[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 17:19

Uitzoeken wat kraakt en dan dat aanpakken (beugelriemen of wat anders pommel misschien een scheurtje in zeg maar even wat).

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:12

pmarena schreef:
S-in-B: Het is ook wel een heel karakteristiek zadel inderdaad die Barrydale :j

Voor mij persoonlijk niks met die lange zweetbladen en kniewrongen, dat is geen match voor korte pootjes en een heup die op slot schiet na een uurtje te wijdbeens rijden :P Maar ik vind het ook wel een stoer zadel om te zien :j

Ik ben er helemaal verliefd op
Alrijd al geweest maar nooit gekocht vanwege de 2 kleuren .
Maar nu een geheel zwarte al een hele tijd .
Alleen jammer dat de zit fractie te breed is
Maakt doorzitten wel wat minder makkelijk
Wil een zit versmaller proberen zodra t leverbaar is
Had wel wat geprobeerd met een washandje
Idd A lijn meer
Maar voelde de rand van t washandje door de zitting heen ...

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:57

Ik heb vandaag bijna 27 km gereden met dikkere kussens onder m'n ghost die ik gisteren mocht meenemen van Equiday om te testen. Ik vond de eerste test wel een succes! Het ziet er al steviger uit, zit hetzelfde voor m'n gevoel en ik had geen droge plekken na het rijden. Weer met ghost pad eronder.

Ook nu de gespen niet meer onder het zweetblad gedaan, maar bij de beugels. Maar dan zijn die losse flappen wel echt mega irritant.

Heb niet echt een goede foto helaas.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:10

Wat een leuke stippel heb je. Jammer dat ie maar één oor heeft ;)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:10

De losse flapjes gewoon vastplakken met een stukje zwarte tape .
Opgelost
Zo doe ik t ook

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:19

DubbelDun schreef:
haha hij staat daar sowieso als een debiel. Kwamen achterlangs paarden lopen, dus die moest hij ook in de gaten houden natuurlijk.

Gaat tape niet los door zweet? Ik dacht aan afknippen evt, maar vind ik wel zonde.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:22

Waarom doe je geen hoesjes?
Zit er goed uit zo!

Zo twijfel ik toch weer over een ghost.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:24

Ja die bestaan ook hè. Nooit geen last van gehad dus die dingen niet echt geregistreerd. Maar nu snap ik wel waarom ze bestaan.

Waar twijfel je aan?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:25

Of ik wel boomloos wil omdat ik altijd wel fijn heb gereden in boomzadel.
Zeker met oog op crossen en springen enzo.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:35

MaritB schreef:
Of ik wel boomloos wil omdat ik altijd wel fijn heb gereden in boomzadel.
Zeker met oog op crossen en springen enzo.

Ik zou met mijn Flexee en flexible saddle zeker durven crossen en springen. Zou juist geen boomzadel willen. Heb vroeger prima op boomzadels gereden (niet alle) Maar ik wil nu echt niet terug naar een boomzadel.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:10

Bliksem schreef:
DubbelDun schreef:
haha hij staat daar sowieso als een debiel. Kwamen achterlangs paarden lopen, dus die moest hij ook in de gaten houden natuurlijk.

Gaat tape niet los door zweet? Ik dacht aan afknippen evt, maar vind ik wel zonde.

Nee blijft prima zitten
Hoesjes kan ook maar vindt tape prettiger

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:33

Ghost heeft hoesjes voor om je beugelriemen. Hier in het zwart, maar ook te krijgen in de kleur van je zadel, of een contrasterende kleur

