Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:36

Ik voel alleen niet direct verschil door die dijbeen steun.. Wat doet dat precies? Ik heb het natuurlijk al een tijd dus weet ook niet hoe het voelt om het niet te hebben. Weet iemand het verschil?

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:16

Voorbije dinsdag gemaild voor info om een afspraak te maken. Vandaag al antwoord gekregen wat heel fijn is.. Jammer dat je zo een onpersoonlijk standaard mail terug krijgt.. dat geeft mij al direct zo een ongeïnteresseerde indruk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:23

Ik stuur eigenlijk nooit mailtjes naar ze, tenzij het iets is waar ik niet zo snel antwoord op nodig heb. Ongeïnteresseerd zijn ze in het contact bij ons nooit geweest, niet degene die de agenda bijhoudt en telefoon opneemt en Arno ook niet. Ik heb dus geen idee wat voor standaard mail je krijgt?

Hier hebben we nu aantal weken ons nieuwe zadel, hele opluchting weer. Kraakte alleen enorm, maar na even flink invetten elke dag was het weer weg. Moet alleen weer even spullen voor onderhoud bestellen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:28

Je bedoelt toch niet de standaard ontvangst mail die je direct terug krijgt :=

Bij mij ook hele nette mailtje altijd.

Hier komt hij in Juli weer om mijn zadel te controleren :)

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:40

Weet iemand hoeveel het kost om je zadel op te laten vullen/nakijken? Of zit dit er bij de 'service' in? Heb €50 in mijn hoofd maar weet niet hoe ik hier aan kom :')

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:41

Ik ben zelf rond de 70/80 kwijt geweest ligt er ook aan of je zadel veel opgevuld moet worden of andere aanpassingen

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:24

Goh de mail was precies een copy van hun uitleg over de zadels en werkwijze zoals op de site staat. En onderaan stond dan een zin met een datum voorstel. Meer niet eigenlijk. Ach het zal wel aan mij liggen. Had er gwn iets meer van verwacht. Zullen wel zien al Arno langs komt dan. Ik legde in mijn mail ook al uit dat ik een koudbloed van 1.80cm heb. Hopelijk heeft hij iets bij waarmee ik kan testen welk type zit enso ik leuk vindt. Ik ben maar bang dat hij daar staat met zadels die in de verste verte niet op mijn paard getest kunnen worden. Boommaat smal of medium gaat het niet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:31

lauraneyens schreef:
Goh de mail was precies een copy van hun uitleg over de zadels en werkwijze zoals op de site staat. En onderaan stond dan een zin met een datum voorstel. Meer niet eigenlijk. Ach het zal wel aan mij liggen. Had er gwn iets meer van verwacht. Zullen wel zien al Arno langs komt dan. Ik legde in mijn mail ook al uit dat ik een koudbloed van 1.80cm heb. Hopelijk heeft hij iets bij waarmee ik kan testen welk type zit enso ik leuk vindt. Ik ben maar bang dat hij daar staat met zadels die in de verste verte niet op mijn paard getest kunnen worden. Boommaat smal of medium gaat het niet worden.

Maar waarom bel je ze dan niet even?

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:19

Afspraak vastgelegd.. 28 augustus komt hij langs bij ons !!!

mag ik iets vragen aan mensen die recent hun zadel aangeschaft hebben??

Wat was het totale kostenplaatje bij jullie ?

Welke opties of extras hebben jullie gekozen ? Wat moest je bijbetalen hiervoor?

Welke wachttijd hadden jullie ?

Nog tips of dingen die ik zeker moet vragen of weten ?

Super hard bedankt voor jullie feedback !!!!

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:37

lauraneyens schreef:

Welke opties of extras hebben jullie gekozen ? Wat moest je bijbetalen hiervoor?

Ik heb mijn zadel nu 1,5 jaar en heb er toen €2000 voor betaald. Ik heb een witte bies op de lepel en een extra zachte zit als extra's gekozen. Geloof dat beide normaal €50 per stuk extra kosten maar hij heeft mijn totaalbedrag 'afgerond' zoals hij zelf zei :o
Wachttijd was geloof ik 3 of 4 maanden.. Hij is begin december bij ons geweest om te proberen en om naar de rug te kijken etc en mijn afschrift is van half april. Zadel moest wel nog een keer mee om aan te passen ivm schuifen dus had hem officieel wel al eerder gehad.

Al een idee wat voor iets je wil? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:19

lauraneyens schreef:

€2225 totaal.

Ik heb bruin leer en een wat lak biesjes. Volgens mij was het bruine leer €100 extra en de biesjes ook €100 extra.

Ik ben echt dol op mijn zadel. Zo fijn.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:13

daarvoor kan je het beste een mail sturen

krijg je.een overzicht terug met alle opties en kosten

Ik heb zelf de close contact met verhoogde lepel en veehoogde kniewrongen en een zadelrokje. De lepel heeft een swarovski achterkant
Of tewel de "Schaddelee " variant haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:24

Ik had ook gemaild voor alle opties maar kreeg terug dat ik dat het beste face to face kon bespreken of op facebook moest kijken..
Wil graag weten wat kan en niet, op facebook staat zo bar weinig :')

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:47

@Bobje kijk je dan wel op de Facebook van brandt zadels en niet op de van Arno zelf?
Ik probeer zoveel mogelijk foto's te maken echter is er zoveel mogelijk en is het ook leuk om er juist je eigen draai aan te geven.
Hou je van bling bling of meer chique? Zwart, bruin, blauw?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:12

Toen ik gebeld had met Suzanne heeft zij mij gewoon uitgelegd wat alles kost. Misschien even bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:31

mywayzidane schreef:
@Bobje kijk je dan wel op de Facebook van brandt zadels en niet op de van Arno zelf?
Ik probeer zoveel mogelijk foto's te maken echter is er zoveel mogelijk en is het ook leuk om er juist je eigen draai aan te geven.

