[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:52

Zover ik weet zijn er geen VPS-loze DryTex zadels hoor, VPS was er net voordat de DryTex geïntroduceerd was :j

Wel is er al jaren geleden een andere kwaliteit DryTex gekomen, daar waren toen weer ontwikkelingen in. Vanaf dat moment was de almond-kleur er ook niet meer want die werd niet gemaakt in de nieuwe kwaliteit materiaal, alleen zwart en bruin ;)

Zie ook half 2008 hier: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Geschiedenis/

momentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:53

Wie heeft de gouden tip ? Ik heb een ghost zadel, maar in afwachting van een nieuwe pad hebben we de pas van een stadgenoot geleend. ( die zwarte ghost pad met leren stukjes erop en allemaal ribbeltjes en gaatjes...) nu is mijn paardje enorm in de rui geweest en deze pad zit dus vol haren. Wil hem graag schoon terug geven, maar met de hand plukken duurt een eeuwigheid. Heb hem in de droger gestoken, maar nog niet veel opgeschoten en ook met duck tape aan de gang geweest...ik weet niet of hij in het wasmachine kan ivm dat leer.. maar wie o wie kan mij helpen ?

S_in_Balance

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:55

Volgens mij las ik laatst ergens dat dit met zo'n teenslipper goed ging? := Zelf geen ervaring mee tho :o

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:12

Met een teenslipper? :o

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:15

MaritB schreef:
Met een teenslipper? :o

Ja, in verband met dat rubberachtige materiaal ofzo, dat dan dan heel soepel de haren eraf haalde als je dit langs de 'bobbeltjes' haalde :') Zoiets. Disclaimer: gelezen zaken uit het verleden bieden geen garantie voor te behalen resultaten in de toekomst 8-)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:19

Ik dacht ook even, whut? :')

momentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:31

Hmm gaan we is testen. Heb het wel met zn rubberen borstel van de action geprobeerd maar geen resultaat

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:39

Stofzuiger?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:57

En gewoon wassen - beetje azijn ipv zeep in je machine....

momentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:59

Buitenzinnig schreef:
Stofzuiger?

Ook al erop gehad! Het zit et echt in zeg maar. Ja zou die gewoon in t wasmachine kunnen ? Als het mn eigenste was durfde ik t wel aan..

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:19

Nog steeds ben ik heel blij met mijn Barefoot Cherokee! Nu zou ik ook graag een barebackpad willen en ik mag deze voor mijn verjaardag :) Ik wil hem op mijn fjord gebruiken om mee in de bak te rijden op halsring, voor de wat kortere buitenritjes en om er zo even snel op te springen en op pad te gaan, als we echt kilometers maken dan pak ik mijn zadel. Nu zit ik alleen te kijken naar een Barefoot basic Ride On pad met schaapzitting en een Barefoot Fellsattel, maar ik kan niet kiezen.

De verschillen die ik kan ontdekken zijn dat je de zitting van de ride-on pad kan halen om te wassen en je een nieuwe zitting aan kan schaffen mocht deze slijten, wat bij een Fellsattel niet mogelijk is. Alleen een Fellsattel heeft inlagevakken wat ook wel weer prettig is.

Ik weet dat de ride on er ook in physio uitvoering is, maar die behoort helaas niet tot de opties omdat ik een tweedehandsje mag uitkiezen en ik die momenteel nergens zie. Mijn vraag is dan ook, wat zouden jullie doen? Zijn er mensen die ervaring hebben met beide? En wat vinden jullie een nette prijs voor een tweedehands?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:29

@Jets toevallig overweeg ik ook de Barefoot Physio Ride-on. Is een topic over met specifieke ervaringen:
[HAR] Ervaringen Barefoot ride on

Verder kun je hem bestellen als testbarebackpad. Dat laatste wil ik gaan doen als mijn paard weer herstelt is van zijn blessure. Dan kun je iig ervaren wat je zelf fijn vindt en evt toch door sparen?

Ik had zelf een Christ, maar ben fan van kleurtjes, en nu Barefoot die maakt in onze VD kleur royal blauw ben ik hebberig geworden XD

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:46

Ik zou zelf eerder gaan voor de RoP met schaap zitting omdat schaap zijkanten door schurende benen gewoon sneller slijten dan de zijkanten van de RoP.

