[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:04

lovelance schreef:
Interessant de info over de pads.
Ik heb een equitex pad liggen, die had ik onder mijn oude ghost. Dat was een model met vulling rond de schoft.
Ik moet hem eigenlijk verkopen, gebruik m nu niet, maar toen ik hem laatst wilde schoonmaken zaten de haren van mijn overleden paard er nog op... Ik kan het niet ;( stom he?

Nieuwe model voor de ghost ben ik nieuwsgierig naar!

Gisteren les gehad met Ruperta. Weinig spanning en onbalans in mijn lijf gehad en dat zag je gelijk aan de afdruk.
Die was super mooi gelijk en geen warrige haren meer door een onrustige zit van mijn kant.
Merrie heeft af en toe wat spanning nog waardoor ze wat te diep loopt, maar dit wordt ook steeds beter.
[ [url=m/Ps8m29.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog steeds erg blij met het zadel, al wil ik ooit wel het barokke model...

Mooi zo +:)+
Denk dat die barokke heel mooi gaat staan ook :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:11

xyzutu2 schreef:
pmarena schreef:
Ik vind de RWC Dressage zelf qua uiterlijk niet zo mooi :o
Vind de kniestukken zo'n oubollige vorm hebben Y;(
Smaller zweetblad is wel mooier vind ik ook ja :j Van mij zouden de Barefoots ook wel wat minder massief mogen zijn :j
Daarom hou ik ook alleen de Lexington met smalle zweetbladen op voorraad en niet die lompe brede :P

O ja, die was ik helemaal vergeten, die is inderdaad ook erg mooi!
Weet je eigenlijk waarom Barefoot bij 99% van de modellen voor zo'n breed blad kiest? Heeft dat nog ergens te maken met drukverdeling of is het gewoon huisstijl?

Over die randjes: ik zag het bij een vriendin van me die echt jaren geleden al een v/d eerste Barefoots had: de 'zoom' van de Barefoot (volgens mij de pad) duwde op alle plekken waar er een bocht in zat omlaag en duwde daar op de paardenhuid. Dus daar waar de zoom achter het zadel langs loopt en vooral ook in de bocht van achterhand zweetblad naar onderkant zitting krulde de zoom tegen het paard. In zo'n grote Duitse zadeldrukmetingtest (Cavallo/Freizeit im Sattel oid? Had het hier een paar jaar geleden nog liggen) kwam toen uit de drukmetingen dat die rand teveel druk gaf terwijl de rest van de drukverdeling wel prima was. Ik dacht dus dat Barefoot ook daar meteen op had gereageerd want het huidige ontwerp is anders. Maar het kan zijn dat dat puur een Duits feestje was en dat het Nederland verder niet eens heeft bereikt, of dat het artikel BF nooit heeft bereikt maar dat het zadel zelf doorgeevolueerd is.

Maar als je die smallere zweetbladen er nog eens door zou kunnen duwen, dan graag! Of misschien dat ze dat ook gewoon als optie erbij kunnen nemen voor de traditionele modellen?

Nou, ik heb er echt noooooooit iets of iemand over gehoord of zelf een gekruld randje gezien, dus het zegt mij echt helemaal niets := Weet je heel zeker dat het echt over Barefoot ging...?

Die test van jaren geleden in Cavallo ofzo inderdaad kan ik me wel herinneren. Had daar best wat op- en aanmerkingen over maar ook daar staat me niets bij van opkrullende randjes Y;(

Ik ben er ook echt verbaasd over en kan het niet plaatsen, heb zelf geen enkel teken hiervan gezien en toch heel wat Barefootjes in handen gehad, uiteraard ook ouwetjes...en klanten weten me meestal best te vinden als ze ergens niet helemaal tevreden over zijn, maar ik heb hier echt nog nooit een letter over gehoord :)

We hebben wel een hele enkeling gehad die de lederen biesjes wat te dik vond onder het bovenbeen, en liever weer de nylon biesjes had. Maar dan heb je het ook over 1 of 2 klanten die dat wel eens benoemd hebben :)

Overigens bij de Freeform waren de randjes aan de achterkant wel een probleem, die zaten te laag waardoor ze in gingen graven in de rug, bij Rena was dat ook vervelend. Ze hebben dat randje toen omhoog gedaan en daarmee was het probleem over :)

