Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 14:03

Ik vind het vele malen beter als alles wat ik in winkels vastgehad heb. De enige die vergelijkbaar waren of in de buurt kwamen waren net zo duur of duurder.
Nadeel van het zachte leer is dus dat het kan uitrekken, maar als er geen paard op geknaagd had had ik maar 1 ding vervangen in die jaren. En dat was iets waar we bij aanschaf al over twijfelde qua maat. Die oude had ik gewoon kunnen blijven gebruiken, maar stak een te groot stuk uit vond ik. Dus gewoon niet onderdeel gekocht.

Zijn meer mensen op stal die al net zolang hoofdstellen daarvandaan hebben (omdat ze juist vaak langskwam en op wedstrijden bij ons korting gaf haha) en allemaal heel goed.
Vooral de onderlegde stukken vind ik heel erg goed. Heel fijn zacht en blijft dat ook. Itt veel andere merken die stugger waren daarmee.

Het is ook gewoon nog net zo goed als bij aanschaf, kan nog jaren mee. Bij mindere kwaliteit zou ik contact opnemen want dat hoort dus juist niet.

Saaams

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:43

Ik heb 2 hoofdstellen van Bridle2fit.
Eentje is nu 5 jaar oud, de ander een jaar en je ziet van die 5 jarige totaal niet dat hij al zo oud is :+

Ik ben er heel blij mee. Mijn dressuurjuf is er dealer van.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:33

De beta valt qua maat hetzelfde als de theta bij mij. Beta heb ik al paar jaar, daarvan viel cob ook als pony

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:58

Wat is gemiddeld ongeveer de prijs van Bridle2fit? Ik kan deze alleen maar vinden in onderdelen en daar vallen de prijzen mij nog mee. Ik ben er nu nog niet aan toe omdat mijn jonkie nog twee moet worden, maar wil het daarna wel meteen goed doen :D

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:04

Ketly schreef:
Wat is gemiddeld ongeveer de prijs van Bridle2fit? Ik kan deze alleen maar vinden in onderdelen en daar vallen de prijzen mij nog mee. Ik ben er nu nog niet aan toe omdat mijn jonkie nog twee moet worden, maar wil het daarna wel meteen goed doen :D

Ik denk dat je dan gewoon best contact opneemt met een bridlefitter die met heet merk werkt, wele ven aangeven dan dat je de voorkeur geeft aan bridle 2 fit, anders kom je misschien alsnog uit op een hoofdstel van 300 euro.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:13

Je koopt het hoofdstel ook in onderdelen. Er zijn geen hele hoofdstellen om het maar zo te zeggen, je koopt elk onderdeel los in de juiste maat en gewenste vorm. Ik vind uitproberen wel aan te raden, want paarden geven echt wel aan welke ze welnof niet fijn vinden. Soms is dat iets heel anders als wat je mooi vindt.

Ik heb er in totaal minder voor betaald. Sowieso omdat ik het al jaren heb, maar ook door korting.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 19-10-23 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:18

Ja als het zover is laat ik zeker ook een passer langskomen, maar ze wordt in april pas 2 dus dat heeft nu nog geen zin :+ Maar dacht misschien zijn hier mensen die een Bridle2fit hebben voor een indicatie van de prijs.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:19

Je kan zelf samenstellen op de site en zal vast richting de 300 gaan, ja. Als je er teugels bij wilt en frontriem met stenen.

Aan wat ik betaalt heb heb je niks na die jaren, prijzen lagen toen nog iets lager en door de korting.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:41

MyWishMax schreef:
Je kan zelf samenstellen op de site en zal vast richting de 300 gaan, ja. Als je er teugels bij wilt en frontriem met stenen.

Aan wat ik betaalt heb heb je niks na die jaren, prijzen lagen toen nog iets lager en door de korting.

Oh ja klopt, ik ging uit van de prijs die ik had, maar ik had natuurlijk geen teugels, frontriem of bakstuk. Dan kwam ik op 152 euro uit voor gewoon een neusriem en kopstuk

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:22

Onze pony met haar Delta in maat cob.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb voor m'n freiberger een testhoofdstel mee voor 1 week. Vind deze eigenlijk veel mooier als de Delta haha. Zit haar goed. Is een full, maar de sperriem is veel te los en heeft eigenlijk geen nut. Ze liep er wel fijn mee .

Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:37

Ketly schreef:
Ja als het zover is laat ik zeker ook een passer langskomen, maar ze wordt in april pas 2 dus dat heeft nu nog geen zin :+ Maar dacht misschien zijn hier mensen die een Bridle2fit hebben voor een indicatie van de prijs.

Je kan ook kijken naar equibling, is zelfde idee. Mooie kwaliteit en fijnere prijs

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:46

Ik heb trouwens evt deze 2 te koop voor de liefhebbers Afbeelding
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:50

Wat vinden jullie van de pasvorm van dit hoofdstel?
En wat moet ik met die riempjes bakstukken/neusriem? Zo laten of toch terug wisselen?
(paard stond de hele tijd te knabbelen op zijn bit, dus daarom de "open" mond)
Afbeelding

Afbeelding

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:08

Ik zou de riempjes zo laten, bij andersom liggen de gespen op elkaar

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:20

Ik zou juist wel wisselen, bakstukken als achterste riempje want als je nu je teugels aanneemt gaan de bakstukken over je neusriem.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:35

Ik vind je neusriem te ruim.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 14:54

Ik vind hem wel netjes zitten Farjen!
Ben wel benieuwd of hij met de bakstukken gewisseld niet nog net iets netter zit.

Hier is er een hoofdstel van Masego onderweg. Ben heel benieuwd. Als het goed bevalt word ik misschien dealer van hun in NL :)

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:29

Iemand een aanrader voor mijn net opgeleerde 5 jarige appaloosa? Ik had de horsegear nexus in maat cob, maar deze valt heel raar. Zijn halster is echt een perfecte cob, bij de vorige eigenaar werd hij ook gereden in een cob hoofdstel dus de maat is wel duidelijk. De Nexus had een heeel lang bakstuk voor de neusriem, dus deze lag echt op zijn neusgaten op het kortste, gaatjes bijmaken gaat dus ook niet helpen. Maar om zijn bit goed te hangen zat ik dan weer op het voorlaatste langste gaatje.. nu is hij niet supergevoelig, maar natuurlijk wel nog onwennig en wil ik hem ook genoeg stabiliteit bieden. Ik dacht zelf aan de Chester 2 van Fairfield of eventueel toch de Rambo Micklem. Hoe vallen deze cobs plus de drukpunten?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:21

Ik zal de riempjes doen zoals op je eerste foto :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 19:08

Avalanche schreef:
Ik zal de riempjes doen zoals op je eerste foto :)

Als je het tegen Farjen hebt, de riempjes zitten op beide foto's hetzelfde...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:16

:') je hebt gelijk _O- niet goed gekeken :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 22:54

Ik heb even gewisseld maar ik weet niet of ik het beter vind :o

Oud, bakstukken eerste riempje
Afbeelding

Afbeelding

Nieuw, bakstukken tweede riempje

Afbeelding

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 23:16

Oud!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 23:44

Ik zeg ook oud

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 07:46

Ik zou zeggen nieuw. Als je contact opneemt met het bit komt dat bakstjk wat naar achter waardoor die netjes paralel langs die van de neusriem komt. Bij de oude gaat het riempje kruisen kver die van de neusriem als je contact opneemt met het bit.