Dit geeft zoveel meer steun, ook al is het nog een torentje omdat hij nieuw is.
Blij mee dus
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Saars schreef:Ik denk dat mijn Barefoot Cheyenne niet de goede keuze is geweest voor mijn nieuwe aanwinst en mij.
Ik heb met mijn vorige paardje een angst opgedaan en ik merk dat ik me veel te veel opspan in het zadel doordat je aan een Cheyenne nu eenmaal niet veel steun hebt, je moet er heel zelfstandig op zitten. Ook merk ik dat mijn paardje er niet ontspannen onder loopt omdat ik zo zit te wiebelen en zo onzeker zit.
Het ligt verder wel goed, maar ik wen er moeilijk aan.
Ik kijk het nog even aan, ga vanmiddag weer eens testen, maar ik twijfel heel erg.
Ik heb niet genoeg budget om naar een ander zadel uit te kijken, dus wilde ik even peilen wat jullie ervoor zouden geven; het heeft wel wat ditjes en datjes erbij
*Model: Barefoot Cheyenne Drytex maat 1, uit 2008, dus met VPS
*Staat: Bij de vorige eigenaar 2 maanden af en toe gebruikt, bij mij enkele keren
*Special Edition in de bijzonder mooie kleur 'Almond'
*Medium pommel
*Barefoot Grandeur pad met uitneembare inlages
*Cognacbruin geverfde Barefoot Endurance Fenders met lederen beugels in dezelfde kleur
*Western Soft Step Endurance Beugels, GLOEDNIEUW, met bijpassende hobblestraps met concho van Barefoot.
*Combinatie V-singel, kan als dressuursingel en westernsingel worden gebruikt, 65 cm dressuurmaat
Op pony:
[ Afbeelding ]
Sica schreef:Ik heb vandaag voor het eerst met mijn A&M zadel gereden, wat een verschil! Ik had een randoll's achtig model (volgens mij is het geen randoll's maar weet niet waar ik moet zoeken om erachter te komen wat het dan wel is?).
Dit geeft zoveel meer steun, ook al is het nog een torentje omdat hij nieuw is.
Blij mee dus
Mirjam1202 schreef:Jammer dat je er niet aan kan wennen....
Ik zou voor alles ong. 550 euro vragen, misschien zit ik veel te laag... maar dit dacht ik
Het is een Drytex he, geen lederen...
Kirsha schreef:Mirjam1202 schreef:Jammer dat je er niet aan kan wennen....
Ik zou voor alles ong. 550 euro vragen, misschien zit ik veel te laag... maar dit dacht ik
Dat zou ik er echt nooit voor gevenHet is een Drytex he, geen lederen...
De meeste DryTex zadels die ik voorbij zien komen liggen rond de 300-350 euro. Doe daar iets bovenop vanwege de kleur en de nieuwe beugels enzo en dan denk ik dat je met 400-450 al ruim hoog genoeg zit, als je dat er voor krijgt
Saars schreef:Ik denk dat mijn Barefoot Cheyenne niet de goede keuze is geweest voor mijn nieuwe aanwinst en mij.
Ik heb met mijn vorige paardje een angst opgedaan en ik merk dat ik me veel te veel opspan in het zadel doordat je aan een Cheyenne nu eenmaal niet veel steun hebt, je moet er heel zelfstandig op zitten. Ook merk ik dat mijn paardje er niet ontspannen onder loopt omdat ik zo zit te wiebelen en zo onzeker zit.
Het ligt verder wel goed, maar ik wen er moeilijk aan.
Ik kijk het nog even aan, ga vanmiddag weer eens testen, maar ik twijfel heel erg.
Ik heb niet genoeg budget om naar een ander zadel uit te kijken, dus wilde ik even peilen wat jullie ervoor zouden geven; het heeft wel wat ditjes en datjes erbij
*Model: Barefoot Cheyenne Drytex maat 1, uit 2008, dus met VPS
*Staat: Bij de vorige eigenaar 2 maanden af en toe gebruikt, bij mij enkele keren
*Special Edition in de bijzonder mooie kleur 'Almond'
*Medium pommel
*Barefoot Grandeur pad met uitneembare inlages
*Cognacbruin geverfde Barefoot Endurance Fenders met lederen beugels in dezelfde kleur
*Western Soft Step Endurance Beugels, GLOEDNIEUW, met bijpassende hobblestraps met concho van Barefoot.
*Combinatie V-singel, kan als dressuursingel en westernsingel worden gebruikt, 65 cm dressuurmaat
Op pony:
[ Afbeelding ]
Wbt je Cheyenne, ik durf niet te zeggen wat je er voor kan vragen!
Maar zo erg zal het met jouw zadel niet zijn, denk ik. De kleur is denk ik wel een beetje een nadeel, de meesten willen niet zo'n 'aparte' kleur.
Het ziet er uit als een erg degelijk zadel, erg fijn leer en mooie zachte kussens. Nu hopen dat hij ook enigszins goed ligt. Het zadel was wel iets zwaarder dan mijn oude isabell werth, ik zal het zadel eens wegen

Belangrijkste was dat het zadel als een huis lag. Geen geschuif, dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt. Juist als ze wat dikker is (zoals nu) schoof haar oude zadel heel erg (ook als de zadelmaker dan net geweest was). 
pmarena schreef:Dat ziet er ook best netjes uit zover als het te zien is, fijn dat het eerste testen zo positief is
Misschien was de barefoot uiteindelijk ook wel zo goed bevallen, ik denk dat ik alleen pech had met dat ik de verkeerde pommel maat had en dat hij zo nieuw was en daardoor zo bovenop haar rug lag.
Afhankelijk van wat zij zegt ga ik een besluit maken over of ik een hidalgo koop. Mochten ze dan een zadel voor mij moeten bestellen dan hoop ik dat ik de hidalgo ijslander nog wat langer mag huren 
Ik rij normaal gesproken best vaak, en als de drukverdeling dan toch niet optimaal is zal ze uiteindelijk toch weer last krijgen.
Ik rij normaal gesproken best vaak, en als de drukverdeling dan toch niet optimaal is zal ze uiteindelijk toch weer last krijgen.[/quote]Sussanne schreef:http://www.amreitsport.de/Baumloser-Sattel/Dressur-Sattel/Baumloser-Sattel-16-17.html
Is er iemand die ervaring heeft met dit zadel? Vond en wel erg mooi. Passen hier barefoot pommels in? En moet er een die onder met inlagen?