Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mywayzidane

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:37

De San dressage is een type met een vlakkere zit en deze begint bij €2025
Je moet het echt voelen ipv het zien op een plaatje.
Springzadels staan als het goed is op de site. In de balk rechtsboven krijg je een submenu. (Tenminste ik hoop dat ze er nog op staan anders zorgt het weer voor nog wat extra werk, ben al twee dagen bezig met de e-mails maar het einde komt in zicht. Dan de whats appjes nog en de sms'jes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:56

Mijn mail was snel en naar wens beantwoord ;)

DemiBentley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:09

Ik heb 21-03-2018 zadel laten aanmeten. Ik heb een 3 jarige haflinger met ataxie en zeer moeilijke rug korte rondgeribt en geen schoft. Hij zou een zadel samen stellen van 2de hand onderdelen.

Na 3 weken was die dan klaar en zou die hem komen brengen. Ochtend dat die kwam nog niks gehoord over prijs of type zadel. Dus maar weer gebeld of zadel al binnen was uit Engeland en wat de prijs was. 1400 euro en was een nieuw zadel geworden omdat die niks meer had liggen. Toen die langs kwam was ik niet echt blij hij had een IJslander zadel gemaakt terwijl ik duidelijk had vermeld dat ik een dressuurzadel wou maar dat kon volgens hem niet omdat die geen schoft heeft. Toch uiteindelijk maar genomen omdat ik dacht hij ligt top als die aangemeten is en dan kan ik iedergeval komende jaar vooruit. Me recent gekocht Arno brandt zadel van marktplaats ingeruild was 5x opgezeten kreeg ik nog netjes 1000 euro voor en 400 moest ik bijleggen.

Tot het drama begon tijdens longeren kwam de achterkant omhoog paar x gebeld en dat was geen reden om langs te komen. Toevallig was hij er maand later voor stalgenoot en heb ik hem gevraagd om nog even te kijken. Toen kreeg ik opmerking naar me hoofd dat ik altijd zeur terwijl ik hem maar 2x eerder had gezien. Hij nam hem toch maar mee en een week later kreeg ik hem zonder briefje of iets ineens thuis per post. Na 3x bellen met de assistent uiteindelijk achter gekomen wat eraan gedaan was maar geen pas sessie. Ga maar een paar x rijden hij moet nog vormen naar ze rug kreeg ik van haar te horen. Nog steeds wipte het zadel maar ik denk ze zullen het wel weten dus gedaan. Tot me paard na 5x rijden met links achter begon te trekken. Weer gebeld en ze zouden 5 september langs komen om weer te kijken. Na 2 weken rust weer zadel erop gelegd en aan de longe gedaan waar die telkens afging en na goed kijken naar ze lichaam nog al moeilijk te zien met ze manen en brede bouw een verdikte schoft te zien.

Osteopaat erbij die zei schoft trauma en scheve heupen door verkeerde belasting. 3 weken alleen maar stappen en daarna weer rustig opbouwen. In deze fase zitten we nu Arno is net weer terug van vakantie weer contact gezocht maar hij blijft me van kastje naar muur sturen. Nu wilt hij 400 euro terug geven en een soort gelijk zadel als dat ik ingeruild heb maar hiermee ga ik niet akkoord. Of geheel nieuw zadel naar mijn wens aanmeten en misschien wat bijleggen of 1400 euro terug

Hij zou me bellen vandaag hoe hij het gaat oplossen maar weer niks gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:32

Wat is het probleem van een klapperend zadel met longeren?
Op dat moment zit er niets op het zadel, paard wellicht wat jolliger dan met ruiter, hoezo is dat dan het probleem?
Ken geen enkele zadelpasser die bij aflevering zegt ' Longeer het paard maar even met je nieuwe zadel, dan weten we of het past'.

Een zadel brengt het gewicht van de ruiter op de juiste manier qua drukverdeling over.
Zonder gewicht erop is nutteloos.

De diagnose van je osteopaat, kan degene bewijzen dat het door dit zadel komt?

Pastte je oude zadel goed, maar wilde je een nieuwe?
Of pastte je oude zadel niet goed, en heb je daarom dit zadel aangeschaft?

Bij dat laatste zou het misschien ook wel van je oude zadel kunnen komen...?

Ik vind 1400 euro voor een nieuw zadel een hele nette prijs.

Wat bedoel je precies met een IJslander-zadel?

DemiBentley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:55

Nielojram schreef:
Wat is het probleem van een klapperend zadel met longeren?
Op dat moment zit er niets op het zadel, paard wellicht wat jolliger dan met ruiter, hoezo is dat dan het probleem?
Ken geen enkele zadelpasser die bij aflevering zegt ' Longeer het paard maar even met je nieuwe zadel, dan weten we of het past'.