Wat je ook kan doen is een pad met inlages onder de RoP om er zo een soortemet van Physio RoP van te maken :)

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:18

Het zadel schuift naar voor.
Zou een andere singel werken of beter kijken voor een ander zadel?
Afbeelding

Vena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:07

Mij bevalt een barefood pad met vilten inlages perfect onder de gewone ride on pad. Ik heb er geen schaapje op, ik vind dat stroeve wel lekker stevig zitten :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:27

@Luvinna: ik vind het geheel er een beetje als een torenflat uit zien :D (en de singel is veel te kort).

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:37

Bedankt voor de antwoorden! Omdat ik ze nu tweedehands over kan nemen wil ik liever niet eerst testen, dan zijn ze waarschijnlijk al weg en je ziet ze helaas niet veel tweedehands. Is natuurlijk wel weer een goed teken! Ik kan inderdaad eens kijken of ik mijn cherokee pad eronder kan doen als dat niet te veel gestapeld is :) Ik neig inderdaad het meest naar de ride on pad, maar ik vind het fellsattel wel iets moois/chiques hebben ofzo haha!

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:43

@dubbeldun zadel is 2de hands aangekocht. Stella maat 1. Is zelden gebruikt geweest. Wat denk je nieuw zadel of andere singel bv rossner comfort?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:47

Als het zadel echt nieuw is zal het nog wel wat inzakken en er beter gaan uit zien, maar ik ken dit merk niet en weet niet of dat idd gaat gebeuren.
Ik zou je dus ook niet kunnen adviseren.

Luvinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:51

het is een barefoot type stella maat 1 van 2012.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:53

pmarena schreef:
Zover ik weet zijn er geen VPS-loze DryTex zadels hoor, VPS was er net voordat de DryTex geïntroduceerd was :j

Wel is er al jaren geleden een andere kwaliteit DryTex gekomen, daar waren toen weer ontwikkelingen in. Vanaf dat moment was de almond-kleur er ook niet meer want die werd niet gemaakt in de nieuwe kwaliteit materiaal, alleen zwart en bruin ;)

Zie ook half 2008 hier: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Geschiedenis/

Zeker weten drytex almond zonder VPS had ik. Slap ding met bontonderkant. Ik denk dat het een jaar of 6/7 geleden was.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:56

@luvinna: ik heb geen ervaring met dat soort BareFoot zadels.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:02

Mja Diana maar eigenlijk kan het dus niet zonder VPS...misschien op 1 of andere manier een foutje dan? Of echt enorm veel gebruikt / vaak dubbel gevouwen ofzo waardoor er geen VPS in leek te zitten? Ik doe ook maar een gooi naar verklaringen :P

De Stella ligt er heel erg hoog op, ziet er uit als een zadel / set die nog flink ingereden moet worden zodat hij lekker om het paard heen gaat liggen ipv. er bovenop. Kan me voorstellen dat het schuift nu :j

Singel is ook veels te kort, een langere singel zou al een goed verschil kunnen maken :)

Als de gesp van de beugelriemen nu bovenaan zit zou ik daar ook even naar kijken om dat aan te passen.

Cherokee pad onder RoP zou in principe prima moeten kunnen werken :j
Alleen wel veel gedoe om steeds je pad te wisselen tussen onder je zadel en onder je BBO :P

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:17

Pmarena: Of het een foutje was??? Geen idee, voor mij in elk geval wel _O- , de enige keer dat ik met zadel en al van een paard ben komen rollen. Ik kan er ook niets aan doen maar hij was toch echt nieuw hoor :)

Edit: foto gevonden. :)
Afbeelding
21 september 2009, gekocht om dit paard zadelmak mee te maken

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:29

pmarena schreef:
Cherokee pad onder RoP zou in principe prima moeten kunnen werken :j
Alleen wel veel gedoe om steeds je pad te wisselen tussen onder je zadel en onder je BBO :P

Ik haal mijn pad altijd onder mijn zadel weg zodat ie kan drogen dus dat scheelt :D