Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:04

Ziet er mooi uit, hopelijk gaat hij er beter op lopen. Die van mij liep ook gelijk goed, maar het extra fijne aan het hoofdstel is dat ze deze niet direct na het rijden hardhandig over je rug wilt afschuren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:17

Ik heb gisteren Flynn voor het eerst gelongeerd met de Micklem. Woah :oo Dat ging echt bizar fijn! Hij is altijd nogal energiek, en met longeren stuift hij eerst altijd als een kameel door de bak :+ Nou zocht hij direct de aanleuning op, hij gebruikte zijn lijf goed en hij líep in plaats van dat hij als een malloot door de bak scheurde. Heel ander paard!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:23

ik vind het raar dat paarden zo anders lopen door een andere neusriem. in principe maakt dat roch geen echt verschil?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:27

Jawel, net omdat die een hoofdzenuw ontlast waar normaal je neusriem op zit.
Ook hangt je bit aan de neusriem en niet los van al de rest. Druk op het bit geeft dus ook een beetje druk op de neus. Hierdoor kan je iets fijner werken, heb ik toch het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:28

Mijn paard loopt op een lage neusriem net zo fijn als een (nep) micklem. Maakt voor mij niet veel uit dus.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:30

Die van mij was in het begin wel stiller in de aanleuning maar dat is hij met een lage neusriem ook wel. Nu wat verder in training meer achterbeen gebruik gevraagd word word hij erg onrustig aan de voorkant en zelfs wat tegen de hand. En ik trek echt niet en vraag zijn lijf te gebruiken door middel van oefeningen. Nu met een aansnoer neusriem weer gereden en blijft hij een stuk losser aan de voorkant en fijner te rijden. Hij vind het soms allemaal nog wat lastig en dat is natuurlijk logisch maar ik vind hem echt fijner op de 'gewone' neusriem op het moment.

Beide neusriemen zitten echt niet strak overigens maar gewoon netjes aan met ruimte om te kauwen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:10

Duhelo schreef:
ik vind het raar dat paarden zo anders lopen door een andere neusriem. in principe maakt dat roch geen echt verschil?

Ja maar het is niet alleen de neusriem, het kopstuk is anatomisch gevormd om de achter de oren te ontlasten op gevoelige punten, hetneusriem/bakstukdeel loop wat lager en de neusriem is anders gevormd en geplaatst het is het hele ding, niet alleen de neusriem

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 15:56

Vind het wel erg top dan mijn topic nog steeds loopt. :D Ik rij overigens nog steeds met mijn micklem en ben er zeer tevreden over. *\o/* +:)+
Heb het hoofdstel als sinds 2009 en nog nooit ingevet en het hoofdstel ziet er nog steeds super uit.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:00

Mijn Multi is gisteren kapot gegaan, leertje bij het ringetje bij de neusriem geknapt... Reed met bit.

Ga even kijken of de zadelmaker het kan maken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:34

Sinds ik het frontriem eraf heb lijken de pinnen van de gespen niet meer te verbuigen. Het is niet eens dat hij zoveel te krap was... Ik ga niet te hard van stapel te denken dat dat het probleem was.. maar het is wel typisch.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:44

@biscuitje heb ik ook aan de hand gehad, schoenmaker zei dat het komt doordat dat stukje leer in de verkeerde richting is gestikt ofzo iets, is in ieder geval gemaakt voor 10€ dus dat valt wel mee +:)+
Zou proberen om eventueel je geld terug te krijgen, heb ik namelijk gehad

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:52

emilyke12 schreef:
@biscuitje heb ik ook aan de hand gehad, schoenmaker zei dat het komt doordat dat stukje leer in de verkeerde richting is gestikt ofzo iets, is in ieder geval gemaakt voor 10€ dus dat valt wel mee +:)+
Zou proberen om eventueel je geld terug te krijgen, heb ik namelijk gehad

Dank je wel voor je reactie, met wie heb jij contact opgenomen? Rambo of de winkel waar je hem vandaan had?

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:10

De winkel zelf ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:56

:wave:

Mijn verzorgpaard heeft ook een RM hoofdstel en ik wil binnenkort eens bitloos bij haar proberen. Nu heb ik het topic al even doorgespit voor de mogelijkheden aangezien ik niet echt precies weet hoe de riempjes moeten.

