Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:26

manzano schreef:
Ik vond de Kavalkade Ivonne niet zo mooi qua kwaliteit. Heb hem terug gestuurd.
Heb hem lang geleden eens besteld. Toen was er nog niet zo veel keuze in trens hoofdstellen met hoge neusriem of waar je de sperriem incl lus weg kan halen. Inmiddels is daarin veel keuze

Hmm ik lees idd wel vaker dat de leerkwaliteit niet erg goed is en de neusriem erg stug is, ik gad maar voor een hoofdstel van equibling, er stond een jameson hoofdstel aan b keus, voor een toch wel fijne prijs, dus ik ga even horen wat de beschadigingen zijn en wie weet neem ik die dan wel. alleen is het met een lak neusriem en daar ben ik dus absoluut geen fan van :')

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:01

Mocht je in de buurt (noordelijk noord holland) wonen mag je m gerust eens lenen om te passen. Ik vind de leerkwaliteit prima. Niet vergelijkbaar met mijn Schockemöhle maar wel veel beter dan bv Epplejeck eigen merk hoofdstellen. De review mbt stugge neusriem van A.gradi is trouwens van mij, neusriem is niet stugger dan normaal bij een nieuw hoofdstel (vergelijkbaar met mn Schockemöhle in het begin), maar had m toch zachter gehoopt. Nu na een rondje invetten is hij perfect. Hij heeft trouwens geen aansnoerneusriem maar een gewone met een aparte pad eronder. Dat was voor mij ook een doorslaggevende factor :D

Kavalkade Ivonne
Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:09

XladyX schreef:
Mocht je in de buurt (noordelijk noord holland) wonen mag je m gerust eens lenen om te passen. Ik vind de leerkwaliteit prima. Niet vergelijkbaar met mijn Schockemöhle maar wel veel beter dan bv Epplejeck eigen merk hoofdstellen. De review mbt stugge neusriem van A.gradi is trouwens van mij, neusriem is niet stugger dan normaal bij een nieuw hoofdstel (vergelijkbaar met mn Schockemöhle in het begin), maar had m toch zachter gehoopt. Nu na een rondje invetten is hij perfect. Hij heeft trouwens geen aansnoerneusriem maar een gewone met een aparte pad eronder. Dat was voor mij ook een doorslaggevende factor :D

Kavalkade Ivonne
[ [url=m/STwti7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas woon ik echt in midden België dus dat gaat hem niet worden helaas :') maar toch bedankt voor het aanbod, nutwijfel ik weer haha, het grootste voordeel is wel de verschillende maten bij equibling, de aansoerneusriem stoort me niet aangezien die toch sws los zal zitten, zolang er maar een goed kussentje onder zit maakt het mij niet veel uit.
Wel echt een hele mooie foto!

evilginger

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:23

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de nieuwe versies van de Rambo Micklem: de maten komen goed overeen met de maat die je paard/pony sowieso heeft. Van de eerste versie hoorde ik nogal vaak dat de kaakriem te kort was en het hoofdstel dus een maat groter moest, dit is bij mij zeker niet het geval. Ik heb een middelmatige e-pony die nog lekker lang hengst is geweest en dus wat breder is, en bij hem is maat cob perfect. Voor een koudbloed van zijn grootte zou ik dan wel weer maat cob/full pakken. Het hoofdstel lag direct goed, het enige waar ik over twijfel is of het bit goed ligt. De maat van het bit klopt, maar of hij het bit zelf goed vindt, vind ik zelf niet duidelijk. Ik probeer het morgen met de bitriemen een gaatje strakker want volgens mij ligt het nu net iets te laag.

Het leer is trouwens ook echt niet stug! De frontriem heb ik in het begin wat goed moeten kneden, maar dat was het dan ook. Echt heel positief tot nu toe

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:47

MarjanB schreef:
[ [url=m/fZY4m4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is van hooks sperriem heb ik er gewoon af gehaald

Welk model is dit?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:02

xVerax schreef:
MarjanB schreef:
[ [url=m/fZY4m4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is van hooks sperriem heb ik er gewoon af gehaald

Welk model is dit?

Neston :D

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:11

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 21:25

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:51

Waidida schreef:
manzano schreef:
Ik vond de Kavalkade Ivonne niet zo mooi qua kwaliteit. Heb hem terug gestuurd.
Heb hem lang geleden eens besteld. Toen was er nog niet zo veel keuze in trens hoofdstellen met hoge neusriem of waar je de sperriem incl lus weg kan halen. Inmiddels is daarin veel keuze

Hmm ik lees idd wel vaker dat de leerkwaliteit niet erg goed is en de neusriem erg stug is, ik gad maar voor een hoofdstel van equibling, er stond een jameson hoofdstel aan b keus, voor een toch wel fijne prijs, dus ik ga even horen wat de beschadigingen zijn en wie weet neem ik die dan wel. alleen is het met een lak neusriem en daar ben ik dus absoluut geen fan van :')

Je zou ook nog naar Kieffer kunnen kijken. Kieffer Amy heeft ook wat je zoekt (maar meerdere modellen van hun). Is alleen dus ook een compleet hoofdstel en niet mix en match qua maten. Maar dat is de Kavalkade ook niet.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:09

