Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 06:02

Johnnydepony schreef:
Oefff ja 400 pleuries…

Ook mooi heeft een grens :') Hooks heeft er 1 die er wat op lijkt. Wel iets minder mooi maar wel beter geprijsd. Decathlon zag ik ook zoiets voorbij komen

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:37

Vandaag een ander hoofdstel gepast.
Vind de frontriem net wat krap dus daar zou ik een andere om doen en dit bit is niet degene waar ik normaal mee rijd dus dat wordt een andere. Maar voor de rest vind ik hem al een stuk beter dan mijn huidige (links oud en rechts nieuw).

Wat vinden jullie?

Afbeelding

MyWishMax

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:40

Nog wel erg dicht op/over het jukbeen heen, waardoor je niet de plek vrijlaat wat het anatomisch maakt. dus zou je de neusriem juist een slag groter willen nog.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:44

Akkoord met MyWishMax de zijkant van de neusriem zou meer naar achteren mogen liggen, bij de oren heb ik wel de indruk dat het beter is, ook al is het niet heel goed zichtbaar, je merkt wel dat de oren minder gekneld lijken te zitten. Wat voor eentje is dit hoofdstel? en idd frontriem mag een tikje groter

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:45

MyWishMax schreef:
Nog wel erg dicht op/over het jukbeen heen, waardoor je niet de plek vrijlaat wat het anatomisch maakt. dus zou je de neusriem juist een slag groter willen nog.

Zou de te krappe frontriem ook niet zorgen dat die teveel daarheen getrokken wordt? Ik ga mijn eigen er eens aanhangen en kijken wat dat doet. Ik zou een maatje groter ook kunnen proberen. Dit is cob.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:46

Waidida schreef:
Akkoord met MyWishMax de zijkant van de neusriem zou meer naar achteren mogen liggen, bij de oren heb ik wel de indruk dat het beter is, ook al is het niet heel goed zichtbaar, je merkt wel dat de oren minder gekneld lijken te zitten. Wat voor eentje is dit hoofdstel? en idd frontriem mag een tikje groter

Harry horse anatomic lak

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:46

Calimero_ schreef:
MyWishMax schreef:

Zou de te krappe frontriem ook niet zorgen dat die teveel daarheen getrokken wordt? Ik ga mijn eigen er eens aanhangen en kijken wat dat doet. Ik zou een maatje groter ook kunnen proberen. Dit is cob.

ik denk dat dat niet veel gaat doen. De neusriem is op de neus gewoon te kort en gaat al meteen bij het jukbeen er te dicht tegenaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:48

Nee, zoals ik het zie is het de neusriem. Want het deel echt op de neus geeft niet meer ruimte om om het jukbeen heen te gaan. Zelfs als de rest naar achteren zou gaan met andere frontriem kan die neusriem niet verder naar achteren omdat die nu eenmaal vast is. Snap je wat ik bedoel, echt het stuk op de neusbrug. Jouw oude hoofdstel heeft dan nog het ringetje waardoor je wat meer spelingsruimte hebt(ook als is het niet de juiste voor jouw paard) ipv een vaste zoals deze.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:13

Toch vind ik hem wel vrijer liggen nu. Minder dicht bij het oog en verder van het jukbeen.

Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:31

vrijer bij het oog misschien maar niet aan het jukbeen, dat zou voor mij echt nog bijna een centimeter naar achteren mogen zodat die evenwjidig loopt aan de rand van het jukbeen ipv richting de uitstekende hoek van het jukbeen. Is het begrijpbaar?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:35

Waidida schreef:
vrijer bij het oog misschien maar niet aan het jukbeen, dat zou voor mij echt nog bijna een centimeter naar achteren mogen zodat die evenwjidig loopt aan de rand van het jukbeen ipv richting de uitstekende hoek van het jukbeen. Is het begrijpbaar?

Ik zie duidelijk dat hij meer onder het jukbeen loopt, maar ik begrijp dat je hem liever nog iets meer van het jukbeen af zou zien.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:39

Calimero_ schreef:
Waidida schreef:

Ik zie duidelijk dat hij meer onder het jukbeen loopt, maar ik begrijp dat je hem liever nog iets meer van het jukbeen af zou zien.

Ja het is zeker al een verbetering met je oude maar er is nog ruimte voor verbetering ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:22

Je wilt niet alleen het jukbeen aan de onderkant vrijhouden maar sowieso rondom, dus ik ga mee met waidida.

Gaan wel vaker mensen 'de mist' mee in, maar dan ga je wel tegen het anatomische in juist.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:49

Maar die ligt toch helemaal vrij? Misschien wat lastig om te zien maar hier even rode lijntjes van de rand van het jukbeen.

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:54

Ik vind dat niet vrij genoeg, je wilt wel iets meer ruimte eromheen hebben, anders lig je juist alsnog op de zenuwen...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:55

Afbeelding

Deze ligt echt vrij, bij jou zit hij tegen de onderkant en zijkant aan. Daar lopen juist de zenuwen

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:55

Oke, bedankt voor julie mening!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:57

Afbeelding

Kijk maar.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:05

Ik ga hem terug sturen en kijken of ik een maat groter kan proberen, ga er vanuit dat die neusriem breder/langer is en hij dan misschien wel ruimer om het jukbeen komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:21

Het is ook moeilijk met die standaard maten hoor! Ik heb al 2 paarden gehad waarbij ik of 2 maten moest kopen en zelf samenstellen uit die 2 en de ander is elk onderdeel andere maar uitgezocht en gepast om hoofdstel op maat te maken.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:12

We gaan het zien. Opzich denk ik wel dat een maat groter kans heeft. Deze moet al op vrij lange gaatjes en opzich is het logisch dat een maat groter ook een langere neusriem heeft. Maar we gaan het zien, en anders zoeken we weer verder. Maat dit is echt wel een heel leuk hoofdstel voor een betaalbare prijs. Is echt heel soepel qua leer en achter de oren valt hij ook heel mooi.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:43

Calimero_ schreef:
Maar die ligt toch helemaal vrij? Misschien wat lastig om te zien maar hier even rode lijntjes van de rand van het jukbeen.

[ [url=m/IXu9aZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem niet verkeerd hoor. Ik deel de mening dat hij idealiter nog iets lager op het jukbeen zou mogen, maar het is ook gewoon kijken wat je paard ervan vindt. Dat is uiteindelijk het belangrijkste :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:51

Helaas was de maatvoering van het horze hoofdstel heel raar bakstukken waren in maat full goed, zaten zelfs op het laatste/langste gaatje, maar de neusriem was veels te groot, en is het hoofdstel ook met beschadigingen geleverd

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:23

LiannePuthzy schreef:
Helaas was de maatvoering van het horze hoofdstel heel raar bakstukken waren in maat full goed, zaten zelfs op het laatste/langste gaatje, maar de neusriem was veels te groot, en is het hoofdstel ook met beschadigingen geleverd

Oh wat jammer, wat ga je nu proberen dan?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:23

Waidida schreef:
LiannePuthzy schreef:

Oh wat jammer, wat ga je nu proberen dan?

Heb nu de arturo arona besteld, zelfde soort hoofdstel alleen hopen dat bij deze de maten wel in verhouding zijn