Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:32

Casca schreef:
Venetia schreef:
Hier hoor ik ook de gespen rinkelen van de fairfax, terwijl ik de singel gewoon normaal aangesingeld heb... Ben er inmiddels ook wel aan gewend.

*\o/* nog iemand, ik dacht al dat het echt aan mij zou liggen.. Dan heb ik hem waarschijnlijk ook wel strak genoeg :j

Hier ook :D

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:34

Venetia schreef:
Hier hoor ik ook de gespen rinkelen van de fairfax, terwijl ik de singel gewoon normaal aangesingeld heb... Ben er inmiddels ook wel aan gewend.

De singel bevalt mij verder super, maar.... Het leertje waar je je singelstoten doorheen doet voordat je ze in de gesp stopt, is in het midden al losgegaan/afgescheurd. Het is geen wereldramp maar voor een dure singel van een halfjaar oud vind ik het toch te snel. Maar eens kijken hoe goed de garantie is.

Wat vreemd! Doe je voor je aansingelt eerst de singel aantrekken door de lusjes? Of gelijk door de gespen?

Djilna

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:35

Hier geen last van rinkelende gespen. Pas de Deux, nog bedankt voor de snelle schakeling met Herman zodat ik alsnog mijn singel heb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:38

Hier ook geen gerinkel.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:39

Hier bij de 2 paarden op stal ook niet.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:00

Bij mij ook gerinkel. Volgens mij komt dat door het aan en ontspannen van de buikspieren en of de ademhaling. Ik singel dan ook niet enorm heftig aan.
Ondanks dat blijft het zadel wel als een huis liggen!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:20

Ik hoor de rechterkant ook rinkelen, denk dat je gelijk hebt Fortuna22
Zelf singel ik ook niet strak aan, beide kanten op 6, ik zou na een half uur nog 1 gaatje strakker kunnen maar doe dat bewust niet.

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:46

Ik heb de singel ook besteld! Hoop dat ik m snel binnen heb. Mijn zadelmaker gaf trouwens aan het onzin te vinden deze singel en dat het gewoon een mooi verkooppraatje is. Zijn er meer mensen die er zo over denken in jullie omgeving? De ervaringen die ik hier op bokt lees maken mij toch nieuwsgierig. Ik ben heel erg benieuwd of ik verschil ga merken en zal mijn ervaringen met jullie delen :)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:48

Ja ikke!!
Tot ik hem zelf uitgeprobeerd had.... :)

saviro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:07

Ik zou niet willen beweren dat het een verkooppraatje is. Daarvoor zijn er teveel positieve ervaringen vind ik. Mijn eigen ervaring is dat het voor mijn twee paarden geen verbetering was. Maar dankzij de goede service van Pas de Deux kon de singel gelukkig retour en krijg ik mijn geld terug. Ikben wel blij dat ik hem geprobeerd heb :) .

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:14

Haha oke, ik ga hem idd ook uitproberen via Pas de Deux. Door de goede ervaringen die ik hier lees geloof ik ook niet zozeer dat het gewoon een verkooppraatje is. Maar we zullen het proberen aankomende week!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:07

horzel schreef:
Ik heb de singel ook besteld! Hoop dat ik m snel binnen heb. Mijn zadelmaker gaf trouwens aan het onzin te vinden deze singel en dat het gewoon een mooi verkooppraatje is. Zijn er meer mensen die er zo over denken in jullie omgeving? De ervaringen die ik hier op bokt lees maken mij toch nieuwsgierig. Ik ben heel erg benieuwd of ik verschil ga merken en zal mijn ervaringen met jullie delen :)

Ja ik dacht er zo over! Maar heb hem geprobeerde en ben om. Vandaag heeft mijn instructrice die van mij geprobeerd en die is ook om!

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:57

Ah goed om te horen +:)+ ! T is toch een kenner die de singel onzin vindt.. Ik hoor/lees ook van veel verschillende mensen goede reacties, proberen dus zeker waard. Ik hoop dat het voor mijn paard ook fijner wordt, prima service dat je de singel op proef mag bij pas de deux!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:07

Hier een die niet extreem overtuigd is.
Ik denk dat als je van een simpele goedkope of smalle singel komt dat het inderdaad een wereld van verbetering geeft. Echter geloof ik niet dat het beetje prolite het verschil gaat maken tussen de fairfax en d andere vergelijkbare brede anatomische singels.
Ik heb zelf black country singels en daar zijn mensen ook zo enthousiast over, puur omdat ze daarvoor gewoon een slechte schuivende singel hadden.
Ik zou wel wat meer willen horen van gebruikers die daarvoor bijvoorbeeld de MSFC anatomische singel hadden (of iets vergelijkbaars).

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:12

Pas_de_Deux schreef:
Wat vreemd! Doe je voor je aansingelt eerst de singel aantrekken door de lusjes? Of gelijk door de gespen?