Een zadel brengt het gewicht van de ruiter op de juiste manier qua drukverdeling over.
Zonder gewicht erop is nutteloos.

De diagnose van je osteopaat, kan degene bewijzen dat het door dit zadel komt?

Pastte je oude zadel goed, maar wilde je een nieuwe?
Of pastte je oude zadel niet goed, en heb je daarom dit zadel aangeschaft?

Bij dat laatste zou het misschien ook wel van je oude zadel kunnen komen...?

Ik vind 1400 euro voor een nieuw zadel een hele nette prijs.

Wat bedoel je precies met een IJslander-zadel?

er is nog nooit met een ander zadel gereden dan dit zadel. het zadel die ik ingeruild heb die had ik aangeschaft en door hem meteen laten nakijken of die aanpasbaar was aan zijn rug. de osteopaat heeft vastgesteld dat de boom te wijd is waardoor die dus gaat klapperen en waardoor dus een schoft trauma ontstaat . een zadel mag nooit klapperen ook niet tijdens het longeren dan ligt die simpel weg gewoon niet goed. Gaat de ruiter op dit zadel zitten dan heb je dus nog meer ellende want dan komt er te veel druk op de voorkant omdat de boom te wijd is schoft die dus over de schoft heen waardoor de achterkant nog meer omhoog komt. Dit wist ik dus ook niet van te voren anders was ik er nooit opgegaan maar door schade wordt je wijs. Hij heeft me vandaag weer niet gebeld en neemt ook niet meer op dus de rechtsbijstand ga ik morgen bellen

1400 euro is inderdaad een nette prijs als je paard niet naar de klote gaat van het zadel

bijgevoegde foto's zijn van het zadel strak aangesingelt kan ik er met 3 vingers makkelijk tussen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 06:44

Op foto 2 lijkt het heel aardig. Foto 3 niet, maar ik kanniet zien of het zadel geheel goed ligt want zie alleen de achterkant. Ligt misschien iets te ver naar voren?

Dit ijslanderzadel is perfect als dressuurzadel te gebruiken. Het is gewoon een dressuurtype met iets vlakkere zit. Voor 1400 mag Arno mij er eentje leveren bij wijze van. Dit zou het model zijn wat ik op mijn kwpn wil hebben. Een dressuurzadel met vlakkere zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:09

Het zadel ligt zonder dekje toch goed (voor zover ik kan zien)? Laatste foto geeft beetje vreemd beeld omdat je alleen een paar CM op de foto hebt.

DemiBentley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:04

bobje26 schreef:
Het zadel ligt zonder dekje toch goed (voor zover ik kan zien)? Laatste foto geeft beetje vreemd beeld omdat je alleen een paar CM op de foto hebt.

Mijn paard heeft een schoft trauma die krijgt die niet voor niets.
Het zadel ligt rampzalig jammer dat ik geen filmpjes hierop kan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:44

DemiBentley schreef:
bobje26 schreef:

Mijn paard heeft een schoft trauma die krijgt die niet voor niets.
Het zadel ligt rampzalig jammer dat ik geen filmpjes hierop kan zetten.

Had hij dit hiervoor niet al? Ik oordeel niet hoor maar als ik jouw verhaal hoor (3 jaar oud, ataxie) dan vraag ik mij af of hij het niet al had.. Je kunt ook eens met een andere telefoon bellen als ze jouw nr. niet opnemen maar denk dat ze het gewoon ontzettend druk hebben. Heb je er een andere zadelmaker naar laten kijken (buiten AB om)?

DemiBentley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:52

Had hij dit hiervoor niet al? Ik oordeel niet hoor maar als ik jouw verhaal hoor (3 jaar oud, ataxie) dan vraag ik mij af of hij het niet al had.. Je kunt ook eens met een andere telefoon bellen als ze jouw nr. niet opnemen maar denk dat ze het gewoon ontzettend druk hebben. Heb je er een andere zadelmaker naar laten kijken (buiten AB om)?[/quote]

Heb 2 bekende zadel maker het filmpje gestuurd van het zadel en hun schrokken ervan hoe slecht het lag de achter kant komt 5 cm omhoog in stap. Ik heb nooit gezegd dat mijn paard ataxie heeft gekregen door het zadel ik denk dat je dat verkeerd gelezen hebt. Schoft trauma en scheven heupen wel en dat heeft osteopaat/ chiropractor/ fysio vastgesteld een schoft trauma komt niet zomaar aan allebei de kanten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:40

Door de ataxie kan een lichaam (en dus je zadel) rare dingen gaan doen, daar doelde ik dus op.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:20

Ik kan me dus echt niet vinden in de handelswijze die hier beschreven wordt.