Je kunt oa zo, alleen een kwestie van het bit eraf halen zie ik. Hoe bevalt deze methode jullie, is dit wat te rijden icm een zachte verbinding?
Afbeelding
(foto even geleend uit dit topic)

Maar je kunt ook kin of kaak gekruist doen toch?Ik ben ondertussen al 50 pagina's verder maar zie daar nog geen foto's van. Zoek ondertussen verder. :P
Hoe bevalt de release jullie?

[edit] Ik had beter vanaf pagina 1 kunnen beginnen met zoeken ipv beginnen aan het einde. _O-

Afbeelding

Wat zit onderstaande raar, is dat echt kaak gekruist?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 22-08-15 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:59

Leuk, topic had ik nog niet eerder gezien!

Hier sinds kort ook een Micklem Competition, ik merk wel degelijk verschil tijdens het rijden! Ben er dus zeer tevreden over.

Afbeelding

Nou heb ik mijn springzadel zwart en dressuurzadel bruin dus ben ik ook opzoek naar een bruine met iig een anatomisch kopstuk. Nou heb ik 2 hele mooie hoofdstellen gezien met anatomisch kopstuk en heel zacht leder van Dyon. De een met een lage neusriem en de andere met een ''normale'' aansnoer neusriem met sperriem. Rijd normaal gesproken met een simpel hoofdstel zonder anatomisch gebeuren en met aansnoer neusriem en sperriem, heb dus nog nooit met een lage neusriem gereden. Maar aangezien Rambo ook een soort van lage neusriem heeft vind ik dit ook een idee.

Nou twijfel ik wat het meest effectief zou zijn in vergelijking met de Rambo. De Rambo zelf vind ik niet mooi voor dressuur dus ben ik eerst verder aan het kijken, is niks vergelijkbaars dan maar de Rambo in het bruin, vind alleen jammer dat de kleur zo ontzettend donker is :+ . Wie helpt? :P

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:47

Ik weet niet of het antwoord hier al tussen staat maar om nou te gaan zoeken tussen 274 pagina's :P

Mag je nou wel of niet starten met de bitclips aan het hoofdstel??
Op Google kan ik niet duidelijk vinden!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:52

Ik heb er gisteren een bit aan gehangen maar hangt met beide maten straps echt te hoog, echt jammer want nieuwe zijn toch weer €10..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:15

Misschien kan je proberen om er 2 aan elkaar te puzzelen? Dan kan je nog kijken om achteraf nieuwe straps te nemen.
Geen idee of het mogelijk is hoor.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:40

TamaraFloor schreef:
Ik weet niet of het antwoord hier al tussen staat maar om nou te gaan zoeken tussen 274 pagina's :P

Mag je nou wel of niet starten met de bitclips aan het hoofdstel??
Op Google kan ik niet duidelijk vinden!

Nee met bitclips mag je niet starten, had ik ook al uitgezocht haha

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:58

Bedankt marshmellow!!
Wel jammer ze loopt er echt super mee omdat het bit zo stabiel ligt!
Morgen moeten ze dus af.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:10

Leen schreef:
Misschien kan je proberen om er 2 aan elkaar te puzzelen? Dan kan je nog kijken om achteraf nieuwe straps te nemen.
Geen idee of het mogelijk is hoor.

Mja maar dan zit je wel met de hoek die de straps maken.
Neusriem op zijn laagste zou nog kunnen maar dan kan ik niet meer als kaptoom longeren want dan hangt hij echt laag.

Raar hoofd gewoon, hoofdstel maar cob, bit maat 11,5 en straps maat full terwijl ze zelf 1.50+ is.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:51

Afbeelding
Afbeelding
Mini foto's maar vandaag liep hij zo :) voor de 2de keer met de micklem ik heb het bit toch een gaatje lager gehangen en daar reageerde die wel beter op hij liep best fijn vanavond

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:24

Hier nog steeds erg blij met het hoofdstel. Foto na het rijden -uitgeput-
Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:28

Ik denk dat die van jou een gaatje langer moet?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:56

Dat had ik eerst maar toen zat hij niet lekker. Kan het nog eens proberen nu het hoofdstel wat meer gevormd is.