Dat brede daar heb ik meermaals over gevraagd of dat niet wat minder kon, weet eigenlijk niet meer of ik daar nog een reactie op heb gekregen, zal het weer eens vragen :)

Eucalipta

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:32

hoi.....

ik lees dit topic met erg veel interesse mee....veel geleerd en uitgeprobeerd, maar nu heb ik een vraag..
ik heb een BF Treu Red.....mega fijn, is die onderkant op den duur te vervangen...?
En aan welke kosten ik dan moet denken.....
Deze begint te slijten en laat op twee plekjes los.....

bedankt

Linda

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:49

Simply Red bedoel je denk ik...? Die is uit 2005 ofzo.

Is hij (een tijdje) direct op het paard gebruikt zonder dekje er onder denk je?
Heb nog nooit een zodanig versleten onderkant gezien namelijk :)

Wellicht even bij Randy opvragen of en hoe ze hier iets mee kan?
https://sites.google.com/site/customtreeless/

Meestal als er iets raars is qua reparatie komen mensen bij haar terecht en ik hoor daar hele enthousiaste reacties over :j

Eucalipta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:01

je hebt gelijk...hoe kom ik dan bij treu red? zal wel aan het weer liggen..
ik weet niet of hij zo kaal op de rug gebruikt is...er zit een grandeur fysiopad bij....
heb nu een grandeur met schaap eronde bijgekocht en gebruik daarbovenop het kleine gedeeldt van de fysiopad....het klitteband heb ik afgeplakt met duck tape.....waar je dat al niet voor gebruiken kunt...
ik zal eens rondsnuffelen en meelezen.....BEDANKT

Linda

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:45

Is de fleece vacht onderkant vies? Dan is hij waarschijnlijk bloot op de rug gebruikt en kan ik me voorstellen dat door het zweet en vuiligheid enzo 1 en ander wat sneller kan gaan slijten / loslaten :)

Om die onderkant te repareren zal wel lastig worden denk ik hoor....sowieso zit er natuurlijk langs het hele zadel een bies. Die zou al helemaal losgehaald moeten worden. En het zou me ook totaal niet verbazen als de fleece ook nog met het zadel verlijmd is...want je wilt natuurlijk niet dat het gaat plooien ofzo.

Denk dat het realistischer is om er iets overheen te maken eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:07

Net terug van HE (lees, ik zit al een tijdje, ff bijkomen van alle drukte en overload aan info :') ) en het is écht de moeite waard om even bij BZ langs te gaan!!

Test dan ook meteen even de Ghost seatsaver, men dat ding zit goddelijk! Niet alleen wol voor de billen, maar meteen een extra kussen <3

We hebben mijn Ghost ter plekke verbouwd, er zit nu toch even een dressuur singel systeem op puur om te kijken of dat het misschien is, ik ga zodra de plekken tot rust zijn gekomen nog eens testen of de afdruk dan wel goed is, vermoedelijk eventueel ook nog met toch maar een stukje inlage op de druk plekken maar dat zie ik t.z.t. wel... OF de Arizona moet wel zooooo goed bevallen en zo'n mooie afdruk geven, dan is het ook goed...

Iig weer een stuk wijzer en prachtige geestjes bewonderd <3

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:09

Wubwub schreef:
Net terug van HE (lees, ik zit al een tijdje, ff bijkomen van alle drukte en overload aan info :') ) en het is écht de moeite waard om even bij BZ langs te gaan!!

Test dan ook meteen even de Ghost seatsaver, men dat ding zit goddelijk! Niet alleen wol voor de billen, maar meteen een extra kussen <3

We hebben mijn Ghost ter plekke verbouwd, er zit nu toch even een dressuur singel systeem op puur om te kijken of dat het misschien is, ik ga zodra de plekken tot rust zijn gekomen nog eens testen of de afdruk dan wel goed is, vermoedelijk eventueel ook nog met toch maar een stukje inlage op de druk plekken maar dat zie ik t.z.t. wel... OF de Arizona moet wel zooooo goed bevallen en zo'n mooie afdruk geven, dan is het ook goed...