Heb meerdere ervaringen met aanmeten van nieuw zadel/herstellen zadel/opvullen etc. Niet alleen bij mij maar ook bij lesklanten en ervaringen van andere. En alle keren heeft Arno daar alle tijd voor genomen. Tot in de precisie met de aantal keren ja hij ligt nu wel beter maar ik ben niet tevreden kom er nog maar een keer af etc. En pas vertrekken als het naar ieders zin is. En ik moet echt zeggen mijn zadels liggen echt super fijn. En het is bewezen dat je paard heel snel kan veranderen zeker na blessures dien je je zadel opnieuw na te laten kijken of als je anders bent gaan trainen etc. Mensen vergeten gewoon hoe veranderlijk een paardenrug is en dat je daar wel rekening mee dient te houden als je een paard hebt met een gevoelige rug.

Wat ik wel merk is dat ik echt op zoek moet naar een betere logeersingel, die gebruik ik met dekje maar toch merk ik na het longeren toch wat irritatie op de schoftregio. En ik heb ook wel eens een paard uit de wei gehaald met een dikke schoft, nadat ik haar s'ochtends heel veel heb zien rollen. Er kunnen legio oorzaken zijn waarom iets in de rug niet is zoals het zou moeten.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:33

Zou het niet kunnen dat Arno ook “ fouten” maakt...? Of zijn dag niet had. We zijn allemaal mensen en mensen maken fouten toch???
Ik ben erg tevreden over mijn zadel en het pasconsult. Maar geloof best dat het soms ook even mis kan gaan. Waarom twijfelen aan haar verhaal?? We twijfelen toch ook niet als hij een goed zadel aflevert.

Ik heb voorheen ook een goed aangeschreven zadelmaker bij nijn paard gehad. Uiteindelijk bleek door het zadel dat mijn paard een ontsteking bij hals schoft gedeelte heeft gekregen. Het zadel lag iets te strak. Sommige paarden hebben ook gewoon sneller wat dan andere. Of zijn gevoeliger als het zadel net niet goed ligt.

Ik vind het daarnaast fijn dat in dit soort topics ook de negatievere ervaringen worden gedeeld. Zo krijg je ook een reeel beeld. Geen een zadelmaker doet het perfect.
Fouten maken is niet erg. Als je het maar goed oplost.

DemiBentley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:36

Xritt schreef:
Zou het niet kunnen dat Arno ook “ fouten” maakt...? Of zijn dag niet had. We zijn allemaal mensen en mensen maken fouten toch???
Ik ben erg tevreden over mijn zadel en het pasconsult. Maar geloof best dat het soms ook even mis kan gaan. Waarom twijfelen aan haar verhaal?? We twijfelen toch ook niet als hij een goed zadel aflevert.

Ik heb voorheen ook een goed aangeschreven zadelmaker bij nijn paard gehad. Uiteindelijk bleek door het zadel dat mijn paard een ontsteking bij hals schoft gedeelte heeft gekregen. Het zadel lag iets te strak. Sommige paarden hebben ook gewoon sneller wat dan andere. Of zijn gevoeliger als het zadel net niet goed ligt.

Ik vind het daarnaast fijn dat in dit soort topics ook de negatievere ervaringen worden gedeeld. Zo krijg je ook een reeel beeld. Geen een zadelmaker doet het perfect.
Fouten maken is niet erg. Als je het maar goed oplost.

Hier ben ik het ds totaal mee eens fouten maken is menselijk maar los het netjes op. Dit gebeurd tot heden niet dus rechtsbijstand is ingeschakeld om me geld terug te krijgen ontzettend vervelend

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:48

Ik heb 7 jaar geleden een Brandt zadel gekocht. Daarna is hij nog 1x langs geweest, kwam hij 1,5 uur te laat (hij heeft wel gebeld om dit aan te geven) en toen stonden we dus om 22.00 uur 's avonds nog een zadel aan te passen in het donker met maar 1 baklicht. Toen ik de keer daarna aangaf dat ik gewoon wil dat mijn zadel overdag aangepast wordt ivm geen licht in de bak was dat niet mogelijk want Arno zou alleen donderdagavond in Noord Holland zijn. Tja, dan ben ik er snel klaar mee. Jammer hoor, anders had ik nu voor een nieuwe Brandt gegaan.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 13:43

Barb hij zit nu ook overdag vaak in noord Holland. Dit is inmiddels wel de dinsdag geworden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:05

Natuurlijk maakt ook Arno fouten, dat is menselijk. Het gaat er om hoe je het daarna oplost. 100% tevredenheid heeft geen enkele ondernemer.
Bij alleen 5* gaan bij mij de alarmbellen aan, want dat is onmogelijk.

