Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:20

Ik vind dat Engie trouwens wel eens een Custom clinic mag doen :D :D :D :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:16

Ja, maar wel pas als ik mee kan doen :)
Mooi zadel, zo een grijsrandje over het zitvlak heen lijkt me wel heel mooi.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 11:55

Leuke reacties :) Ik zal morgen foto's maken als hij op het paard ligt :D

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:27

Net op facebook gehoord dat mijn flight klaarligt! Jee!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 16:20

Leuk LotteEnRypke! :D Onze flights zijn tegelijkertijd in elkaar gezet waarschijnlijk :)

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:23

Ben benieuwd naar de foto's op je paard, Sharon.
Die van mij is helemaal zwart als het goed is, dus wat 'minder interessant' om foto's van te laten zien, denk ik.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 09:35

Heb ook nieuw dekje gekocht voor bij het nieuwe zadel :o Vanavond maak ik de foto's en ik zal ze morgen plaatsen hier.
LotteEnRypke ook al is die van jou gewoon zwart, toch foto's plaatsen hoor! Dat is juist leuk, om al die verschillende zadels te zien!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:41

Ha dames van de zadels :D
In hoe verre kunnen die zadels op maat gemaakt worden? Ik rijd op een Bels, is redelijk smal.. maar toch stukken breder dan een warmbloedje. Ik ben aan het sparen voor een ander zadel.. zouden ze dan ook een dressuurzadel voor mij en t paardje op maat kunnen maken?? Ik hoor overal dat dit niet zo makkelijk is..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:12

sharon_quiz schreef:
Heb ook nieuw dekje gekocht voor bij het nieuwe zadel :o Vanavond maak ik de foto's en ik zal ze morgen plaatsen hier.
LotteEnRypke ook al is die van jou gewoon zwart, toch foto's plaatsen hoor! Dat is juist leuk, om al die verschillende zadels te zien!

Hij is erg mooi geworden Sharon. Zag hem al op FB.
Heel chic met dat grijs.

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:28

Helenalena schreef:
Ha dames van de zadels :D
In hoe verre kunnen die zadels op maat gemaakt worden? Ik rijd op een Bels, is redelijk smal.. maar toch stukken breder dan een warmbloedje. Ik ben aan het sparen voor een ander zadel.. zouden ze dan ook een dressuurzadel voor mij en t paardje op maat kunnen maken?? Ik hoor overal dat dit niet zo makkelijk is..

Dat weten we pas als we gaan passen ;) Er is heel veel mogelijk met Custom en de boom kan echt wijd gezet worden.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:35

Das het eerste positieve bericht in mijn zoektocht naar een dressuurzadel.. Breed paard, en ik heb maar een klein kontje, met lange benen.. :o Moet dus even flink door sparen, tegen die tijd is het Belsje ook wel uitgegroeid denk ik..
Bedankt voor je reactie!! *\o/*

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:13

Mijn huidige zadel kraakt als de ziekte, echt niet goed lijkt mij...Ik krijg sowieso al een nieuwe met een Vienna bovenkant ivb met het open rijden van mijn billen :P maar ik zal het even doorgeven aan Jan Pieter want die wat ik nu heb gaat de verkoop gewoon weer in denk ik. Verder nog steeds erg happy met mijn zadel :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:32

Ik vond die van mij op een gegeven moment ook wat kraken, zal er weer eens op letten.

Leer is trouwens nu wel echt heerlijk soepel.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:06

Misschien moet het zadel ingevet worden?

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:08

Mijn leenzadel kraakt nl ook zo erg.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:01

Heb echt bijna iedere keer na het rijden ingevet en nu zeker nog 1 keer per week.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:58

Ik ook, elke keer nog vetten na het rijden. Ik heb contact gehad en ze zeggen dat het een schroef kan zijn. Hier kunnen ze niks aan doen, hopelijk doet mijn nieuwe het niet :\

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:14

Een schroef piept meer, nee de mijne doet echt kraken leer op leer.
Vaak moet het zadel dan ingevet worden, maar dat helpt dus niet bij jullie?
Hebben hier er meer last van?

