pmarena schreef:Misschien dan toch een pasconsult aanvragen zodat je wat verschillende zadels kan proberen?
Ik ben zelf niet zo fan van de London, vind die platte kniestukken niet echt aansprekend maar met mijn korte pootjes heb ik sowieso niks aan dressuurmodellen![]()
Maar als de reden waarom je iets als de London niet fijn vond, puur is dat je daarbij last had van de pommel maar bij de Cheyenne niet....dan lijkt mij het voor de hand liggen dat de geprobeerde London simpelweg een maatje te klein was. Waardoor de pommel te dichtbij je zat.
Je zou als je wat zadels wilt proberen, dan prima ook nog eens een keer op de maat 2 London kunnen gaan zitten, als het een maat 1 was die je probeerde? De London is ook in maat 0 gemaakt overigens
Dank voor je uitgebreide reacties! Ik heb dus een paar maanden geleden een pasconsult gehad.... de barrydale vond ik prachtig, maar kwam teveel omhoog aan de achterkant. De London was buiten het voorboogje om ook een zadel waar mijn normale rechte houding direct beroerd in werd haha.. voor mijn gevoel was het blad ook zo groot. Ik heb toen toch weer gekozen voor de cheyenne, omdat ik wist dat dat beviel.. waar ik nu dus voor mijn Fries achteraf wel spijt van heb. Ik hoop dat er iemand misschien ervaring heeft met paarden die hoog opgooien en een zadel waar je toch meer steun krijgt bij je benen..