Equitex is een merk, zoals HAF of Grandeur. De inlagen zitten er vast in - er hangt een hele filosofie aan, over bewegen, ademen, antibacterieel etc. Ik geloof 20 pagina's in het Duits

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Nou, het was wèl het meest serieuze euvel, de categorie witte plekken dat is niet bepaald goed voor je merkHet waren gewoon de pads die Barefoot met de zadels mee leverde, dat er dan toevallig het merkje Grandeur op stond dat zegt niet zoveel...ze werden in principe in opdracht van Barefoot gemaakt net zoals de huidige pads in opdracht van Barefoot gemaakt worden...maar daar staat dan een ander merkje op
pmarena schreef:De RWC Dressage bloot op de rug geeft in principe meer ruggengraatvrijheid dan een gewone Barefoot bloot op de rug.
Een normaal dekje er onder leggen zou ik persoonlijk bij allebei niet doen, omdat je dan toch weer een rugbies van een dekje in dat vrije kanaaltje boven de ruggengraat gaat frotten...
Het kàn wel maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Net zoals ik elke keer dat ik een Ghost kocht, als eerste de pad en de kussens er onder vandaan trok en in de kast gooide om ze te vervangen door een fijne pad met inlages, zou ik dat persoonlijk ook met de RWC Dressage doen, gewoon omdat een pad met inlages i.m.o. veel effectiever is dan een zadel met de kussens er aan vast.
Sarah_Elise schreef:Bedankt voor je heldere uitleg!
Wat betreft de inlages in de pad of in kussens in combi met een gewoon dekje, als dat erom gaat dat je een vrij kanaal boven de ruggengraat houdt, hoe zit dat dan met boomzadels? Want qua uiterlijk is de RWC vergelijkbaar met een boomzadel en bij beide kun je er een gewoon dekje onder doen die dus invloed gaat hebben op de ruggengraatvrijheid. Tegenwoordig zijn ook dikke pads helemaal in, wat al helemaal voor opvulling in het kanaal kan zorgen.
Kwetal schreef:Ik ben blij dat je het een afwijking noemt![]()
Equitex is een merk, zoals HAF of Grandeur. De inlagen zitten er vast in - er hangt een hele filosofie aan, over bewegen, ademen, antibacterieel etc. Ik geloof 20 pagina's in het Duitswie echt interesse heeft stuurt maar even een mailtje
xyzutu2 schreef:pmarena schreef:Nou, het was wèl het meest serieuze euvel, de categorie witte plekken dat is niet bepaald goed voor je merkHet waren gewoon de pads die Barefoot met de zadels mee leverde, dat er dan toevallig het merkje Grandeur op stond dat zegt niet zoveel...ze werden in principe in opdracht van Barefoot gemaakt net zoals de huidige pads in opdracht van Barefoot gemaakt worden...maar daar staat dan een ander merkje op
Dan snap ik inderdaad dat dat zoveel impact heeft gehad! Ik dacht bij problemen met de Barefoots zelf eerder aan dingen zoals die Lexingtons waarbij de beugels losschoten in galop en die eerste generaties Barefoot die randen hadden die naar het paard toe krulden met bijbehorende drukplekken. Ik had geen idee dat de pads ook van Barefoot zelf waren. Goed dat daar dan zo snel op gereageerd is - en dat is natuurlijk ook weer het zure van de eerste zijn, want jij vindt het wiel uit en wordt door schade en schande wijs, en anderen gaan er vervolgens met je kennis vandoor en slaan de bijbehorende kinderziektes allemaal over.
xyzutu2 schreef:pmarena schreef:De RWC Dressage bloot op de rug geeft in principe meer ruggengraatvrijheid dan een gewone Barefoot bloot op de rug.
Een normaal dekje er onder leggen zou ik persoonlijk bij allebei niet doen, omdat je dan toch weer een rugbies van een dekje in dat vrije kanaaltje boven de ruggengraat gaat frotten...
Het kàn wel maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Net zoals ik elke keer dat ik een Ghost kocht, als eerste de pad en de kussens er onder vandaan trok en in de kast gooide om ze te vervangen door een fijne pad met inlages, zou ik dat persoonlijk ook met de RWC Dressage doen, gewoon omdat een pad met inlages i.m.o. veel effectiever is dan een zadel met de kussens er aan vast.
Gebruik je de Ghost dan alleen met pad, in plaats van met kussens en pad? Als ik hier naar de Ghost kijk, dan hou je zonder kussens echt griezelig weinig over. De 2 aparte, 'vastgeplakte' kussens geven toch ook meer ruggengraatvrijheid dan een pad? Die voegt namelijk toch weer een rugbies toe boven de wervelkolom.
Als je zonder kussens rijdt op een Ghost, gebruik je dan in die pad de Heavy Duty inlages om het verschil in dempingskracht(met kussens plus pad heb je 2 lagen inlages) op te vangen?
Sowieso ben ik het met je eens dat als je moet kiezen tussen óf vaste kussens óf een losse pad, de pad de best optie is ivm het Woilach principe; losse laagjes vangen het bewegingsschuiven van het zadel op wat het paard anders direct op de huid zou voelen. In dat opzicht zou kussens plus pad wel weer extra bescherming geven, want de kussens zelf vangen ook al wat schuiving op (bestaat namelijk zelf ook uit twee laagjes buitenkant met daarin de inlage).
Interessant, al die mogelijkheden!
Ik vind de RWC Dressage trouwens een erg mooi model hebben, niet eens omdat het traditioneler is dan de andere Barefoots, maar vooral omdat de zweetbladen hier wat slanker gesneden zijn. Bij de andere modellen heb je nog zo'n enorme flap leer voor en achter je benen liggen waardoor ik me er altijd een beetje in verdwaald voel, deze is al een stuk smaller.
pmarena schreef:Ik vind de RWC Dressage zelf qua uiterlijk niet zo mooi
Vind de kniestukken zo'n oubollige vorm hebben![]()
Smaller zweetblad is wel mooier vind ik ook jaVan mij zouden de Barefoots ook wel wat minder massief mogen zijn
Daarom hou ik ook alleen de Lexington met smalle zweetbladen op voorraad en niet die lompe brede