Ja! Staan weinig foto's op maar vooral veel dezelfde dingen (glitter achterkant staat er vaak op bijvoorbeeld).
Maar zoals bijvoorbeeld bij Custom, die hebben heel veel foto's online hoe alles eruit ziet. Ik wil absoluut geen custom maar het geeft mij wel goed weer wat er is, hoe de kleurtjes er uit zien enzovoorts! :)
Nou snap ik dat Brandt natuurlijk niet op de schaal van custom werkt, maar zou wel graag wat meer zadels voorbij willen zien komen :)

Ook qua basic modellen, en dan met type kussens, beenblok etc

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:32

mywayzidane schreef:

Blauw? Kun je ook een heel zadel in blauw bestellen?

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:26

Dondeyne dat zal ik na moeten vragen. Het ging me meer om de elementen.

Bobje ik ga het proberen maar het is zo giga druk dat dat er vaak een beetje bij inschiet en sommige dingen kunnen er ook niet op.
Maar als je een zadel ziet bij de conculega dan kun je dit altijd sturen om te kijken wat we kunnen betekenen voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:40

Oke! Dan print ik gewoon allemaal dingetjes uit die ik mooi vind en dan kan ik het altijd bespreken :D

SammieBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:17

Arno is tien weken geleden bij mij langs geweest voor mijn paard, ik heb een paard met een moeilijke rug, al meerdere zadelmakers langs geweest, maar elke keer geen passend zadel, uiteindelijk besloten om een nieuw zadel aan te laten meten. Arno kwam en had verschillende zadels bij hem, ik heb er op twee gezeten de SB en de mono close contact, ik wilde een nieuw zadel, maar dit raadde Arno mij af omdat mijn paard ze bespiering niet goed was, doordat ik al een tijd niet hebben kunnen rijden, dit vond ik echt super dat die mij niet een nieuw zadel laat kopen om vervolgens over een jaar weer een nieuwe te kopen.

dus hebben wij besloten voor een tijdelijk zadel te gaan, zodat ik over ene jaar, wanneer me paard in ze bespiering zit een nieuw zadel aan laat meten, en vanavond komt me zadel dan! ik vind het heerlijke zadels en vind ze ook erg mooi. Hoop dat het niet tegen valt :D

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:06

Na het lezen van dit topic heb ik ook een mailtje gestuurd naar Arno Brandt.

Ik rijd zelf rond met een Tekna zadel. Dit was handig omdat mijn oude paard het vorige zadel niet meer paste en ik op dat moment ook op zoek was naar een jong paard.

De oude is ondertussen op pensioen, de jonge is duidelijk uit het zadel gegroeid. Dus nu opzoek naar een zadel waar ik zelf ook fijn in zit want dat is nu niet het geval met de tekna. Ik heb echt het gevoel dat ik bovenop het zadel zit en echt niet diep kan gaan zitten.

Toevallig is Arno deze vrijdag al bij mij in de buurt en was een er nog een plekje.
Ben echt super benieuwd of de zadels mij en mijn paard gaan passen!

Ik heb in ieder geval al helemaal uitgedacht hoe het zadel eruit moet gaan zien :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:38

Wat kost nu gewoon een standaard zadel zonder poespas?
Hij heeft geen zadels met vlakke zit volgens mij en korte kussens? De san dressage lijkt nog steeds diep.
En er staan geen springzadels op de site. Is het tegenwoordig echt 99% dressuur?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:59

Kosten weet ik zo niet maar mijn dressuurzadel heeft een open zit. Een vierkante lepel dat wel maar dat vindt ik eigenlijk wel fijn. Kussens worden per paard gemaakt als je hem op maat laat maken. Heb 2 dezelfde zadels (model en inch) maar in kussen zijn die niet te vergelijken.

Ook zijn er nog gewoon springzadels te leveren, alleen een zeer groot percentage wil een dressuurzadel van AB op springgebied is de keuze voor op maat gemaakte zadels van verschillende merken aanzienlijk groter ;)

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:39

Een standaard (dressuur)zadel zonder poespas is ongeveer 2000€

Ik heb zelf nog geen idee welke zit of zo ik wil, ik laat het echt afhangen van wat er het best past voor mij en mijn paard.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:39

Eigenlijk geen idee of ze ook zadels met een vlakke zit hebben. De zadels die hij had meegenomen met aanmeten hadden eigenlijk allemaal een diepe tot zeer diepe zit. Nu hangt het er ook erg vanaf in combinatie met welke kniewrongen je het neemt hoe een zadel voelt. Ik weet nog wel dat je ook kon kiezen uit een plattere zit (echt het gedeelte waar je op zit, het midden) of een wat bollere. Met de bollere voelde de zit al wel een stuk minder diep voor mijn gevoel.

Ik ben inmiddels alweer 16 weekjes aan het wachten, hoop dat het niet al te lang meer duurt. Ik heb vrij veel geduld en ook niet per se haast, maar wil toch wel een keer m'n eigen zadel in plaats van steeds het zadel van de staleigenaresse te moeten lenen haha