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:57

Precies!! Niemand is perfect.
Een oud stalgenoot heeft pas een zadel van hem gekocht. Echt een mooi zadel. Helaas is hij na een aantal weken al best beschadigd. Kan geveuren maar het moet wel opgelost worden. Voor zoveel geld wil je wel een zadel wat goed blijft. Ieder geval de eerste jaren

Ik ga Miss ook een afspraak maken bij Arno. Ben benieuwd

DemiBentley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:08

Noahh_h schreef:
Precies!! Niemand is perfect.
Een oud stalgenoot heeft pas een zadel van hem gekocht. Echt een mooi zadel. Helaas is hij na een aantal weken al best beschadigd. Kan geveuren maar het moet wel opgelost worden. Voor zoveel geld wil je wel een zadel wat goed blijft. Ieder geval de eerste jaren

Ik ga Miss ook een afspraak maken bij Arno. Ben benieuwd

Is het netjes opgelost?

Ik heb inmiddels een rechtzaak opgestart en gister is N2 zadels langs geweest om een zadel aan te meten meteen proefgereden mijn paard liep weer ontzettend lekker en zadel ligt top deze komt niet omhoog. over 6-8 weken wordt hij geleverd. In het bruin met gouden bies
Afbeelding

Ook heeft n2 zadels naar mijn Arno brandt zadel gekeken en ze schrok zich rot verkeerd gevuld linkervulling zit een holling in en rechter een bolling. Het model zadel past totaal niet bij paard die ik heb. Zadel boom is te smal waardoor zadel op me paard ligt ipv om me paard. En zadel valt enorm naar rechts terwijl mijn paard juist links iets ongelijkheid heeft in beide schouders dus eigenlijk zadel eerder naar links zou moeten neigen.

Ik hoop van harte dat alles netjes opgelost gaat worden en dat jullie nog jaren lang plezier hebben van jullie Arno Brandt helaas is het hem voor mij niet geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:59

N2 zadels ook mooi merk! <3 Hopen dat deze dan wel goed aangemeten wordt! Is natuurlijk wel 1000 euro duurder dan arno volgens mij.

Alleen snap ik dit niet;
Als het zadel achter omhoog wipt, is het zadel te groot. In het onderste stukje is het zadel te klein. Dan wipt hij niet van achteren. Dan zet ik mijn twijfels weer bij van alles. Dat het niet past is 1 maar dan is het te groot, dan te klein etc. :) maakt het voor arno ook niet duidelijk wat er mis mee is denk ik.

DemiBentley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:01

bobje26 schreef:
N2 zadels ook mooi merk! <3 Hopen dat deze dan wel goed aangemeten wordt! Is natuurlijk wel 1000 euro duurder dan arno volgens mij.

Alleen snap ik dit niet;
Als het zadel achter omhoog wipt, is het zadel te groot. In het onderste stukje is het zadel te klein. Dan wipt hij niet van achteren. Dan zet ik mijn twijfels weer bij van alles. Dat het niet past is 1 maar dan is het te groot, dan te klein etc. :) maakt het voor arno ook niet duidelijk wat er mis mee is denk ik.

Jaa 3750 was ik kwijt voor zadel van N2
Het model past niet daar komt dus het kantelen van het zadel vandaan doordat die dus boven op me paard ligt. Ik ben ook geen zadelmaker maar 1 ding is zeker hij ligt schrikbarend slecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:14

Hopelijk krijg je je geld terug!! Scheelt dan iets met je nieuwe zadel in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:35

Ik vind dat zo waardeloos als 2 bedrijven in dezelfde tak elkaars werk gaan afzeiken. Heerlijk simpel...

Ik begrijp ook niet goed hoe een te smal zadel aan de achterkant omhoog komt.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:39

De ene zadelmaker moet de andere zadelmaker eens niet meer zo afvallen. Een consument vind zijn weg toch wel als ze hem of haar product interessant vind beetje jammer dat ze daarmee elkaar te kort doen :)

Ik hoop dat je een nette response krijgt van Arno. Ik ken hem zo niet. Hij komt al een flink aantal jaar bij mijn paard voor zijn zadel en naar alle tevredenheid. Staat mij ook altijd netjes te woord, net als zijn assistent.

Succes met het N2 zadel en veel veilige en fijne Km's !

DemiBentley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:46

vec schreef:
Ik vind dat zo waardeloos als 2 bedrijven in dezelfde tak elkaars werk gaan afzeiken. Heerlijk simpel...

vec schreef:

Afzeiken is niet aan de orde. Ze heeft haar mening gegeven over het zadel en hoe die op zijn rug lag. Zoals zadelmakers horen te doen. Dit heeft ze tegen mij gezegd en ik heb dat hier gemeld. Is ook geen verkooptruc geweest want ik had al een zadel gekocht. Wou dat ik filmpje kon plaatsen hier dan schrik je hoe het zadel ligt.

Als het zadel op je paard ligt ipv om je paard dan zweeft heel het zadel boven op je paard. Door de singel aan de voorkant wordt je zadel voor aan wel op de rug gedrukt maar sluit die niet mooi aan en zweeft die achter nog los. Heel moeilijk is dat niet