Afbeelding

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:55

Ik ben heel erg blij met m'n Barrydale, maar de zit is inderdaad erg breed. Heb vanwege hypermobile gewrichten ook snel last van m'n heupen, maar met m'n rijlaarzen heb ik er duidelijk veel minder last van als zonder, geeft meer steun. Heb ook lange benen en ben juist erg blij met de wrongen. Helaas is m'n paard ook nog behoorlijk dik en rond wat niet meehelpt, hij is met pensioen door artrose/ouderdom dus echt trainen gaat niet meer. Maken nog wel 2x per week een buitenrit van 1,5-2 uur stapwerk met klein stukje draf/galop. Juist door zijn lichamelijke problemen en weke rug ben ik 2 jaar geleden op boomloos uitgekomen, dat bleek de oplossing voor hem te zijn.
Heb net een London voor m'n jonge paard besteld, wilde een zadel erbij zodat elk paard eigen zadel heeft en iets wat meer op een dressuurzadel leek. Blijf nog steeds een dressuurmuts hoor...
Maar boomloos is juist ook ideaal voor paarden die nog zoveel kunnen veranderen en ontwikkelen in korte tijd. Vandaar wederom de keuze voor boomloos om m'n jonge paard zadelmak te maken, kan er exact mee wat ik ook met boomzadels kan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:51

Aangezien ponylief z'n zadel weer te krap wordt (kan gelukkig wel weer verbreedt worden) en ik moe wordt van de afhankelijkheid naar mijn zadelmaker, en ik gewoon meer achter het boomloze systeem sta, ben ik langzaam weer een beetje aan het rondkijken naar de mogelijkheden. Het lijkt me sowieso slim om Liliane langs te laten komen. Zeker omdat een testzadel voor mij niet heel handig is ivm werk waardoor ik veel in het buitenland ben. Mijn voorkeur gaat uit naar Barefoot, maar sta ook open voor andere suggesties.

Zijn er ooit Barefoot Drytex zadels geweest zonder VPS? Ik kan me niet meer herinneren of het zadel waar ik destijds mee heb gereden VPS had of niet, maar wel dat het een drytex was. :D

Vanaf wanneer kan de Wellington geleverd worden is nu de verwachting? Ik vind vooral het idee dat hij wat smaller zit erg fijn.

Wat is, behalve het verschil in uiterlijk, het wezenlijke verschil tussen de Wellington, de Londen en de Barrydale? Vind het prijsverschil best flink en ben heel benieuwd waar dit dan in zit. Het blijft natuurlijk nog steeds een erg goed betaalbaar zadel als je het vergelijkt met reguliere dressuurzadels, maar ik ben gewoon benieuwd. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:26

Fjordengek93 schreef:
Ik ben 1.90 en helemaal verliefd op mijn Atlanta voor mensen met korte pootjes :+

Die modellen zijn ook niet exclusief voor korte pootjes natuurlijk, lange(re) stelten werken ook :P

Daarbij zal je weer sneller hebben dat de kniewrong op zadels te dichtbij zit en je knie er overheen valt, het tegenovergestelde van wat ik heb met die korte pootjes dat ik niet eens bij de wrongen in de buurt kom bij de meeste zadels met kniewrongen :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:28

Maartje1990 schreef:
Dat kan zeker. Ik adviseer je echter ook om verder te kijken dan alleen de barefoots. Het zijn top boomloze zadels, maar het ene zadel is voor de ene combi fijner dan de ander (qua ligging/qua zit)

http://www.boomlooszadelpasservice.nl komt ook im delen van belgie geloof ik, probeert altijd afspraken te combinerem voor lage reiskosten.

Of alvast even kijken op de website van Barefoot België voor wellicht een locatie in de buurt waar je even proef kan zitten op verschillende modellen? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:29

Otti1977 schreef:
Ik ben zo blij met m'n Barrydale. Nu met andere singel weer helemaal happy. M'n paardje loopt er echt heerlijk onder.

Top +:)+

Een andere (of zelfs maar een langere) singel kan echt een enorm verschil maken :j
Welke heb je nu?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:32

Pieneappel schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst écht gereden met mijn Barefoot Cheyenne die ik afgelopen week gekocht heb. (tweedehands) Heb hem van de week schoongemaakt en ingevet op aanraden van de vorige eigenaar.

En het reed best wel goed vandaag, maar het zadel kraakt echt heel irritant! Hoe harder mijn pony loopt, hoe meer gekraak... Hoe kan ik dat verhelpen? Nog dikkere laag vet?