I heb de neston te koop Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:23

R_emkee schreef:
I heb de neston te koop [ [url=m/EtJngS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had echt heel handig geweest maar ik wilde Jameson aangezien die geen sperriem heeft, neston helaas wel. Equibling gaat me vandaag ook nog de afmetingen voor de kopstukken doorgeven om te weten of ik full of xfull moet nemen

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:43

Hoe is het leer van Equibling? Ik vindt die jameson interessant en ook die Kieffer Amy.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:12

Er zijn inmiddels echt veel hoofdstellen waar je de sperriem onzichtbaar kan verwijderen. Echt even kwestie van zoeken.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:14

Phonix schreef:
Hoe is het leer van Equibling? Ik vindt die jameson interessant en ook die Kieffer Amy.

Ik vind het leer heel mooi soepel en zacht! De soft versie die er nu is helemaal.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:47

Phonix schreef:

Ik vind het heel fijn. Ik heb er een frontriem van en die is heel fijn en zacht.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 15:04

mevrouwlief haar nieuwe hoofdstel is besteld, wel een kleine aderlating maar super handig dat je van elk stuk de maat zelf kan kiezen, dat kwam ook echt prima uit want ik heb dus een Xfull in kopstuk, frontriem en keelriem, en met een neusriem en bakstukken in maat cob. De neusriem dan wel met een langer aansnoerriempje eraan, mijn paard viel echt net in dat overlappend interval tussen cob en full in, dus we gaan het zien of het al dan niet past, het was een beetje een gok aangezien er geen full meer was. hopelijk past het straks allemaal goed.
Ik moet wel zeggen dat het contact met equibling erg fijn verliep ik heb zowat van elk kopstuk de afmetingen in 2 maten gevraagd en dat was allemaal geen probleem, ze dacht super fijn mee over wat er het beste zou passen en reageerde echt super snel. ik geloof dat we meer dan 10 mails over en weer gestuurd hebben.
En nu ga ik echt sparen :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:21

Duur , maar dan heb je ook wat moois , Waidida !

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in n Equitus Delta in maat cob zgan....meld je bij mij :') :j . Kan voor n redelijke prijs weg.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:26

Hier is ie dan! ik ben er echt heel blij mee! even dacht ik dat de neusriem niet dicht ging kunnen maar eens het leer van de aansnoerneusriem beter geplooid was kreeg ik hem op het laatste gaatje dicht met nog ruim plek bovenop het neusbot, ik krijg al mijn vingers eronder en ze kan prima een snoepje eten dus ik denk dat dat wel goed zit. Ik had een kopstuk met lakrandje gekregen, had ik niet gevraagd maar het was wel erg mooi! ik ben normaal niet zo van de lak maar als het zo subtiel is vind ik het zeker niet lelijk. Ook was het leer echt heel aangenaam lekker zacht en soepel, enkel de gaatjes van de neusriem waren net iets te klein voor het pinnetje van de gesp wat een beetje priegelwerk met zich meebracht. Het kopstuk is de anatomisch breed, ik heb voorlopig niet de indruk dat ze het te breed vindt maar heb er nog niet mee kunnen rijden, en het belangrijkste: het past rond haar oren! helaas niet heel goede foto's ervan want mevrouw was het stilstaan en gefriemel aan haar hoofd aardig beu haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:27

Ik vind hem erg mooi zitten :)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:03

Avalanche schreef:
Ik vind hem erg mooi zitten :)

Ja ik ben echt tevreden van het equibling hoofdstel, de keelriem had prima in een maatje full gekunnen maar is ook maar gewoon esthetisch. Ik ben echt erg te spreken over hoe de keelriem al vanzelf beter naar achteren is gesneden waardoor je niet met een rare bocht in je leer zit. En de neusriem en kopstuk paste echt als gegoten rond haar hoofd, het leer is ook super zacht en soepel! Ik had alleen liever geen blinde gespen gehad bij het bit maar dat is nu ook niet het einde van de wereld.
Is idd een investering maar dan heb je ook wel wat.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:39

Ik vroeg me af heeft er iemand misschien nog een Schockemöhle Theta maat cob zwart te koop die voor een leuk prijsje weg mag?
Ik zoek een bitloos hoofdstel voor mijn Welsh e-pony en vernam dat die mooi klein vielen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:35

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Een tijd geleden is dit hoofdstel goedgekeurd door een hoofdstel en bitfitter. Maar ik twijfel zelf. Wat vinden jullie?

Niet een erg charmante foto maar hier kun je het hoofdstel wel goed zien.

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:39

Ik vind de neusriem aan de lage kant zitten.
Het lijkt niet mooi te passen, weet niet of dat beter is als je m hoger zet?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:39

Mij valt gelijk de neusriem op, die vind ik wel erg laag hangen..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:42

Dat vind ik ook, maar je kunt zien dat als ik hem hoger doe ik in de knoop kom met de ligging van het bit.

Edit:

Zo hoort ie, ik denk dat het hoofd van mijn paard te kort is?

Afbeelding