Soesje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:34

Nou, na een poosje meelezen wil ik voor degene die nog twijfelen ook graag mijn goede ervaring met Custom delen. Dit jaar heb ik een zwarte Flight besteld, 8 tot 10 weken levertijd werd er gezegd. Mijn huidige zadel lag niet lekker meer maar ik dacht het nog wel 2 maandjes ermee te kunnen volhouden. Helaas werd de wachttijd bij mij ook langer dan voorspeld en heb ik 16 weken moeten wachten ;( Gelukkig kreeg ik de laatste 4/5 weken een flight leenzadel.

Toen mijn zadel er eindelijk was kon ik afspreken dat ik zou betalen zodra ik een zadeldrukpuntmeting bij country mill had gedaan (veel slecht passende zadels gehad, wat volgens de zadelmakers dan wel goed lag en paard met rugpijn als gevolg en baasje met heeel weinig vertrouwen in zadelmakers!). Omdat ik geen eigen vervoer heb zou dit iets langer duren dan de 2 weken die ervoor staat, maar dit was gelukkig geen probleem! De fitter wilde er zelf ook graag bij zijn omdat hij het wel interessant vond.

Eenmaal tijd om te gaan wilde paardlief niet laden en is de afspraak weer ruim een week verzet -O- Gelukkig ook weer geen probleem voor Custom!

Al met al afgelopen week geweest voor de drukpuntmeting en met een hele minimale aanpassing (denk ook omdat ik er al een aantal weken mee reed en de wol aan de voorkant nu teveel was ingezakt) lag het zadel supergoed! Ze waren bij countrymill ook te spreken over de zachte kussens van het zadel.

Al met al ben ik superblij met mijn heerlijkzittende Custom, en hun geduld en begrip voor de drukpuntmeting *\o/*

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 09:43

Dat is nou een leuk verhaal Soesje87! Wat fijn dat je nu een goed zadel hebt voor je paard. Dat is zo belangrijk! Wat is dat country mill precies?

Ik heb gisteren mijn zadel gekregen en oooh wat is hij mooi! Heb meteen mijn les er mee gereden. Op een gegeven moment schoof hij wat, maar toen bleek dat ik ook nog drie gaatjes kon aansingelen.. Het leer is nog wat stug, met name de singelstoten. Dus een paar keer extra aansingelen tussendoor kan geen kwaad, haha!

Hierbij de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:53

Gááááf Sharon, dat heeft heel mooi uitgepakt, die grijze accenten!

Over kraken van leer op leer; mijn mono-flap leenzadel eclipse kraakt niet, maar misschien zijn jullie zadel geen mono-flap zadels? Waarmee vetten / poetsen jullie het zadel?

Soesje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:59

Country Mill zit in Nijkerk, zij doen o.a. zadeldrukpuntmetingen met een pad onder het zadel welke de druk per vierkante cm op een computer weergeeft. Zo zie je precies waar het zadel meer drukt en hoeveel druk het zadel geeft op elke plek. En het wordt gemeten tijdens het rijden in de stap, draf en galop.

Jouw zadel is onwijs mooi geworden met de grijze accenten! Zat jij er gelijk lekker op? ik moest wel even wennen hoor, van een heerlijk ingereden leenzadel naar een stijf en stug nieuw zadel. Gelukkig wordt het snel soepeler als je goed invet :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:05

Super mooi sharon, vooral met dat dekje zo. Erg sjiek! Het leer wordt inderdaad snel soepeler met vetten, gewoon lekker iedere dag na het rijden doen. Dat Effax spul wat ze aanraden ruikt ook nog eens heerlijk :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 10:54

Thanks voor de leuke reacties. Ik ben blij dat het grijs mooi uitgepakt heeft.
Soesje het zadel was qua zitten weer even wennen maar hij zit zeker niet verkeerd. Mijn leenzadel was ook zo goed als nieuw haha dus ik ben het gewend. Maar het zit allemaal zo zacht, dus vooral in draf met doorzitten totaal geen problemen. Ben blij dat ik weer korte wrongen heb. Het leenzadel had lange en ik zit beter met de korte.

Klinkt erg interessant, die drukmeting. Dat ga ik zeker onthouden!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:29

Ik vind het echt een super mooi zadel :D Nu nog een bijpassend hoofdstel met dezelfde stiksels enze? :D