+:)+

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:27

Jeej Lilianne is geweest (top service moet ik er van mijzelf even bij zeggen), en het is gelukt voor mijn ondeugende ruin met hoge schoft en licht opliggende ruggegraat, geen HD inlage dus viel me mee. Nu alles bestellen en dan kunnen we beginnen met spieren opbouwen (voor zover die er nog aanvliegen) :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 17:37

Ik ben benieuwd Wubwub!

xxdomiixx, de hamvraag is nu, wat is het geworden??? :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:48

Het is gelukkig gelukt met mijn eigen zadel (Bosrand), westernzadel. Ik had een pad met eigen inlages waar nog meer in kon en daar moet dan nog moosgummi inlages bij en bij de fork nog shims voor alle zekerheid. Oh en een andere fork, want met mij erop was deze niet geschikt dus dat wordt een M.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:41

Wubwub schreef:

ai nee toch...het singelsysteem :7 , dan hou ik mijn hart al vast...en ik heb een wit paard als hij niet vuil is :+

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:50

Woehoee! Vanmiddag mijn testzadel Barefoot London op mogen halen. *\o/* Vanavond leg ik hem er even op om te kijken (en bewonderen haha) Morgen eerst naar HE & dan zondag mijn eerste ritje maar eens maken. :D

EDIT: Ik kom trouwens zeker nog even langs BZ haar stand, hoor. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:55

mindful schreef:
ai nee toch...het singelsysteem :7 , dan hou ik mijn hart al vast...en ik heb een wit paard als hij niet vuil is :+

Nou natte/droge plekken zie je ook op een wit paard hoor :Y)
En het hoeft daar niet aan te liggen natuurlijk, gewoon even een probeersel omdat dat ook nog een mogelijkheid was om te testen ;)

Eucalipta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:25

Nee hij is niet vies aan de onderkant....
heb hem losgeborsteld en daar is hij wel mooier van geworden....maar juist aan dat randje laat hij op twee plekjes los....
Kijk het wel even aan, weet ook niet of het simpel te realliseren is....maar het is zo n fijn zadel en nog lang niet versleten....

Linda

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:01

Welk merk/type zadel raden jullie aan? Ik twijfel tussen startrekk (dressuur of ijsland) hidalgo dressuur model of de flexee.

Zie dat 2e hands hidalgo zadels de helft goedkoper zijn dan de startrekk op de Duitse eBay.
Zit hier nou ook veel verschil in qua kwaliteit?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:47

Mandy_89 schreef:
Welk merk/type zadel raden jullie aan? Ik twijfel tussen startrekk (dressuur of ijsland) hidalgo dressuur model of de flexee.

Zie dat 2e hands hidalgo zadels de helft goedkoper zijn dan de startrekk op de Duitse eBay.
Zit hier nou ook veel verschil in qua kwaliteit?

Dan Flexee of Startrekk - je hebt ook nog boomloze IJslander zadels (als het om een IJslander gaat)
En ja, er zit verschil in de kwaliteit - of eigenlijk meer in de constructie. Maar als het jouw paard past en jij er goed op zit, dan maakt het verder niet zo heel veel uit.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:05

Mijn paard is geen ijslander. Wel kan ze tolt en telgang. Heeft een korte rechte rug, en is vrij rond. Boomzadel was boommaat L

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:17

Mandy, zoek eens op Hidalgo in dit topic ;-)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:23

Wubwub dankje voor compliment! Vond het gezellig!
Gezellig met meerderen uit topic gesproken, waaronder sussanne en roos. kom gerust langs,heb koffie klaar hoor haha!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:33

Ik kom je morgen nog even pesten :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:50

Hoe laat? Ga ik even wat anders doen :+

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:52

BZ Maartje1990 en ik zullen morgen ook zeker even langskomen!! Zou zelf graag even op de firenze willen zitten, kijken of mijn kont erin past :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:53

Dat weet ik nog niet,jammer joh }:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:31

Jinte schreef:
BZ Maartje1990 en ik zullen morgen ook zeker even langskomen!! Zou zelf graag even op de firenze willen zitten, kijken of mijn kont erin past :+

Altijd goed! Heb een firenze liggen :)

Pleiada, he verdikke haha