Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:21

NienSCHaap schreef:
Nu misschien een hele domme vraag maar waarom past jullie paard geen enkel ander zadel? :o
wat waren jullie problemen waar jullie tegen aanliepen dan?
als het dezelfde problemen zijn ben ik al meer overtuigd O:)

Ik had eigenlijk geen problemen hoor alleen dat bij mijn hulsebos een versleten zitting had en dat ging me 250 euro kosten dat ging ik niet doen.
Een vriendin van mij liet Arno komen ik vind het idee dat het zadel aangemeten is aan je paard een fijn idee.
En mijn zit is/was niet al te best en daar kan Arno ook mede via je zadel aan bijdragen dat dat beter word.
Mijn merrie is ook nogal dwars en soms opstandig en wat rugproblemen gehad dus wilde ik problemen met mijn zadel uitsluiten en zo kwam ik bij Arno.
Ben echt super tevreden!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:31

Tooske schreef:
NienSCHaap schreef:
Nu misschien een hele domme vraag maar waarom past jullie paard geen enkel ander zadel? :o

Ik had eigenlijk geen problemen hoor alleen dat bij mijn hulsebos een versleten zitting had en dat ging me 250 euro kosten dat ging ik niet doen.
Een vriendin van mij liet Arno komen ik vind het idee dat het zadel aangemeten is aan je paard een fijn idee.
En mijn zit is/was niet al te best en daar kan Arno ook mede via je zadel aan bijdragen dat dat beter word.
Mijn merrie is ook nogal dwars en soms opstandig en wat rugproblemen gehad dus wilde ik problemen met mijn zadel uitsluiten en zo kwam ik bij Arno.
Ben echt super tevreden!

Tooske: dankje hier heb ik inderdaad wel wat aan :D! zal hem binnenkort eens bellen voor een afspraak.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:26

Tooske schreef:
NienSCHaap schreef:

En mijn zit is/was niet al te best en daar kan Arno ook mede via je zadel aan bijdragen dat dat beter word.Mijn merrie is ook nogal dwars en soms opstandig en wat rugproblemen gehad dus wilde ik problemen met mijn zadel uitsluiten en zo kwam ik bij Arno.
Ben echt super tevreden!

Kijk, dat is nou iets wat ik graag lees :D
3e keer is scheepsrecht, vrijdag a.s. om 12.00 uur komt Arno eindelijk bij mij (na 2 keer eerder al te moeten hebben afzeggen ivm slechte weer)

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:43

Tooske schreef:
Ben echt super tevreden!

Klinkt bekend... mijne heeft ook wat rugprobleempjes gehad. Meestal heel lief, maar kan ook een erg opstandige merrie zijn. :+ Ze is zo gevoelig op alles dat 't me erg fijn lijkt om me over m'n zadel geen zorgen te hoeven maken.

Ben blij dat ik allemaal van die positieve verhalen lees! Kan niet wachten tot zaterdag. :D

afwasborstel

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:37

Die van mij wilde onder mijn vorige zadel (KN) niet meer lopen, volgens diverse zadelmakers lag dit zadel wel goed. Was het gezeik zat en heb Arno gebeld en sindsdien loopt ze als een trein :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:59

Een stalgenootje van me begon over Arno Brand, ik had nog nooit van hem gehoord!
Van de zomer ga ik mijn merrie inrijden. We beginnen met een oud zadel & zo gauw ze rustig en zelfstandig door de bak kan lopen wil ik wat aan laten meten... Het wow topic heb ik doorgespit, maar dat vind ik een erg duur risico :o
Ik heb nog een zadel van Kieffer liggen (waarvan ik denk dat het niet gaat passen, omdat ze een hele korte rug heeft), dat kan bij hem ingeruild worden toch?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:13

hey laura,
jij ook hier :)
voor zover ik weet kun je je oude zadel inruilen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:39

Ik heb het hele topic doorgelezen & was het al een paar keer tegengekomen inderdaad :j
Vraag me wel af hoe redelijk hij is in inruilen, ben niet van plan om mijn kieffer voor 400 euro te geven :=

Vonnie84 schreef:
[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
[RT-HAW] Rongo na lange tijd @ work (AdB methode) (de slechte houding wordt niet veroorzaakt door het zadel!! Heb ruim 9 maanden niet gereden vanwege zwangerschap)

Imo past dit zadel je helemaal niet :o Want ook in het eerste topic klopt er iets niet.
Hebben er meer mensen rijfoto's? Ben erg benieuwd of dit bij anderen ook te zien is...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:46

Waarom past dat zadel volgens jou dan niet?
Ik kan daar weinig van zien zo met dat zwarte dekje.

In mijn profiel staan wel foto's, het bruine paard met het bruine zadel.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 05-01-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:47

Ik zie er ook niet veel aan, ik zou ook graag willen weten wat jij dan ziet??

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:48

Omdat ze op de lepel zit en volgens mij de ruimte niet heeft om haar bekken juist te kantelen?
Ik zie iets 'raars', weet niet of ik het juist aan kan wijzen :+

Afbeelding

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:02

zo te zien vermoed ik dat ze op het verkeerde been aan het lichtrijden is ziet er uit alsof ze net omhoog komt uit haar zadel

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:28

Buiten dat de ruiter iets naar achter neerkomt..... dat zadel ligt toch gewoon goed op het paard? :?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:29

bij mij lijkt het meer alsof het zadel te klein is?
ze zit erg op de achterkant van haar zadel, dat was mijn eerste gedachte toen ik de foto zag
is dit dan een AB zadel wat erop ligt?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:30

AnneB schreef:
Buiten dat de ruiter iets naar achter neerkomt..... dat zadel ligt toch gewoon goed op het paard? :?

Doubtless schreef:
Imo past dit zadel je helemaal niet :o

Ik bedoel ook dat het zadel hààr niet lijkt te passen :D Op het paard ligt het hartstikke goed, voor zover je dat op kunt maken van zulke foto's!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:32

Ik had de 'je' niet gelezen :D moet brilletje nog opzetten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:04

Volgens mij heeft ze moeite met haar balans en komt ze niet goed mee met de beweging van het paard waardoor ze te ver achter in het zadel komt.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:35

Ik ga met Karin mee, denk dat ze wel de juiste maat heeft maar balans probleempje. (evt beugels langer)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:20

Ik zit altijd zo als ik mijn beugels te kort heb(in dressuurzadel) :+ maar dat is inderdaad dan meer een probleem met de balans(en niet lekker zitten) enzo inplaats van dat het zadel niet past.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:23

dat zou het best kunnen zijn hoor :)
hebben er meer mensen rijfoto's, of alleen karin?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:09

ik kan wel rij foto's maken,
maar dan zijn ze er van het weekend

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:30

't duurt nog een half jaar voordat ik een zadel uit moet kiezen, dus van 't weekend is op tijd genoeg ;)
Arno komt vrijdag op bezoek bij een stalgenootje van me, ga dan even meekijken!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:20

400 euro gaat die vast niet geven voor je kieffer, bij mij wilde die 450 geven voor een vrij nieuw HB zadel.
Maar proberen kan altijd maar dan kan je er alvast rekening mee houden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:28

Je bedoelt minder?
Dan wordt 't toch inruilen bij de ruitersportzaak, kan niet zo 1100 euro tevoorschijn toveren. Helaas!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:08

Hij gaf mij veeel meer terug voor mijn Ainsley als dat ik zelf had gedacht!