Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Nouja ten eerste gaat een paard niet dood aan een weekje stil staan. Ten tweede zijn er genoeg dingen te doen waarvoor je geen hoofdstel nodig hebt. Ten derde zullen er nog niet heel veel ervaringen zijn met de nieuwe micklem qua maatvoering denk ik. Nog niet super veel mensen hebben hem hier volgens mij.
pluisje88 schreef:Ik vind het kopstuk meteen al een maat te klein. De vormen zitten niet op de juiste plek en hij stopt niet op de juiste plek. Kopstuk hoort te eindigen waar nu de frontriem ongeveer zit.
De rest vind ik nog helemaal niet zo verkeerd denk ik
JenniferU schreef:Ik vind je bakstukken te lang, vind het persoonlijk mooier als alle 3 de gespen op 1 lijn liggen.
Waidida schreef:JenniferU schreef:Ik vind je bakstukken te lang, vind het persoonlijk mooier als alle 3 de gespen op 1 lijn liggen.
Klopt is idd ook mooier, maar de bakstukken zaten hier al bij het kopstuk dus werden die ook al meteen een maat extra full, en hoewel mijn dame een serieuze kaakpartij heeft heeft ze niet meteen een lang hoofd.
JenniferU schreef:Ah dat is zonde inderdaad. Maakt voor de pasvorm niks uit maar ik zelf zou dan losse bakstukken hebben gekocht.
Maar mijn paard heeft een bij elkaar geraapt hoofstel zooitje van maten en merken naar zijn wensen.
XladyX schreef:Kijk anders bij stang en trenshoofdstellen. Sowieso geen sperriemen en in 90% van de gevallen kan het extra bakstuk er gewoon afgehaald worden. Misschien qua kopstuk ook meer opties daar.
Ik heb bijvoorbeeld de kavalkade Ivonne, kun je de sperriem incl het lusje helemaal van afhalen. Komt met een extra bakstuk zodat het geschikt is als stang en trens hoofdstel maar dat kun je er ook afhalen.
[ [url=m/213ERv.jpg]Afbeelding[/url] ]
manzano schreef:Passier heeft ook dat model neusriem.
Als je de sperriem eraf haalt kan je dat lusje bij een zadelmaker oid vrij makkelijk en netjes laten verwijderen.
[ [url=m/agDDuV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de passier Marcus ehning II geloof ik.
Zag bij Drunens Ruiterhuis dat je daar nu ook passier mix & match hebt.
dmuts schreef:Equibling heeft ook zo'n neusriem en kan je los samenstellen! Volgens mij is jameson dit model
Waidida schreef:dmuts schreef:Equibling heeft ook zo'n neusriem en kan je los samenstellen! Volgens mij is jameson dit model
Nu zie ik hem ook, vreemd hij stond er vanmorgen niet bij, of ik heb er overgekeken natuurlijk. Ik twijfel dan tussen die en die kavalkade Ivonne, die is qua prijs wel een stuk aangenamer, alleen kan je niet alles kiezen van maat. Maar goed, ik kijk nog even rond, ik had ook bridle2fit gemaild ivm een van hun kopstukken, dus daar wacht ik ook maar op.
XladyX schreef:Kijk anders bij stang en trenshoofdstellen. Sowieso geen sperriemen en in 90% van de gevallen kan het extra bakstuk er gewoon afgehaald worden. Misschien qua kopstuk ook meer opties daar.
Ik heb bijvoorbeeld de kavalkade Ivonne, kun je de sperriem incl het lusje helemaal van afhalen. Komt met een extra bakstuk zodat het geschikt is als stang en trens hoofdstel maar dat kun je er ook afhalen.
[ [url=m/213ERv.jpg]Afbeelding[/url] ]
dmuts schreef:Ik vind equibling qua leer wel echt heel mooi, dus ik snap het prijsverschil wel. Maar als je wil testen is dit een prijzig hoofdstel inderdaad