[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sica
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:44

Ik heb vandaag voor het eerst met mijn A&M zadel gereden, wat een verschil! Ik had een randoll's achtig model (volgens mij is het geen randoll's maar weet niet waar ik moet zoeken om erachter te komen wat het dan wel is?).
Dit geeft zoveel meer steun, ook al is het nog een torentje omdat hij nieuw is.

Blij mee dus :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:39

A&M zadel???

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:52

Ik meen me te herinneren dat dat hetzelfde soort zadel is als van de Bosrand (die pmarena ook heeft gekocht), maar dan van A&M Reitsport in Duitsland ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:58

aha (denk ik) :o?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:12

Dat was toch die western? Of ben ik nu ook in de war? :')

Edit: ik ging even op hun site kijken. Ze verkopen een boomloos zadel voor 80 euro :wow: er staat bij dat het hele goede kwaliteit is ha ha.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:04

Ik denk dat mijn Barefoot Cheyenne niet de goede keuze is geweest voor mijn nieuwe aanwinst en mij.
Ik heb met mijn vorige paardje een angst opgedaan en ik merk dat ik me veel te veel opspan in het zadel doordat je aan een Cheyenne nu eenmaal niet veel steun hebt, je moet er heel zelfstandig op zitten. Ook merk ik dat mijn paardje er niet ontspannen onder loopt omdat ik zo zit te wiebelen en zo onzeker zit.
Het ligt verder wel goed, maar ik wen er moeilijk aan.

Ik kijk het nog even aan, ga vanmiddag weer eens testen, maar ik twijfel heel erg.

Ik heb niet genoeg budget om naar een ander zadel uit te kijken, dus wilde ik even peilen wat jullie ervoor zouden geven; het heeft wel wat ditjes en datjes erbij :D

*Model: Barefoot Cheyenne Drytex maat 1, uit 2008, dus met VPS
*Staat: Bij de vorige eigenaar 2 maanden af en toe gebruikt, bij mij enkele keren
*Special Edition in de bijzonder mooie kleur 'Almond'
*Medium pommel
*Barefoot Grandeur pad met uitneembare inlages
*Cognacbruin geverfde Barefoot Endurance Fenders met lederen beugels in dezelfde kleur
*Western Soft Step Endurance Beugels, GLOEDNIEUW, met bijpassende hobblestraps met concho van Barefoot.
*Combinatie V-singel, kan als dressuursingel en westernsingel worden gebruikt, 65 cm dressuurmaat

Op pony:

Afbeelding

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:19

Saars schreef:
Ik denk dat mijn Barefoot Cheyenne niet de goede keuze is geweest voor mijn nieuwe aanwinst en mij.
Ik heb met mijn vorige paardje een angst opgedaan en ik merk dat ik me veel te veel opspan in het zadel doordat je aan een Cheyenne nu eenmaal niet veel steun hebt, je moet er heel zelfstandig op zitten. Ook merk ik dat mijn paardje er niet ontspannen onder loopt omdat ik zo zit te wiebelen en zo onzeker zit.

Ik kijk het nog even aan, ga vanmiddag weer eens testen, maar ik twijfel heel erg.

Ik heb niet genoeg budget om naar een ander zadel uit te kijken, dus wilde ik even peilen wat jullie ervoor zouden geven; het heeft wel wat ditjes en datjes erbij :D

*Staat: Bij de vorige eigenaar 2 maanden af en toe gebruikt, bij mij enkele keren
*Medium pommel
*Cognacbruin geverfde Barefoot Endurance Fenders met lederen beugels in dezelfde kleur
*Western Soft Step Endurance Beugels, GLOEDNIEUW, met bijpassende hobblestraps met concho van Barefoot.
*Combinatie V-singel, kan als dressuursingel en westernsingel worden gebruikt, 65 cm dressuurmaat

Op pony:

[ Afbeelding ]

Jammer dat je er niet aan kan wennen....
Ik zou voor alles ong. 550 euro vragen, misschien zit ik veel te laag... maar dit dacht ik ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:19

Sica schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst met mijn A&M zadel gereden, wat een verschil! Ik had een randoll's achtig model (volgens mij is het geen randoll's maar weet niet waar ik moet zoeken om erachter te komen wat het dan wel is?).
Dit geeft zoveel meer steun, ook al is het nog een torentje omdat hij nieuw is.

