[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesss_amigo

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:28

Afbeelding

Ik heb er nu twee lagen op zitten, twijfel voor nog een derde laag.
Lijkt alsof het erg glimt, maar komt door de flits.

Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:31

is dat de cognac? Dan is hij nu dezelfde kleur als mij! Alleen ik moet nog de finisher! Dan zou ik het hierbij laten. De laatste controle heb ik gedaan door de laars onder een lamp te houden en daar de donkere plekjes nog een keer op kladderen en uitvegen!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:21

Jaa mijn verf is nu toch binnen! geen verzendbevestiging gehad, maargoed, het is binnen! Dit weekend lekker knutselen! :D

justeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:27

Ik ben van plan binnenkort ook laarzen te verven, maar vind al die laarzen met scheuren wel jammer om te zien twijfel nu wel daardoor. Ik vroeg me ook af of het een idee is om de laarzen een beetje te schuren voor het verven net zoals bij hout misschien blijft de verf dan beter zitten?
Of kom ik nu met domme ideeën :')

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:32

geen flauw idee of dat kan..

Ik dacht net, de indringverf kun je alleen van licht naar donker doen. wat als je de laarzen eerst met de gewone verf wat lichter maakt en dan de indringverf erover doet?

xRobin919

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:38

LiiNd_Y schreef:

Ik dacht net, de indringverf kun je alleen van licht naar donker doen. wat als je de laarzen eerst met de gewone verf wat lichter maakt en dan de indringverf erover doet?

Indring verf gaat in het leer trekken waardoor het donkerder word. Als je er nog een verf laag tussen doet werkt de indringverf niet meer..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:40

justeef schreef:
Ik ben van plan binnenkort ook laarzen te verven, maar vind al die laarzen met scheuren wel jammer om te zien twijfel nu wel daardoor. Ik vroeg me ook af of het een idee is om de laarzen een beetje te schuren voor het verven net zoals bij hout misschien blijft de verf dan beter zitten?

ik heb het geschuurd omdat dit ook op de beschrijving stond. krijg je gewoon hetzelfde effect met het scheuren.

ben benieuwd of tamarant al iets heeft gehoord.

justeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:47

LiiNd_Y schreef:

Zou het dan nog wel in het leer kunnen trekken, er zit dan wel een laag verf tussen.

justeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:48

StalNollie schreef:
justeef schreef:

ik heb het geschuurd omdat dit ook op de beschrijving stond. krijg je gewoon hetzelfde effect met het scheuren.

ben benieuwd of tamarant al iets heeft gehoord.

Oke jammer, dan wacht ik inderdaad ook op verklaring van de fabrikant voordat ik dure laarzen ga verpesten.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:51

Dit is mijn oude zadel, wel toe aan een verfbeurtje ghihi deze wil ik cognac maken, verf komt als het goed is morgen binnen, en dan begin ik 's avonds meteen! Dit is meteen mijn testzadel, als het goed en mooi blijft verf ik mijn goede zadel ook!
Afbeelding

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:06

Ik ben zeer benieuwd :)

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:12

gaaf dat zadel verven. ben benieuwd hoe die opknapt. Ik heb nog wat hoofdstellen geverfd (allemaal oud en lelijk)

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:14

Je moet bij die vouwen heel goed opletten dat je het niet te dik doet. Iedereen hier vind 5 lagen al veel, ik vind 10 er heel weinig. Ook goed schoonmaken daar. Omdat het leer gekreukt is komt het schoonmaakmiddel er misschien niet en verf kan er in blijven staan waardoor het te dik wordt. Ten minste, dat lijkt me een logische verklaring :')

Welke kleur is die blauwe? Leuk :j

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:18

Dat is hema nagellak :Y)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:26

Vandaar de glans :))

justeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:38

Nies_ schreef:
Je moet bij die vouwen heel goed opletten dat je het niet te dik doet. Iedereen hier vind 5 lagen al veel, ik vind 10 er heel weinig. Ook goed schoonmaken daar. Omdat het leer gekreukt is komt het schoonmaakmiddel er misschien niet en verf kan er in blijven staan waardoor het te dik wordt. Ten minste, dat lijkt me een logische verklaring :')

Thanks voor de uitleg! Ik vind het er bij jou ook anders uit zien, alsof het er minder op ligt. Gebruik jij een sponsje of een kwastje?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:40

ik ben benieuwd of er ondertussen meer mensen zijn met scheurtjes etc in t verf na gebruik

leval1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:41

erg gaaf allemaal ga ook maar even mee lezen!

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:46

Hoofdstel klaar! (voor nu tenminste)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van zwart naar donkerbruin met HG

Zelfde kleur als mijn zadel, dus ik ben blij! :D
Nog steeds in de twijfel om het onderlegde dezelfde kleur te maken als de stiksels van het zadel.. Van de zomer misschien

Ik heb er ook echt een heleboel lagen op zitten. Tussen de 15 en 20 zeker! Heb ze heel dun gedaan en het was ook echt met een paar minuten droog, en zo snel mogelijk weer een nieuwe laag erover gedaan zodat het mooi aan elkaar hecht. Na 2 uur geen nieuwe verf er meer op, dus alles in delen gedaan zodat ik overal genoeg tijd voor had.
Na het verven een week laten liggen en daarna de finisher erop gedaan: Eco-Flo Carnauba creme.

Het is nu echt heerlijk zacht en soepel. Gespen ed. al een paar keer gebruikt (hoofdstel verkeerd in elkaar gezet haha :+ ) en nog niks anders dan toen ik begon

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:48

Ontzettend mooi deniise! Het hoofdstel zelf vind ik al geweldig (heb hem zelf ook), maar dit is echt hartstikke chique!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:57

justeef schreef:
Nies_ schreef:

Thanks voor de uitleg! Ik vind het er bij jou ook anders uit zien, alsof het er minder op ligt. Gebruik jij een sponsje of een kwastje?

Bij deze eens sponsje, werkt wel makkelijker.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:33

ik heb vandaag een reactie gehad van de webshop dat ze nog wachten op reactie van de vs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:35

tamaramt schreef:
ik heb vandaag een reactie gehad van de webshop dat ze nog wachten op reactie van de vs

Netjes van ze!

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:37

maria1991 schreef:
Dat is hema nagellak :Y)

Werkt dat wel goed als in blijft het goed zitten? Anders lak ik mijn neusriem ook met nagellak :P

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:41

Ik heb ook een keer een neusriem gelakt met nagellak, maar dat was de volgende dag, terwijl hij alleen maar in mijn kamer had gehangen, al helemaal gebarsten en zo.. Dat is geen succes dus.