Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 08:46

Eens met Daphneeeej

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 20:47

Ik kan even echt niet uit aan de maten van de nieuwe Micklem. Mijn pony heeft in alles maat cob, zijn halster staat nu op het kleinste om een goede pasvorm te hebben, maar hij is wel 1m52 en is lang hengst geweest dus is hij sowieso iets breder denk ik. Ik heb nu maat cob besteld in de competition en lees vooral dat de kaakriempjes soms te kort zijn, maar ik weet niet of dit nog zo is bij de nieuwe en of de maten vervangen zijn?
Bij de vorige eigenaars had hij ook maat cob en die riempjes stonden net niet op het kleinste gaatje. Ik heb hem ondertussen impulsief al besteld want 60 euro korting bij agradi, in maat cob, maar heb zo’n schrik dat deze niet past want nu staat ie al een week stil doordat mijn oorspronkelijke hoofdstel langs geen kanten pastte. Hierbij moest het bitriempje vrij lang maar bleef de neusriem veel te laag op het kortste.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:31

Nouja ten eerste gaat een paard niet dood aan een weekje stil staan. Ten tweede zijn er genoeg dingen te doen waarvoor je geen hoofdstel nodig hebt. Ten derde zullen er nog niet heel veel ervaringen zijn met de nieuwe micklem qua maatvoering denk ik. Nog niet super veel mensen hebben hem hier volgens mij.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:34

pluisje88 schreef:
Nouja ten eerste gaat een paard niet dood aan een weekje stil staan. Ten tweede zijn er genoeg dingen te doen waarvoor je geen hoofdstel nodig hebt. Ten derde zullen er nog niet heel veel ervaringen zijn met de nieuwe micklem qua maatvoering denk ik. Nog niet super veel mensen hebben hem hier volgens mij.

Weet ik haha, hij is wel gewoon regelmatig gelongeerd en ben bezig met grondwerk etc. Het rijden draait mij momenteel vooral om het feit dat de vorige eigenaar heel veel werk in het inrijden heeft gestoken, redelijk intensief met hem gewerkt heeft qua rijden, en ik het dus zonde zou vinden als hij dit zou verleren, natuurlijk gebeurd dit ook niet op een week. Als het zo is, dan is het zo. Ik heb nog genoeg zaken die ik met hem wil doornemen dus aan activiteiten geen gebrek ;)
Laatst bijgewerkt door evilginger op 02-11-23 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:37

Haha top :D ze verleren het niet zomaar hoor. Hij kan er zelfs veel beter van worden als de focus ergens anders heeft gelegen.
Ik hoop voor je dat hij past. Ik heb alleen de oude micklem en de oude multi gehad dus ik kan je niet verder helpen in deze

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:09

Zouden jullie even willen meekijken met mijn mix & match hoofdstel van kramer?
Ik had het kopstuk en frontriem in een extra full en neusriem in een gewone full.
Dit is hoe ik hem het best passend vond op mijn paard, wat zijn jullie gedachtes?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:16

Ik vind het kopstuk meteen al een maat te klein. De vormen zitten niet op de juiste plek en hij stopt niet op de juiste plek. Kopstuk hoort te eindigen waar nu de frontriem ongeveer zit.

De rest vind ik nog helemaal niet zo verkeerd denk ik

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:28

pluisje88 schreef:
Ik vind het kopstuk meteen al een maat te klein. De vormen zitten niet op de juiste plek en hij stopt niet op de juiste plek. Kopstuk hoort te eindigen waar nu de frontriem ongeveer zit.

De rest vind ik nog helemaal niet zo verkeerd denk ik

Aan het kopstuk had ik inderdaad de grootste twijfels, dus ik ga eens kijken wat ons ander, smaller paard ervan vindt en dan maar opzoek naar een ander :')

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:54

Ik vind je bakstukken te lang, vind het persoonlijk mooier als alle 3 de gespen op 1 lijn liggen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 21:00

JenniferU schreef:
Ik vind je bakstukken te lang, vind het persoonlijk mooier als alle 3 de gespen op 1 lijn liggen.

Dat is optisch/voor je eigen oog. Maar voor de wel of niet oké pasvorm maakt dat niet uit.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 21:34

JenniferU schreef:

Klopt is idd ook mooier, maar de bakstukken zaten hier al bij het kopstuk dus werden die ook al meteen een maat extra full, en hoewel mijn dame een serieuze kaakpartij heeft heeft ze niet meteen een lang hoofd.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:10

Waidida schreef:
JenniferU schreef:

Klopt is idd ook mooier, maar de bakstukken zaten hier al bij het kopstuk dus werden die ook al meteen een maat extra full, en hoewel mijn dame een serieuze kaakpartij heeft heeft ze niet meteen een lang hoofd.

Ah dat is zonde inderdaad. Maakt voor de pasvorm niks uit maar ik zelf zou dan losse bakstukken hebben gekocht.
Maar mijn paard heeft een bij elkaar geraapt hoofstel zooitje van maten en merken naar zijn wensen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:41

JenniferU schreef:
Ah dat is zonde inderdaad. Maakt voor de pasvorm niks uit maar ik zelf zou dan losse bakstukken hebben gekocht.
Maar mijn paard heeft een bij elkaar geraapt hoofstel zooitje van maten en merken naar zijn wensen.