Blij mee dus :)

Ik heb ook een A&M! Ben er erg tevreden mee :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:25

Mirjam1202 schreef:
Ik zou voor alles ong. 550 euro vragen, misschien zit ik veel te laag... maar dit dacht ik ;)

Dat zou ik er echt nooit voor geven :o Het is een Drytex he, geen lederen...

De meeste DryTex zadels die ik voorbij zien komen liggen rond de 300-350 euro. Doe daar iets bovenop vanwege de kleur en de nieuwe beugels enzo en dan denk ik dat je met 400-450 al ruim hoog genoeg zit, als je dat er voor krijgt :o

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:44

Kirsha schreef:
Mirjam1202 schreef:

Dat zou ik er echt nooit voor geven :o Het is een Drytex he, geen lederen...

De meeste DryTex zadels die ik voorbij zien komen liggen rond de 300-350 euro. Doe daar iets bovenop vanwege de kleur en de nieuwe beugels enzo en dan denk ik dat je met 400-450 al ruim hoog genoeg zit, als je dat er voor krijgt :o

Oeps!! Ik dacht dat het een lederen was!! Dan zit ik verkeerd idd... Ik zou dan ong. 400 euro vragen! :)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:19

Haha, de cheyenne die blijft dan zeker!
Misschien wil ik ooit nog wel een london testen om het verschil te voelen.
Is voor springen met de cheyenne en dijwrongseatsaver een idee?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:47

Wel een mooi kleurtje die almond.

ik zag op mp ook dat westernzadel van de bosrand. Vind hem er wel mooi uit zien.

vandaag weer lekker gereden. Wat zit ie hemels zeg..heerlijk

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:06

Het is idd hetzelfde zadel als die van de bosrand!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:25

Vandaag voor het eerst les gehad met de London en voor het eerst ook een zadel wat niet naar achteren is geschoven tijdens het rijden. En de singel zat niet ineens heul strak! Volgende keer nog de extra inlages onder de pommel eruit want die lijken overbodig te zijn *\o/*

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:21

Saars schreef:

*Medium pommel

Op pony:

[ Afbeelding ]

Dat is balen!
Als je een boomzadel zoekt; er zijn veel goedkope wintecs te koop op marktplaats :) Wbt je Cheyenne, ik durf niet te zeggen wat je er voor kan vragen!
Ik weet alleen dat ik met mijn boomzadel meer dan gehalveerd ben ik prijs na 15 maanden gebruik :( Maar zo erg zal het met jouw zadel niet zijn, denk ik. De kleur is denk ik wel een beetje een nadeel, de meesten willen niet zo'n 'aparte' kleur.

@Akke_spring: fijn dat de London je zo goed bevalt :)

Ik ga zometeen voor het eerst op mijn test-hidalgo rijden die vandaag is aangekomen *\o/* Het ziet er uit als een erg degelijk zadel, erg fijn leer en mooie zachte kussens. Nu hopen dat hij ook enigszins goed ligt. Het zadel was wel iets zwaarder dan mijn oude isabell werth, ik zal het zadel eens wegen :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:37

Hinke, welke Hidalgo ga je testen?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:35

De Venice 2 Special Ijslander :)

Even een foto gemaakt Afbeelding

Niet zo duidelijk maar het geeft een idee.

