dezelfde kleur bruin met koperen gesp

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:38

Ik heb dat ook gehad, een tijdje een bontje van dabo er om gehad en nooit meer proberen gehad, tegenwoordig gaat het weer goed zonder bontje.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:48

Heb er nu een bontje van BR onder en dat lijkt ook goed te werken.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:02

Zijn er hier mensen die het probleem hebben bij de micklem multi dat zelfs de langste bitriempjes voor het ideaal eigenlijk net een gat te kort zijn?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:07

Daphneeeej schreef:
Zijn er hier mensen die het probleem hebben bij de micklem multi dat zelfs de langste bitriempjes voor het ideaal eigenlijk net een gat te kort zijn?

Bij mij zelfs wel een gaatje of 3..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:10

Ik vraag het hier anders even, want vind het zonde hiervoor een topic te openen. Ik heb dus een ontzettend mooie Kieffer hoofdstel.. maar in maat full.. nu heeft mijn paard een maatje cob. Hoofdstel past dus niet mooi (moet op zijn allerkleinst, dan zitten alle gespen op elkaar gehoopt bij de frontriem)

Kun je een hoofdstel laten vermaken? want eigelijk wil ik het hoofdstel houden, verkopen lukt nauwelijks (biedingen van 20/30 euro.. kom zeg..) en er niks mee doen is ook zonde.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Benfan op 10-09-15 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:12

Daphneeeej schreef:

Bij mijn competition hoofdstel samen met mijn oude bit had ik dat ook. Met mijn Myler bit past hij nu beter, omdat die grotere bitringen heeft. Ik moet echt nog binnenkort een foto plaatsen. :o

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:51

Benfan schreef:
Ik vraag het hier anders even, want vind het zonde hiervoor een topic te openen. Ik heb dus een ontzettend mooie Kieffer hoofdstel.. maar in maat full.. nu heeft mijn paard een maatje cob. Hoofdstel past dus niet mooi (moet op zijn allerkleinst, dan zitten alle gespen op elkaar gehoopt bij de frontriem)

Kun je een hoofdstel laten vermaken? want eigelijk wil ik het hoofdstel houden, verkopen lukt nauwelijks (biedingen van 20/30 euro.. kom zeg..) en er niks mee doen is ook zonde.

[ Afbeelding ]

Misschien kun je hem naar een goede schoenmaker brengen en vragen of hij de gespjes wat lager kan maken? dus de bakstukken inkorten..?
Ik heb dat ooit ook eens gedaan met een hoofdstel waarvan de keelriem véél te lang was!
Niet dat ze het nou zo netjes gedaan hadden, maar het kón dus wel :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 08:58

Benfan schreef:

[ Afbeelding ]

Kan je geen losse onderdelen erbij kopen? Bv kortere bakstukken, zodat je het kopstuk kan blijven gebruiken, maar dan met kortere bakstukken ( bv maat cob of pony).