Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:52

Het is zeker jammer zulke ervaringen. Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken en die is goed, ik vind zijn service tot nu toe top. Ik hoop dat het zo blijft. Ik heb hem ook geadviseerd aan andere mensen, twee daarvan hebben nu ook een zadel bij hem in bestelling (tegelijk met de mijne).

BertBaley

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:55

Die ervaringen zijn meer 'persoonlijk' met Ali, niet met zijn 'product'.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:20

Oke, zo lees ik het niet. Althans, het product is niet in orde en Ali komt tekort in het aanbieden van een passende oplossing. De tekortkoming geldt voor een aantal in zowel product als persoon.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:20

Ik lees dat niet zo jotoma
Als zoekende zadel koper zijn zulke reacties juist heel fijn of ze nu goed of fout zijn daar kun je dan juist je eigen mening mee vormen.

Ik heb enkel met Ali aan de telefoon gehangen belde me netjes zelf op naar een mailtje. Leek me een geschikte man met kennis. Maar alsnog zijn mijn vragen niet beantwoord dat zorgt dat ik verder kijk ik heb ook veel gezeur gehad maar ook veel geel goede zadelmaker ervaringen dus ook daar is veel door te winnen, heeft me gewoon een stuk kritischer gemaakt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:30

Ik heb een goed zadel, kwaliteit is goed, pasvorm is ook super. En ik lees het hier ook anders inderdaad, want zadels zijn goed, maar niet goed passend bijvoorbeeld en daar zit het hele punt van service.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:50

Ja idd. De zadels zijn prima! Maar in mijn geval (zoals ook te zien op mijn foto) niet passend. Als Ali dan bij hoog en laag beweerd dat het komt doordat paard niet onder een 17,5 " zou willen lopen en dat hij dat niet kan oplossen omdat hij geen tovenaar is en zijn handen er van aftrekt.. Dan sta je al met je rug tegen de muur.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:53

Ja zo is het inderdaad suikermeisje ik heb verder geen commentaar op zijn zadels alleen wel op zijn manier van doen. Ik vindt dat er ook een stukje service bij een zadel kopen zit maar Ali heeft dat helemaal niet geboden ik ben zelf zwaar uitgemaakt aan de telefoon ik vindt dat je dat als zadelmaker niet kunt maken.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:13

Jammer dat er een aantal negatieve ervaringen zijn. Ali is nu al 3 jaar mijn zadelmaker maar ben nog altijd heel tevreden over hem.

Zelfs met mijn "goedkope" tweedehands zadel die ik 3 jaar terug heb aangeschaft heeft hij altijd topservice verleend en heb ik nooit wat voor hoeven betalen als hij langs kwam om het e.e.a. aan te passen. :o

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:19

Ok, in the end bedoelen we allemaal hetzelfde :D
Ik bedoelde nl ook dat het zadel niet passend is, niet dat het hele zadel niet goed is :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:46

Afbeelding
Mijn zadel ligt nu zo, te smal dus gaat kiepen en daardoor zit ik vreselijk beroerd.
Zag maandag na t rijden nu ook dat achter de schouders/schoft kwa bespiering achterblijft, dat verklaard wel.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:33

Ik heb zelf een 2e hands sella.. was bij aanschaf een paar maanden gebruikt, bij iemand hier uit de buurt gekocht en als er wat moet worden aangepast bel ik echt mijn eigen zadelmaker. Ik heb een 2e kopijzer liggen dus dat scheelt. Ik heb Ali 1x aan de telefoon gehad en ik kreeg daar geen prettig gevoel bij

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:34

Zitten jou kussens ook niet erg ver naast de spieren op de rug romannoff op de foto lijkt dit namelijk zo.

Heb je foto's van dat kopijzer lotus

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:36

Seven schreef:
Zitten jou kussens ook niet erg ver naast de spieren op de rug romannoff op de foto lijkt dit namelijk zo.

Heb je foto's van dat kopijzer lotus

Nee heb ik niet. Kan ik eventueel wel maken en naar je toesturen.
Is een origineel kopijzer uit sella zadel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:39

Ja graag ben nieuwsgierig hoe deze gevormd zijn :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:44

Er naast? Nee hij ligt volgens mij verder prima. Na het rijden heb ik een mooie lijn dat de ruggengraad vrij ligt en daarnaast zie je afdruk van het zadel met het zweet zeg maar. Zit beide kanten ook gelijk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:01

Dan oogt het zo, ik heb dat gevoel vaker bij Sella maar wellicht lijkt dat op foto's zo door de kussen vorm

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:17

Hier ook nog steeds erg tevreden met mijn Sella zadel! Jammer dat sommige er wat mindere ervaringen mee hebben.

Afbeelding

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:20

Ali hier vnmorgen geweest zijn wel even bezig geweest maar is weer passend op mn paard!
Hij nam t allemaal serieus en raffelde niks af , super service op de zaterdag!!
Paard loopt er weer super onder en ik zit weer heerlijk!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:21

Gelukkig romanoff :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:21

Heeft ook iemand een foto van de achterkant op een paard ze lijken allemaal zo ver met de kussens buiten het zadel en naast de rug te liggen op foto's

Is dat een recente foto snorremans

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:25

Seven schreef:
Heeft ook iemand een foto van de achterkant op een paard ze lijken allemaal zo ver met de kussens buiten het zadel en naast de rug te liggen op foto's

Ja, dit is een recente foto.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:33

Wat een verhalen zeg. Tot nu toe nog steeds tevreden met m'n zadel. Hij heeft eerlijk de 1e keer vermeld dat niet elk zadel passend te maken is op rug van m'n paard vanwege z'n schoft.

@Seven je zou evt met zadelmakerij drent contact kunnen opnemen die werkt met hem samen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:18

Seven schreef:

Ze liggen idd iets naar buiten, wat bij mijn paard juist ervoor zorgt dat hij veel minder gevoelig was op z'n rug.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:58

Ik heb met Jeanette wel contact gehad ook over de Sella zadels :)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:52

Jammer te horen van de mindere ervaringen... Het is al zo een gedoe een passend zadel voor paard en ruiter...

Die van mij is juist heel goed... Ali heeft alle tijd genomen... en is zelfs een extra keer terug gekomen... omdat hij niet tevreden was met wat hij voor mij mee te passen had... En nog iets anders wilde proberen... en dat heeft goed uitgepakt...

Omdat mijn eigen zadel echt niet meer kon... heb ik tot mijn nieuwe zadel er was een leenzadel van Ali gekregen en singel.

Intussen is mijn nieuwe zadel zo'n 3 weken geleden geleverd, het ligt perfect... en het zit perfect.

Al sinds het leenzadel zijn we echt met grote stappen vooruit gegaan samen mijn paard en ik. Enerzijds omdat dit zadel hem goed ligt... en anderzijds omdat ik beter ben gaan zitten... veel beter...

Nu ben ik bang dat mijn singen toch iets te lang wordt straks als mijn stoten iets uitrekken bij gebruik.. Ali gebeld... Ik kan deze singel gewoon blijven gebruiken tot hij over een paar weken voor controle komt... en dan ruilen we om... Krijg ik een nieuwe kortere singel...