Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Ik vind ook op het voorbeeld plaatje het geen fijn hoofdstel. Je wilt juist niet tegen het jukbeen aankomen? En dat komt hij daar wel.
Bij jouw paard zit er een hele rare knik vanaf de neusriem naar het oogje bij bakstuk. Bakstuk zelf zit zo te zien al op hoogste gaatje? Want die zou ik omhoog doen en dan de neusriem zelf proberen of 1 die rare knik eruit haalt en net iets hoger op de neusbrug laag liggen zonder in de knoop te komen met bit. Weet ook niet hoeveel je nog kan spelen met het bit. En dan niet alleen kijken naar de lippen maar vooral ook naar de mond zelf van binnen.
Waidida schreef:Ik zou idd ook naar iets anders rondkijken, je hebt een paard met een erg kort hoofdje dus vrees dat dat even een zoektochtje gaat zijn. Wel vreemd dat dit werd aangemeten door een hoofdstelfitter moet ik zeggen
Calimero_ schreef:Waidida schreef:Ik zou idd ook naar iets anders rondkijken, je hebt een paard met een erg kort hoofdje dus vrees dat dat even een zoektochtje gaat zijn. Wel vreemd dat dit werd aangemeten door een hoofdstelfitter moet ik zeggen
Nou ja ik had dit hoofdstel nog toen ik dit paard kocht en toen heb ik hem na laten kijken. Ze zei dit kan prima ik zou niks anders nemen. Maar intussen ben ik ook niet meer zo blij met het aangemeten bit en ben ik zo ook weer eens kritisch naar het hoofdstel gaan kijken.
Iemand opties die te proberen zouden zijn?
Calimero_ schreef:Avalanche: ja maar ik bedoel dat hij bij bij gewoon te kort is, als ik hem over de kaak doe krijg ik hem niet meer vast bij die van mij. Brede kaken, haha.
Edit: er is letterlijk geen ruimte bij deze maat voor meer gaatjes dus een maat kleiner wat pony zou zijn gaat hem echt niet worden.
Calimero_ schreef:Ik ga eens naar equibling kijken, al zijn die wel behoorlijk geprijsd geloof ik?
Calimero_ schreef:Ik ga eens naar equibling kijken, al zijn die wel behoorlijk geprijsd geloof ik?
Calimero_ schreef:Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Een tijd geleden is dit hoofdstel goedgekeurd door een hoofdstel en bitfitter. Maar ik twijfel zelf. Wat vinden jullie?
Niet een erg charmante foto maar hier kun je het hoofdstel wel goed zien.
[ [url=m/iBC3Hw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fudge schreef:Calimero_ schreef:Ik ga eens naar equibling kijken, al zijn die wel behoorlijk geprijsd geloof ik?
Wat wil je voor een hoofdstel? Los of vast bakstuk? Hoog of lage neusriem?
Ik heb met soortgelijk type hoofd een (namaak) micklem en die past fijn. Maar mijn paard geeft voorkeur aan vaste bakstukken ipv losse...
LiannePuthzy schreef:Ik ben opzoek naar een anatomisch hoofdstel met verminderde druk op de atlas. Ik heb de horze Peckham (soort montar monarch dupe) besteld, iemand enig ervaring met de kwaliteit van hoofdstellen van horze?
Wat zijn nog andere opties?