Jennyxx schreef:Mandy, zoek eens op Hidalgo in dit topic
Of op Hidalgo op Bokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Dankje! Komt vast goed, is mooi weer!
De actie w.b. Ghost;
Een Ghost bestellen op horse event en je krijgt 10% korting (alleen op de zadels, niet op accessoires, wel op losse zittingen)!
MissCharlie schreef:Zit er een groot verschil tussen de Roma en Firenze voor jou, Sussanne? Bij mij prikken de wrongen van de roma namelijk ook..En behoorlijk. Maar alleen in draf.
pmarena schreef:Maar hoe zit dat dan als je eens een keer met wat kortere beugels wilt rijden omdat je wilt gaan springen ofzo?
Dan klopt de hoek van de dijwrong toch ook niet meer....?
Ben wel benieuwd hoe mensen dat in de praktijk ervaren want ik heb echt jaren gezeurd bij Barefoot om met dijwrongen te gaan werken, maar ze zien het niet zitten om zadels met vaste "stevige" dijwrongen te maken gezien die hoek moet kloppen om goed tegen allerlei beenposities aan te kunnen sluiten zonder onder het been te kruipen.
Ik vind het eigenlijk ook wonderlijk dat zoveel mensen weg komen met de standaard wrong-positie en dat je bijna iedereen hoort over de Firenze die wat dat betreft beter zit dan de Roma, het is net of met die laatste bijna niemand uit de voeten kan en met de eerste bijna iedereen
Of lijkt dat (hier) alleen maar zo?
Citaat:Evolution zadel besteld, soort kruising tussen Freeform / Torsion / Ghost....leek me een perfect zadeltje
pmarena schreef:Maar hoe zit dat dan als je eens een keer met wat kortere beugels wilt rijden omdat je wilt gaan springen ofzo?
Dan klopt de hoek van de dijwrong toch ook niet meer....?
Ben wel benieuwd hoe mensen dat in de praktijk ervaren
Mandy_89 schreef:Gezocht op hidalgo zadels en lees verschillende verhalen, over scheve zadels, het ijzeren plaatje bij de beugelophanging die kan gaan drukken. Verder mis ik bij deze zadels aan de voorkant een versteviging, lijkt me dat je dan toch risico krijgt dat de daar de schoft niet vrijhoud. Denk dat ik dan toch liever richting startrekk of flexee ga kijken