Ik ben na de eerste keer rijden erg positief *\o/* Belangrijkste was dat het zadel als een huis lag. Geen geschuif, dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt. Juist als ze wat dikker is (zoals nu) schoof haar oude zadel heel erg (ook als de zadelmaker dan net geweest was).
Ze was ook lekker voorwaarts en liep heel fijn. Ik kan niet met 100 % zekerheid zeggen of dat nou echt alleen door het zadel komt of ook omdat ze net behandeld is door de fysio en op rust heeft gestaan, maar tot nu toe ben ik positief :)
Zaterdag zadelpasconsult, benieuwd wat zij er dan van zegt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:29

Dat ziet er ook best netjes uit zover als het te zien is, fijn dat het eerste testen zo positief is +:)+

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:33

Fijn Hinke! Hoe lang ga je het zadel testen?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:37

pmarena schreef:
Dat ziet er ook best netjes uit zover als het te zien is, fijn dat het eerste testen zo positief is +:)+

Dank je :) Misschien was de barefoot uiteindelijk ook wel zo goed bevallen, ik denk dat ik alleen pech had met dat ik de verkeerde pommel maat had en dat hij zo nieuw was en daardoor zo bovenop haar rug lag.

@Akke_-spring: ik heb deze zaterdag al pasconsult dus waarschijnlijk niet zo lang :) Afhankelijk van wat zij zegt ga ik een besluit maken over of ik een hidalgo koop. Mochten ze dan een zadel voor mij moeten bestellen dan hoop ik dat ik de hidalgo ijslander nog wat langer mag huren :)

Vinden jullie dat het zadel genoeg naar achteren ligt? Dit was na het rijden, en ik heb het niet halverwege nog goed moeten leggen (wat met haar oude boomzadel wel steeds nodig was)

Ik vind het nog steeds een beetje eng om zo'n boomloos zadel te kopen :o Ik rij normaal gesproken best vaak, en als de drukverdeling dan toch niet optimaal is zal ze uiteindelijk toch weer last krijgen.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:58

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:06

Die A&M zadels zien er wel leuk uit, maar betrouwen jullie dat ?? Voor zo weinig geld (enfin, voor een zadel toch), ik zou schrik hebben dat het óf binnen de kortste keren uiteenvalt, óf dat mijn paard er drukplekken gaat van krijgen.
Al vind ik die kleurtjes wel gaaf. :D

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:28

[/quote]

Vinden jullie dat het zadel genoeg naar achteren ligt? Dit was na het rijden, en ik heb het niet halverwege nog goed moeten leggen (wat met haar oude boomzadel wel steeds nodig was)

Ik vind het nog steeds een beetje eng om zo'n boomloos zadel te kopen :o Ik rij normaal gesproken best vaak, en als de drukverdeling dan toch niet optimaal is zal ze uiteindelijk toch weer last krijgen.[/quote]

Ik heb wel de indruk dat het zadel nog wat meer naar achteren mag. Volgens mij zit de singel ook behoorlijk dicht tegen het voorbeen.

De singelstoten lopen wel recht naar beneden volgens mij dus wellicht in zn geheel wat naar achteren. Als haar buik dan in de weg zit zou een voorgevormde singel misschien nog een idee zijn.

(Maar misschien zit ik er ook wel helemaal naast en is het maar klets wat ik denk)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:04

Sussanne schreef:
http://www.amreitsport.de/Baumloser-Sattel/Dressur-Sattel/Baumloser-Sattel-16-17.html

Is er iemand die ervaring heeft met dit zadel? Vond en wel erg mooi. Passen hier barefoot pommels in? En moet er een die onder met inlagen?

Ziet eruit als een leuk zadel vind ik. Heb er geen ervaring mee. Er zitten al panelen onder het zadel dus ik gok dat het niet per se nodig is een pad met inlages eronder te doen. Maar bij een goedkoop zadel zou ik als bangerd het wel altijd doen :+

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:56

Vanmiddag toch eens een wat langere rit doen met mijn Cheyenne... Eens kijken of het me lukt om het wat beter uit te zitten zonder rugpijn. Heb hem ondertussen toch maar te koop gezet en er vrede mee genomen dat een onafhankelijke zit nooit meer iets voor mij zal zijn :(