Sussanne schreef:http://www.amreitsport.de/Baumloser-Sattel/Dressur-Sattel/Baumloser-Sattel-16-17.html Is er iemand die ervaring heeft met dit zadel? Vond en wel erg mooi. Passen hier barefoot pommels in? En moet er een die onder met inlagen?
jokari schreef:Die A&M zadels zien er wel leuk uit, maar betrouwen jullie dat ?? Voor zo weinig geld (enfin, voor een zadel toch), ik zou schrik hebben dat het óf binnen de kortste keren uiteenvalt, óf dat mijn paard er drukplekken gaat van krijgen.
Al vind ik die kleurtjes wel gaaf.

Denk dat sommige modellen wel kunnen maar er staan ook wel hele goedkope tussen... Heb wel zin om die te kopen en uit elkaar te halen? Kijken hoe dat eruit ziet. Als ik ooit geld "over" heb
Ik vind de western modellen als western-leek er wel leuk uit zien. Die 'utah' vind ik qua kleur echt gaaf.
@ Sussanne heb je al een boomloos zadel of zoek je er één? Want bv een libra, randolls of barefoot hoeft ook niet zo duur te zijn maar dan zou ik me wel zekerder voelen over de kwaliteit.
@ Hinke zadel lijkt mij niet te ver naar achter te liggen hoor. Fijn dat het zo goed bevalt!
Zag op marktplaats net ook een mooie Venice II!
muppetmayo schreef:Hier nog steeds twijfel over mijn cheyenne. Naar mijn gevoel liep mijn haflinger ruimer onder mijn boomloos zadel dan onder mijn boomzadel. Wel vond ik de achterkant best wel hoog boven zijn rug liggen, alsof het zadel kantelde, echter is dit aan de voorkant niet terug te zien. 2 weken terug is de osteopaat geweest, en gaf aan dat ondanks mijn barefoot pad met inlages en vps mijn paard toch een gevoelige plek op zijn rug heeft, precies waar ik zit. Moet ik dan toch wellicht weer aan een boomzadel? Twijfel twijfel...
Ohww lastig, snap dat dat twijfel oplevert. Hoelang zit die plek er al? Kan het niet het gevolg zijn van iets anders? Zijn de rugspieren sowieso gewend aan dragen van een ruiter en niet overbelast? (Ik roep maar wat
)
Ik heb echt heeeeeeerlijk gelest! De XXL pommel die er nu dus weer in zit
zit als gegoten, de extra inlagen om de pommel zwevend te maken zijn er onderuit en snuitje loopt als een zonnetje! Ze had behoorlijk gezweet, dus ik in spanning het zadel eraf gehaald en tadáa: een hele mooi afdruk!!

@ Samantha89, ik herken het probleem. Kijk idd of je beugels de goede maat hebben en of je echt op je kont zit (en van daaruit licht rijdt). Ik ga als ik moe ben of moeite met balans heb meer vanuit mn bovenbenen lichtrijden, waardoor je je hakken sneller optrekt. Als jij je benen lang kan maken (denkbeeldig je benen door laten lopen naar de grond) en rechtop blijft zitten, zit je meer in balans en misschien dat je benen dan automatisch al stiller liggen? Veel boomloze zadels vragen toch meer om onafhankelijke zit/ruiterbalans dan bv een boomzadel, waardoor je beenligging wellicht daarmee stiller was?