Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jokari schreef:Oeh leuk ! Maar, gelukkig voor mij, in het bruin en ik heb alles in het zwart & rood. En ik ben dan wel zo'n trut die alles een beetje bijpassend wil, dus iets bruins dat gaat het echt niet worden.
't Is wel een heel knap ding !
Geryon schreef:suuske schreef:Ik heb ook een vraag ik rij sinds kort op mijn paard met mijn barefoot cherokee met de normale barefoot pad voor de cherokee. Nu vroeg ik me af of de ruggengraad vrij genoeg lag. Dus il heb de halstertouw test gedaan en kreeg het touw er niet tussen uit. Conclusie niet genoeg vrijheid. Ik had bij mijn zadel meteen HD inlages besteld, deze zijn dikker dus beter geschikt in mijn geval. Dus ik heb de originele inlages eruit gehaald en de HD erin gestopt maar deze zijnwat kleiner dan de originele welke erin zaten dus is het breder bij de ruggengraat maar ze schuiven wat in de pad (Lees vooraan in pad zit zo'n 4 Tot 5 cm niks) ben bang dat mijn paard hier last van krijgt. Nu heb ik nog geprobeerd een combinatie te maken van beide inlages dus originele + HD op deze manier liggen de inlages wel mooi vast en egaal lijkt me dus wel een optie. Maar wordt dit niet te dik en wat is dan beter combinatie van beide of de HD alleen maar dan ruimte waar niks zit. Zou graag de HD gebruiken om op deze manier de druk zo goed mogenlijk te verdelen.
Iemand die dit herkent zoja wat kan ik het beste doen?
Pfff heel verhaal geworden
Wat apart zeg, mijn HD inlages steken juist een cm uit als ik ze niet eerst 10 min lang door douw.. Scheelt een grotere maat pad (neem aan dat je die hebt, van maat 2?) dan zoveel?
De originele inlages stellen niet zoveel voor vind ik dus die kan je er echt wel boven doen. Van die harde dikke inlages die gaan schuiven lijkt me niet fijn voor het paard.
Ik reed op het gegeven moment met HD inlages in de barefood pad en dan daarop nóg een half pad met de originele inlages erin.Pony was heel arm bespierd dus had het nodig. Nu rijd ik enkel met de HD inlages.
Heb je enig idee waar het zadel de ruggegraat en/of schoft belemmert? Op zich zou er gewoon ruggegraatvrijheid moeten zijn als zijn ruggegraat niet uit steekt namelijk.. Of is ie arm bespierd?
pmarena schreef:Zeer strak aansingelen moet echt niet nodig zijn
Heb je niet de mogelijkheid om eens wat foto's te plaatsen van elke pony met een probleem?
Vaak zie je daar direct al wat punten van verbetering aan
Singels, dekjes en inlages enzo moeten wel even met wat aandacht goed gekozen worden, af en toe even kritisch kijken naar het 1 en ander blijft altijd belangrijk.
Een Barefoot is in principe een stuk makkelijker dan een boomzadel, maar ook die zijn (zoals je merkt) geen wonderzadels die je er willekeurig op kan gooien en niet meer naar om hoeft te kijken