Gelijk door de gespen, anders had ik me wel kunnen voorstellen dat ie kapot was ;). Het lijkt wel of de pin die erin is gezet te hard is aan gedrukt, er zit ook precies een uitgesneden rondje in.

Sizzle: Ik had een hele goede anatomische singel van Jeremy Rudge (engels maatzadelmerk), een Wow singel en een mattes bontsingel die extra uitgelijnd was en anatomisch gevormd. Toch merk ik echt wel verschil! Heb er inmiddels 2, een smalle en een brede. Dat had ik niet gedaan als ik niet heel tevreden was (afgezien van dat losgeraakte passantje op de singel dan..)
Laatst bijgewerkt door Venetia op 16-07-13 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:13

Sizzle schreef:
Hier een die niet extreem overtuigd is.
Ik denk dat als je van een simpele goedkope of smalle singel komt dat het inderdaad een wereld van verbetering geeft. Echter geloof ik niet dat het beetje prolite het verschil gaat maken tussen de fairfax en d andere vergelijkbare brede anatomische singels.
Ik heb zelf black country singels en daar zijn mensen ook zo enthousiast over, puur omdat ze daarvoor gewoon een slechte schuivende singel hadden.
Ik zou wel wat meer willen horen van gebruikers die daarvoor bijvoorbeeld de MSFC anatomische singel hadden (of iets vergelijkbaars).

Ik had neopreen en ging er vanuit dat alles wat zacht en anatomisch was een grote vooruitgang zou zijn. Heb toen met de fairfax gereden en voelde positief verschil. Geen wonderen, maar wel verschil. Vervolgens neopreen er weer aan, want hij zal maar net gewoon een briljant goede dag hebben die niks met de singel te maken heeft. Met neopreen weer iets minder. Toen anatomische Albion eraan. Ook super zacht leer, mooie singel, mijn absolute eerste keus op dat moment. Tot ik ermee ging rijden en paard er zelfs mínder op werd in vergelijk met de neopreen. Fairfax er weer aan en meteen dat fijnere gevoel weer.
Ik kon er toen niks anders van maken. Zal zeker niet voor elk paard gelden, maar voor de mijne iig wel.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:23

horzel schreef:

Bij ons op stal geloven ze er ook niet in. Ze vinden het verkooppraatjes, vooral om het 'geheim gehouden' en dat het Brits team daarom zo'n voordeel had. 300 euro is natuurlijk ook wel errug veel.

Ik ben niet 100% overtuigd en heb hem teruggestuurd. Het is een super fijne singel, maar 300 euro is gewoon echt veel te veel geld.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:00

Ze hebben mij van Fairfax een singelbontje aangeraden voor gebruik met de singel op de langste afstanden. Die hebben ze dus bij NUumed. Alleen jammer dat er 20pond verzendkosten bij komt := Wordt het ineens een bontje van 73pond ipv 53 :+

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:41

horzel schreef:

Wat vreemd dat juist een zadelmaker die verstand zou moeten hebben van de anatomie en bewegingen van het paard, dit zegt.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:43

Venetia schreef:
Pas_de_Deux schreef:

Gelijk door de gespen, anders had ik me wel kunnen voorstellen dat ie kapot was ;). Het lijkt wel of de pin die erin is gezet te hard is aan gedrukt, er zit ook precies een uitgesneden rondje in.

Vreemd! Had je de singel bij ons gekocht? Ik weet zeker dat Fairfax dit niet heeft gewild, dus dat ze er graag wat aan willen doen voor je :)

Djilna: die bontjes zijn ook te bestellen op www.fairfaxsingel.nl.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:03

Dank voor de tip. Meteen even gekeken, maar dan zijn ze nog duurder dan als ik hem zelf in Engeland bestel aangezien er hier ook nog verzendkosten bijkomen :+

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:08

Pas_de_Deux schreef:
Vreemd! Had je de singel bij ons gekocht? Ik weet zeker dat Fairfax dit niet heeft gewild, dus dat ze er graag wat aan willen doen voor je :)

Nee, de smalle heb ik wel bij jullie gekocht, maar het gaat om de normale versie. Die heb ik toen ie net uit was bij zadelhulp gekocht (was ook nog eens flink duurder, en geen boktkorting :+ ). Ik zal eens contact opnemen, wie weet!

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:57

weet iemand iets over MSFC singel versus fairfax singel? Ik zit heel erg tussen de twee te twijfelen. Scheelt een hoop geld maar wil natuurlijk niet minder geld uit geven en dan geen of onvoldoende resultaat boeken.

moire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:15

Grappig... Rijd ik gisteren op een wedstrijd, komt iemand me er heel attent op wijzen dat ik mijn singel achterstevoren om heb :-)
(wat natuurlijk niet het geval was)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:19

Ik mis de geur van de fairfax...... -O-