Dit geeft zoveel meer steun, ook al is het nog een torentje omdat hij nieuw is.
Blij mee dus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saars schreef:Ik denk dat mijn Barefoot Cheyenne niet de goede keuze is geweest voor mijn nieuwe aanwinst en mij.
Ik heb met mijn vorige paardje een angst opgedaan en ik merk dat ik me veel te veel opspan in het zadel doordat je aan een Cheyenne nu eenmaal niet veel steun hebt, je moet er heel zelfstandig op zitten. Ook merk ik dat mijn paardje er niet ontspannen onder loopt omdat ik zo zit te wiebelen en zo onzeker zit.
Het ligt verder wel goed, maar ik wen er moeilijk aan.
Ik kijk het nog even aan, ga vanmiddag weer eens testen, maar ik twijfel heel erg.
Ik heb niet genoeg budget om naar een ander zadel uit te kijken, dus wilde ik even peilen wat jullie ervoor zouden geven; het heeft wel wat ditjes en datjes erbij
*Model: Barefoot Cheyenne Drytex maat 1, uit 2008, dus met VPS
*Staat: Bij de vorige eigenaar 2 maanden af en toe gebruikt, bij mij enkele keren
*Special Edition in de bijzonder mooie kleur 'Almond'
*Medium pommel
*Barefoot Grandeur pad met uitneembare inlages
*Cognacbruin geverfde Barefoot Endurance Fenders met lederen beugels in dezelfde kleur
*Western Soft Step Endurance Beugels, GLOEDNIEUW, met bijpassende hobblestraps met concho van Barefoot.
*Combinatie V-singel, kan als dressuursingel en westernsingel worden gebruikt, 65 cm dressuurmaat
Op pony:
[ Afbeelding ]
Sica schreef:Ik heb vandaag voor het eerst met mijn A&M zadel gereden, wat een verschil! Ik had een randoll's achtig model (volgens mij is het geen randoll's maar weet niet waar ik moet zoeken om erachter te komen wat het dan wel is?).
Dit geeft zoveel meer steun, ook al is het nog een torentje omdat hij nieuw is.
Blij mee dus
Mirjam1202 schreef:Jammer dat je er niet aan kan wennen....
Ik zou voor alles ong. 550 euro vragen, misschien zit ik veel te laag... maar dit dacht ik
Kirsha schreef:Mirjam1202 schreef:Jammer dat je er niet aan kan wennen....
Ik zou voor alles ong. 550 euro vragen, misschien zit ik veel te laag... maar dit dacht ik
Dat zou ik er echt nooit voor gevenHet is een Drytex he, geen lederen...
De meeste DryTex zadels die ik voorbij zien komen liggen rond de 300-350 euro. Doe daar iets bovenop vanwege de kleur en de nieuwe beugels enzo en dan denk ik dat je met 400-450 al ruim hoog genoeg zit, als je dat er voor krijgt
Saars schreef:Ik denk dat mijn Barefoot Cheyenne niet de goede keuze is geweest voor mijn nieuwe aanwinst en mij.
Ik heb met mijn vorige paardje een angst opgedaan en ik merk dat ik me veel te veel opspan in het zadel doordat je aan een Cheyenne nu eenmaal niet veel steun hebt, je moet er heel zelfstandig op zitten. Ook merk ik dat mijn paardje er niet ontspannen onder loopt omdat ik zo zit te wiebelen en zo onzeker zit.
Het ligt verder wel goed, maar ik wen er moeilijk aan.
Ik kijk het nog even aan, ga vanmiddag weer eens testen, maar ik twijfel heel erg.
Ik heb niet genoeg budget om naar een ander zadel uit te kijken, dus wilde ik even peilen wat jullie ervoor zouden geven; het heeft wel wat ditjes en datjes erbij
*Model: Barefoot Cheyenne Drytex maat 1, uit 2008, dus met VPS
*Staat: Bij de vorige eigenaar 2 maanden af en toe gebruikt, bij mij enkele keren
*Special Edition in de bijzonder mooie kleur 'Almond'
*Medium pommel
*Barefoot Grandeur pad met uitneembare inlages
*Cognacbruin geverfde Barefoot Endurance Fenders met lederen beugels in dezelfde kleur
*Western Soft Step Endurance Beugels, GLOEDNIEUW, met bijpassende hobblestraps met concho van Barefoot.
*Combinatie V-singel, kan als dressuursingel en westernsingel worden gebruikt, 65 cm dressuurmaat
Op pony:
[ Afbeelding ]
pmarena schreef:Dat ziet er ook best netjes uit zover als het te zien is, fijn dat het eerste testen zo positief is
Sussanne schreef:http://www.amreitsport.de/Baumloser-Sattel/Dressur-Sattel/Baumloser-Sattel-16-17.html
Is er iemand die ervaring heeft met dit zadel? Vond en wel erg mooi. Passen hier barefoot pommels in? En moet er een die onder met inlagen?