De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:16

Hier ook de snugboots gepast, het derde elastiek is ook hier strak..ik denk dat deze toch te strak zitten..Afbeelding
Afbeelding

VWestra

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:30

Bij de elastieken kan ik de bovenste en de twee nog mijn vinger eronder krijgen, bij de derde gaat dat echt niet lukken zo strak zit die...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:33

Jotoma schreef:
Ja, nu ik het op de foto zie lijkt het inderdaad een rollade been, maar zo voelt het inderdaad niet :)
De M is inmiddels ook onderweg!

Dan heb ik niets gezegt!! Haha.
Vind ze sowieso erg mooi.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:12

wortelsussie schreef:
Jotoma schreef:
Ja, nu ik het op de foto zie lijkt het inderdaad een rollade been, maar zo voelt het inderdaad niet :)

Dan heb ik niets gezegt!! Haha.
Vind ze sowieso erg mooi.

Haha zo bedoelde ik het ook niet, haha, was meer een eigen conclusie ;)

@vwestra: ik heb de indruk dat ze bij jou gelijk zitten als bij die van mij. Eerste elastiek zit bij mij op t middelste gaatje. Bij de andere heb ikniet geprobeert er ee vinger tussen te krijgen, maar denk dat ik er bij de derde ook geen vinger tussen krijg. Heb je er al meegetraind? Zo ja, hoe zat het na de training? Heb wel gelezen dat het nog iets oprekt, dus komt denk ik wel goed.

@ts: hoe zit jouw m'tje bij de voorbenen? Ook allemaal op de strakste?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 23:16

Jotoma schreef:
Jotoma schreef:

Mijn M zit om de voorbenen op dezelfde gaatjes als de jouwe

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:25

Bedankt voor de reacties.
Ik heb er nog niet meegetraind, ben bang dat het toch niet past en ik een miskoop heb. Maar ach ik kan ze anders vast wel verkopen als het na 1 x rijden toch niet past.
Zal de peesbeschermers vanavond volstoppen met handdoeken om het elastiek op te rekken, hopen dat dat voldoende is.
@superzodiax uiteindelijk heb je jouw maat L verkocht toch? Hoe zitten jouw m aan de voorbenen dan? Ik hoop echt dat het elastiek dan nog iets oprekt...
Laatst bijgewerkt door VWestra op 01-12-15 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:36

SuperZodiaX schreef:
Jotoma schreef:

Mijn M zit om de voorbenen op dezelfde gaatjes als de jouwe

Hoop ik dat mijn M ook goed zit. Vaak in lengte dan wel goed, maar bij normale peesbeschermes te krap. Maar jouw paard is 1.68 en heeft normaal full om de voorbenen?
L is bij de achterbenen goed, maar waren te lang voor de voorbenen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 23:52

VWestra schreef:
Bedankt voor de reacties.
Ik heb er nog niet meegetraind, ben bang dat het toch niet past en ik een miskoop heb. Maar ach ik kan ze anders vast wel verkopen als het na 1 x rijden toch niet past.
Zal de peesbeschermers vanavond volstoppen met handdoeken om het elastiek op te rekken, hopen dat dat voldoende is.
@superzodiax uiteindelijk heb je jouw maat L verkocht toch? Hoe zitten jouw m aan de voorbenen dan? Ik hoop echt dat het elastiek dan nog iets oprekt...

Ja die voor de achterbenen heb ik weer verkocht. Mijn probleem zat bij de achterbenen vooral bij de plaatsing van het onderste elastiek. Ik zie bij jouw fotos dat door de andere bouw van benen het ook heel anders valt. Maar de M zitten bij mij bij de voorbenen super. Pijpomtrek van mijn paard heb ik nog opgemeten, die staat een paar paginas terug hier op het topic. Als je paard grovere benen heeft dan dat zou ik zeker voor de L gaan als dat gaat met de hoogte want denk dat ze anders idd te strak zitten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:08

SuperZodiaX schreef:
Ok omtrek voorbeen van mijn paard is op het smalste gedeelte onder de voorknie 22 cm. Daar past de M dus bij op het laatste gaatje. Als je paard een grotere omtrek heeft zou ik dus voor de L gaan. Hoogte van de L kan je zien op eerdere fotos met een meetlintje wat ik geplaatst heb. Groetjes!

Deze bedoel je denk ik :)

Je bedoelt dan dat je het gemeten hebt vanaf t bovenste gaatje wat 22 cm is?
Ben stiekem ook wel benieuwd naar de derde en de vierde. Dus mocht je nog met meetlint bij je paard komen, wil je het dan opmeten?
Ben juist benieuwd naar t dikte gedeelt en dat zal wel onderaan bij de kogel zijn..

En anders kom ik er achter als de beschermers binnen zijn :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:09

Ik verwacht als ik zo de foto s zie dat ze mijn dame ook strak zullen zitten !
Ik denk dat ik de WoofWear ga proberen ...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:41

SuperZodiaX schreef:
wortelsussie schreef:
Vind m vrij strak vast zitten?

Ik moet zeggen dat dat een beetje vertekend bij deze beschermers. De elastieken zijn dun en wat smaller dan bij andere beschermers, dus ookal zit het niet echt strak drukt het toch de vacht een beetje in.