Ja dat was uiteindelijk ook wel de bedoeling geweest hoor, alleen was er nergens aangegeven hoe lang ze waren en wou ik dat eerst aanzien.
Aangezien het kopstuk dus te klein is en op de neusriem een lelijk randje zit stuur ik gewoon alles terug.
Ik ga even andere merken bekijken maar ik denk dat ik wel bij de vorm van deze neusriem enzo blijf.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 22:30

Ik kom even weer hier aankloppen, want schijnbaar zoek ik naar een naald in een hooiberg. ik ben op zoek naar een hoofdstel met een neusriem zoals deze maar waarvan ik het kopstuk dus groter kan nemen en waar het effecief zal passen voor mijn paard, bij kramer is een xfull gewoon een normale full. ohja en belangrijk, ik wil geen sperriem eran hebben.
Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:42

Afbeelding

Deze is van hooks sperriem heb ik er gewoon af gehaald

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:17

Kijk anders bij stang en trenshoofdstellen. Sowieso geen sperriemen en in 90% van de gevallen kan het extra bakstuk er gewoon afgehaald worden. Misschien qua kopstuk ook meer opties daar.

Ik heb bijvoorbeeld de kavalkade Ivonne, kun je de sperriem incl het lusje helemaal van afhalen. Komt met een extra bakstuk zodat het geschikt is als stang en trens hoofdstel maar dat kun je er ook afhalen.

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:21

MarjanB schreef:
[ [url=m/fZY4m4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze is van hooks sperriem heb ik er gewoon af gehaald

Wauw <3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:36

Passier heeft ook dat model neusriem.
Als je de sperriem eraf haalt kan je dat lusje bij een zadelmaker oid vrij makkelijk en netjes laten verwijderen.

Afbeelding
Dit is de passier Marcus ehning II geloof ik.

Zag bij Drunens Ruiterhuis dat je daar nu ook passier mix & match hebt.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:48

XladyX schreef:
Kijk anders bij stang en trenshoofdstellen. Sowieso geen sperriemen en in 90% van de gevallen kan het extra bakstuk er gewoon afgehaald worden. Misschien qua kopstuk ook meer opties daar.

Ik heb bijvoorbeeld de kavalkade Ivonne, kun je de sperriem incl het lusje helemaal van afhalen. Komt met een extra bakstuk zodat het geschikt is als stang en trens hoofdstel maar dat kun je er ook afhalen.

[ [url=m/213ERv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja bij deze kan je het er idd wel volledig afhalen, ik blijf liever niet met een extra bakstuk string aan het kopstuk

manzano schreef:
Passier heeft ook dat model neusriem.
Als je de sperriem eraf haalt kan je dat lusje bij een zadelmaker oid vrij makkelijk en netjes laten verwijderen.

[ [url=m/agDDuV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de passier Marcus ehning II geloof ik.

Zag bij Drunens Ruiterhuis dat je daar nu ook passier mix & match hebt.

Ga ik eens bekijken, er zit hier nu wel niet meteen een zadelmaker in de buurt helaas naar mijn weten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:50

Nika heeft er ook een, maar dat is gewoon een maat full en geen mix en match van losse onderdelen.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:41

Equibling heeft ook zo'n neusriem en kan je los samenstellen! Volgens mij is jameson dit model

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:47

dmuts schreef:
Equibling heeft ook zo'n neusriem en kan je los samenstellen! Volgens mij is jameson dit model

Nu zie ik hem ook, vreemd hij stond er vanmorgen niet bij, of ik heb er overgekeken natuurlijk. Ik twijfel dan tussen die en die kavalkade Ivonne, die is qua prijs wel een stuk aangenamer, alleen kan je niet alles kiezen van maat. Maar goed, ik kijk nog even rond, ik had ook bridle2fit gemaild ivm een van hun kopstukken, dus daar wacht ik ook maar op.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:48

Waidida schreef:
dmuts schreef:

Nu zie ik hem ook, vreemd hij stond er vanmorgen niet bij, of ik heb er overgekeken natuurlijk. Ik twijfel dan tussen die en die kavalkade Ivonne, die is qua prijs wel een stuk aangenamer, alleen kan je niet alles kiezen van maat. Maar goed, ik kijk nog even rond, ik had ook bridle2fit gemaild ivm een van hun kopstukken, dus daar wacht ik ook maar op.

Ik vind equibling qua leer wel echt heel mooi, dus ik snap het prijsverschil wel. Maar als je wil testen is dit een prijzig hoofdstel inderdaad :)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:56

XladyX schreef:

[ [url=m/213ERv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe waren jouw ervaringen met de leerkwaliteit van dit Hoofdstel? Ik las ergens dat het best stug was.

dmuts schreef:
Ik vind equibling qua leer wel echt heel mooi, dus ik snap het prijsverschil wel. Maar als je wil testen is dit een prijzig hoofdstel inderdaad :)

Klopt en de maten zijn ook wel handig, was de neusriem goed soepel toen hij nog nieuw was?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:00

Ik vond de Kavalkade Ivonne niet zo mooi qua kwaliteit. Heb hem terug gestuurd.
Heb hem lang geleden eens besteld. Toen was er nog niet zo veel keuze in trens hoofdstellen met hoge neusriem of waar je de sperriem incl lus weg kan halen. Inmiddels is daarin veel keuze