Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nielojram schreef:Wat is het probleem van een klapperend zadel met longeren?
Op dat moment zit er niets op het zadel, paard wellicht wat jolliger dan met ruiter, hoezo is dat dan het probleem?
Ken geen enkele zadelpasser die bij aflevering zegt ' Longeer het paard maar even met je nieuwe zadel, dan weten we of het past'.
Een zadel brengt het gewicht van de ruiter op de juiste manier qua drukverdeling over.
Zonder gewicht erop is nutteloos.
De diagnose van je osteopaat, kan degene bewijzen dat het door dit zadel komt?
Pastte je oude zadel goed, maar wilde je een nieuwe?
Of pastte je oude zadel niet goed, en heb je daarom dit zadel aangeschaft?
Bij dat laatste zou het misschien ook wel van je oude zadel kunnen komen...?
Ik vind 1400 euro voor een nieuw zadel een hele nette prijs.
Wat bedoel je precies met een IJslander-zadel?
bobje26 schreef:Het zadel ligt zonder dekje toch goed (voor zover ik kan zien)? Laatste foto geeft beetje vreemd beeld omdat je alleen een paar CM op de foto hebt.
DemiBentley schreef:bobje26 schreef:Het zadel ligt zonder dekje toch goed (voor zover ik kan zien)? Laatste foto geeft beetje vreemd beeld omdat je alleen een paar CM op de foto hebt.
Mijn paard heeft een schoft trauma die krijgt die niet voor niets.
Het zadel ligt rampzalig jammer dat ik geen filmpjes hierop kan zetten.
Xritt schreef:Zou het niet kunnen dat Arno ook “ fouten” maakt...? Of zijn dag niet had. We zijn allemaal mensen en mensen maken fouten toch???
Ik ben erg tevreden over mijn zadel en het pasconsult. Maar geloof best dat het soms ook even mis kan gaan. Waarom twijfelen aan haar verhaal?? We twijfelen toch ook niet als hij een goed zadel aflevert.
Ik heb voorheen ook een goed aangeschreven zadelmaker bij nijn paard gehad. Uiteindelijk bleek door het zadel dat mijn paard een ontsteking bij hals schoft gedeelte heeft gekregen. Het zadel lag iets te strak. Sommige paarden hebben ook gewoon sneller wat dan andere. Of zijn gevoeliger als het zadel net niet goed ligt.
Ik vind het daarnaast fijn dat in dit soort topics ook de negatievere ervaringen worden gedeeld. Zo krijg je ook een reeel beeld. Geen een zadelmaker doet het perfect.
Fouten maken is niet erg. Als je het maar goed oplost.
Noahh_h schreef:Precies!! Niemand is perfect.
Een oud stalgenoot heeft pas een zadel van hem gekocht. Echt een mooi zadel. Helaas is hij na een aantal weken al best beschadigd. Kan geveuren maar het moet wel opgelost worden. Voor zoveel geld wil je wel een zadel wat goed blijft. Ieder geval de eerste jaren
Ik ga Miss ook een afspraak maken bij Arno. Ben benieuwd
bobje26 schreef:N2 zadels ook mooi merk!Hopen dat deze dan wel goed aangemeten wordt! Is natuurlijk wel 1000 euro duurder dan arno volgens mij.
Alleen snap ik dit niet;
Als het zadel achter omhoog wipt, is het zadel te groot. In het onderste stukje is het zadel te klein. Dan wipt hij niet van achteren. Dan zet ik mijn twijfels weer bij van alles. Dat het niet past is 1 maar dan is het te groot, dan te klein etc.maakt het voor arno ook niet duidelijk wat er mis mee is denk ik.
vec schreef:Ik vind dat zo waardeloos als 2 bedrijven in dezelfde tak elkaars werk gaan afzeiken. Heerlijk simpel...
Ik begrijp ook niet goed hoe een te smal zadel aan de achterkant omhoog komt.
vec schreef:Ik vind dat zo waardeloos als 2 bedrijven in dezelfde tak elkaars werk gaan afzeiken. Heerlijk simpel...
Ik begrijp ook niet goed hoe een te smal zadel aan de achterkant omhoog komt.