Ik vind ze wel mooi zitten, zo zitten ze bij mij ook.
En ja dat derde elastiek, apart he, denk dat engelse paarden andere beenvorm hebben dan onze paarden haha.. maar na een beetje oprekken zit het prima hoor

Had net ff gegoogled, engelse paarden zullen echt een andere beenvorm hebben, want op google sluiten de beschermers bij alle paarden helemaal aan. Daar zie je in de breedte geen been meer tussen en is de beschermer gewoon helemaal dicht. T zullen wel slankere paardenbenen zijn, want bij de drie die hier voorbij zijn gekomen zie je overal nog been.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 08:49

Jotoma schreef:
Had net ff gegoogled, engelse paarden zullen echt een andere beenvorm hebben, want op google sluiten de beschermers bij alle paarden helemaal aan. Daar zie je in de breedte geen been meer tussen en is de beschermer gewoon helemaal dicht. T zullen wel slankere paardenbenen zijn, want bij de drie die hier voorbij zijn gekomen zie je overal nog been.

Haha.. allemaal van die volbloedjes met dunne spillebeentjes. Maar ze hebben daar ook genoeg zwaardere types zoals welsh cobs, highland, tinker etc maar kennelijk dragen die geen beschermers haha..
Maar goed, misschien zijn ze daar wat meer ingesnoerd boven de kogel, dan klopt dat kortere derde elastiek wel. Maar ookal hebben ze daar een iets andere vorm, hier past de M prima en de L heb ik verkocht aan een stalgenootje met een kwpn van 172 met niet echt dunne benen en daar zitten ze ook echt super bij.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:00

Ik heb een KWPN-er met dunne pootjes, de Snugboots M moet wel gaan passen denk ik...Ik ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg. Hopelijk nog dit jaar

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:02

Ik heb niets meer gehoord van divoza sinds zaterdag. Geen bevestiging van bestelling, geen betalingsverzoek. Beetje vreemd, ben 'andere service' van hun gewoon. Heb dan ook maar een mailtje gestuurd om te vragen of alles in orde was. Hopelijk heb ik van hun ook nog de snug boots dit jaar :p

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:23

Ik kreeg gister pas reactie op een mail van vorige week donderdag, dus misschien duurt het wat langer.
Zaterdag heb ik ze erover gebeld en toen kreeg ik door de persoon die mij hielp gelijk een mailtje met betalingsverzoek. Dus misschien even bellen?

Kan me ook niet voorstellen dat t echt 4-6 weken duurt. Een bokker hier had ze rechtstreeks bij le mieux besteld en die waren met een week binnen toch? Als divoza het dan nog door stuurd zou t toch niet langer dan 2 weken moeten zijn? Misschien ben ik te optimistisch :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:26

Jotoma schreef:
Ik kreeg gister pas reactie op een mail van vorige week donderdag, dus misschien duurt het wat langer.
Zaterdag heb ik ze erover gebeld en toen kreeg ik door de persoon die mij hielp gelijk een mailtje met betalingsverzoek. Dus misschien even bellen?

Kan me ook niet voorstellen dat t echt 4-6 weken duurt. Een bokker hier had ze rechtstreeks bij le mieux besteld en die waren met een week binnen toch? Als divoza het dan nog door stuurd zou t toch niet langer dan 2 weken moeten zijn? Misschien ben ik te optimistisch :)

Ja kan inderdaad zijn dat het wat langer duurt, ze hebben waarschijnlijk ook drukke dag gehad. Had het ook in men mail gezet dat ik niet perse ongeduldig wou overkomen, maar dat ik vaak al sneller respons had gehad.

Ja, had dat ook gelezen, daarom dat ik aan het twijfelen was tussen divoza en lemieux, maar de korting op divoza was natuurlijk wel aantrekkelijk :)

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:03

Dochorse heeft nu ook lemieux, Gierman ook
Niemand die de nieuwe Anky's al heeft?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:07

edice schreef:

Zag alleen dat ze de snug boots niet verkopen bij dochorse. Wel een 3-in-1 beschermer die helaas wel van neopreen is. Maar goed, waarsch. kunnen ze die op verzoek ook wel bestellen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:18

SuperZodiaX schreef:
edice schreef:

Zag alleen dat ze de snug boots niet verkopen bij dochorse. Wel een 3-in-1 beschermer die helaas wel van neopreen is. Maar goed, waarsch. kunnen ze die op verzoek ook wel bestellen

Snug boots staan er ook op, ze staan enkel niet bij in de mail :)

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:18

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:17

En ook nog op voorraad de M. Alleen jammer dat er geen kennismakingsaanbod op zit ;)
Grappig dat het merk nu veel meer aangeboden wordt!
Ik ben nu een week op mijn M'tjes aan het wachten..

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:30

Ik heb de elastiek opgerekt door er fles wijn in te doen en ja hoor ze passen nu! *\o/* Afbeelding
Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:35

Ik zit zo te twijfelen tussen de Le mieux snug boots of de Equilibrium tri- zone. Kan iemand mij advies geven?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:39

VWestra schreef:
Ik heb de elastiek opgerekt door er fles wijn in te doen en ja hoor ze passen nu! *\o/* [ [url=m/HMr3pO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K08vbG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super!!

@wesco: ik hoorde dat van de tizone nog wel eens wondjes ontstaan en de pasvorm wat minder is.
De snugboots heb ik alleen nog maar gepast en niet mee getraind. Pasvorm super en als ik de ervaringen hier lees, zijn ze voor training ook helemaal goed.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:15

VWestra schreef:
Ik heb de elastiek opgerekt door er fles wijn in te doen en ja hoor ze passen nu! *\o/* [ [url=m/HMr3pO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K08vbG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zien er goed uit!

Divoza heeft eindelijk mijn bestelling geaccepteerd, maar heb nog geen levertermijn gekregen. ben eens benieuwd!