Is het zadel niet misschien juist te vet gemaakt, in al die jaren want het was al een veteraan toch? ;) Dat kan ook gaan plakken zeg maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:34

Zinzi_jewel schreef:
pmarena schreef:
S-in-B: Het is ook wel een heel karakteristiek zadel inderdaad die Barrydale :j

Voor mij persoonlijk niks met die lange zweetbladen en kniewrongen, dat is geen match voor korte pootjes en een heup die op slot schiet na een uurtje te wijdbeens rijden :P Maar ik vind het ook wel een stoer zadel om te zien :j

Ik ben er helemaal verliefd op
Alrijd al geweest maar nooit gekocht vanwege de 2 kleuren .
Maar nu een geheel zwarte al een hele tijd .
Alleen jammer dat de zit fractie te breed is
Maakt doorzitten wel wat minder makkelijk
Wil een zit versmaller proberen zodra t leverbaar is
Had wel wat geprobeerd met een washandje
Idd A lijn meer
Maar voelde de rand van t washandje door de zitting heen ...

De zitversmallers verwacht ik komende week weer :j

Maar als het brede zitgevoel komt door de kniewrongen die je been nog wat extra naar buiten draaien dan zal het verschil wellicht maar minimaal zijn en kan je een groter verschil ervaren door een zadel zonder kniewrongen te proberen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:48

Pmarena: ik weet niet of je op je telefoon reageert? Maar (ook zo niet) kun je heel makkelijk meerdere quotes aanklikken als je op "voorbeeld" klikt en dan naar beneden scrolled (daar staan dan alle posts en hoef je alleen op de juiste quote te klikken). Ideaal! :) (meeste mensen weten dag niet)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:52

Nelleke: zou zeker Lilianne laten komen, met een beetje geluk weet je dan na 1 ochtendje / middagje precies waar je het wel / niet zoeken moet :j

Van de WELLington verwachten we ca. half mei een aantal zadels binnen te krijgen waarvan er hopelijk ook nog wat voor Lilianne overblijft ;)

Het geheel is toch een stuk meer gevormd als een "normaal" dressuurzadel, dus meer werk en dan lopen de kosten best wel op. Net zoals de Arizona Nut een stuk duurder is dan de normale Arizona, arbeid is vaak duurder dan materiaal :)

Ik weet wel van Barefoot dat ze altijd proberen de prijs zo laag mogelijk te houden zonder de kwaliteit / functionaliteit er onder te laten lijden...al is het maar omdat je meer zadels verkoopt als ze betaalbaarder zijn :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:52

Maartje1990 schreef:
Pmarena: ik weet niet of je op je telefoon reageert? Maar (ook zo niet) kun je heel makkelijk meerdere quotes aanklikken als je op "voorbeeld" klikt en dan naar beneden scrolled (daar staan dan alle posts en hoef je alleen op de juiste quote te klikken). Ideaal! :) (meeste mensen weten dag niet)

Daar moet ik eens even voor gaan zitten hoe je dat precies bedoelt :P

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:53

Maartje1990 schreef:

Handige tip, wist ik ook niet. Soms moeilijk doen met kopiëren etc. haha

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:19

Citaat:
Zijn er ooit Barefoot Drytex zadels geweest zonder VPS? Ik kan me niet meer herinneren of het zadel waar ik destijds mee heb gereden VPS had of niet, maar wel dat het een drytex was. :D

Ik had ooit een Cheyenne drytex almond zonder VPS, dus die bestaan inderdaad. Het was toen net nieuw en direct kapot onder de stijgbeugelriemen, k-kwaliteit, dus ik denk dat die vps-loze drytexdingen niet meer leven nu.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:45

Leni Meerts van Naturalhorseriding is een verdeler van Barefoot én bitloze hoofdstellen en komt passen aan huis in België. Wellicht kan je haar contacteren? Zij heeft 4 modellen beschikbaar, namelijk de Nevada, Madrid, Lexington en de Cherokee. Andere zadels van Barefoot zijn ook wel mogelijk mits overleg. Ze heeft een tijd de Wellington gehad ook dacht ik.