Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 00:16

Vandaag toch maaar gehaald en gezwicht voor deze <3
Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 10:15

Staat prachtig! Ik ben er ook nog altijd super blij mee <3

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 10:27

Ben gezwicht voor deze Antares!
Zo lastig want full is te groot voor hem dus heb een cob aangeschaft.
Ben er erg blij mee :)
Mooi kopstuk en niet te groot voor zijn kleine hoofdje

Afbeelding
Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 10:43

Mooi! Kan de keelriem er ook af?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 11:57

Lienek schreef:
Ben gezwicht voor deze Antares!
Zo lastig want full is te groot voor hem dus heb een cob aangeschaft.
Ben er erg blij mee :)
Mooi kopstuk en niet te groot voor zijn kleine hoofdje

[ [url=m/w55YGp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w8ADm3.png]Afbeelding[/url] ]

Snap ik heeeeel goed gaaf hoor!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 12:15

Wauw heel chique

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:39

Ik vind het bakstuk van de neusriem niet zo mooi liggen. Hij zou qua bovenkant van neusriem wel full mogen hebben van mij.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:56

MyWishMax schreef:
Ik vind het bakstuk van de neusriem niet zo mooi liggen. Hij zou qua bovenkant van neusriem wel full mogen hebben van mij.

Ik ben dus bang dat ie dan dus juist te lang gaat zijn want al zijn full neusriemen van andere hoofdstellen vind ik dus te groot!
Maar ik kan vragen of ze een full kunnen opsturen (alleen neusriem) om te passen :)

Ben wel super blij met hoe die verder ligt achter z’n oren

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:39

Wat zijn jullie gedachtes over deze 2 hoofdstellen?
Merrielief vond vroeger de vaste bakstukken erg fijn, nu reden we een tijd zonder neusriem en dan werd ze veel soepeler, als ik ze nu ook de vaste bakstukken weer omdoe is ze veel minder fijn. Zonder die neusriem gaat het eigenlijk wel prima maar op buitenrit heb ik graag wel even een neusriempje erbij.

Milou soft comfort
Afbeelding
Afbeelding

Comfprt space
Afbeelding
Afbeelding
zijn beiden van clareridge house

Ik ben echt eenorm streng op de hoofdstellen die ik kies waardoor er maar een heel klein aantal over blijven en ik dus ook wat struggle om een hoofdstel te vinden in de juiste kleur.
Ik zou graag een hoofdstel vinden in de kleur bij mijn zadel: Afbeelding
Kennen jullie merken die een beetje meer naar het roodbruine eindigen? Anatomisch is wel echt een must! En uiteindelijk gaat pasvorm nog altijd voor de kleur

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:44

Geen persoonlijke ervaring mey hoofdstellen, maar ik zou als je gaat buitenrijden wel een hoofdstel nemen met een keelriem, anders ben je hem verrassend makkelijk kwijt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:46

DreamGuide schreef:
Geen persoonlijke ervaring mey hoofdstellen, maar ik zou als je gaat buitenrijden wel een hoofdstel nemen met een keelriem, anders ben je hem verrassend makkelijk kwijt.

Dat was mijn overweging ook ja.

Ik heb de eerste van de foto's ook nog in gedachte, of deze https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... r-sperriem
Lijkt er erg op.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:50

manzano schreef:
DreamGuide schreef:

Dat was mijn overweging ook ja.

Ik heb de eerste van de foto's ook nog in gedachte, of deze https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... r-sperriem
Lijkt er erg op.

Die staat idd ook op mijn verlanglijstje maar zie niet heel goed het verschil tussen de 2?

Over de keelriem: dat is idd een goede opmeking die jullie maken, daar had ik zelf niet bij stilgestaan, maar lijkt me wel makkelijk opgelost met een los riempje aan de frontriem te bevestigen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:16

Heb hier al wat rondgekeken, maar: hoe zijn de ervaringen met de Schockemöhle Theta ?

Werd mij aangeraden door mijn bitfitter. Ik ga alleen niet bitloos rijden eigenlijk. Kan ik dan niet net zo goed de Delta kopen ? Of is er verder iets speciaals / anders aan de Theta ?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 15:21

Getup schreef:
Heb hier al wat rondgekeken, maar: hoe zijn de ervaringen met de Schockemöhle Theta ?

Werd mij aangeraden door mijn bitfitter. Ik ga alleen niet bitloos rijden eigenlijk. Kan ik dan niet net zo goed de Delta kopen ? Of is er verder iets speciaals / anders aan de Theta ?

Als je verder toch niet bitloos gaat is er geen duidelijke meerwaarde aan de theta. Enige voordeel kan zijn de prijs :+ Aangezien de Theta een kleine tijd bij Horze met een foute prijs op de site in de verkoop was. Daardoor kon je voor pakweg 70€ er 1 kopen :Y) En 2e hands gaan ze nog steeds daardoor goedkoop weg.

Houd daarbij wel rekening met het raar vallen van de maat... Full valt als cob bij de Theta. De Delta en Bata hebben dat probleem niet. Mijn Beta kopstuk cob is bv exact net zo groot als de Full van de Theta :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:05

Zou die Theta van Horze niet gewoon een productiefout zijn geweest (qua maatvoering) en daarom zo goedkoop zijn geweest?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:07

manzano schreef:
Zou die Theta van Horze niet gewoon een productiefout zijn geweest (qua maatvoering) en daarom zo goedkoop zijn geweest?

Zou zomaar kunnen ja.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:12

manzano schreef:

Je zegt daar zoiets, zou best kunnen als ik hier achteraf de reactie hoor dat ze toch erg klein vielen, ik weet niet of dat altijd met schockemohle het geval is maar daar zou het idd wel aan kunnen liggen

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 16:12

manzano schreef:

Goeie, het zou wel het ea kunnen verklaren!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:18

ik kwam deze tegen in mijn research, ik moest even 2 keer kijken. Allemaal neusriemen vastsnoeren jongens!
Afbeelding
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 17:14

Het is maar hoe je leest :) maar het staat er wat bijzonder idd.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:11

Bedankt voor de input.

De Theta hebben we ook gepast en zat goed. Mijn paard heeft meestal cob en daarin inderdaad full.

Het gaat er om, dat we geen sperriem aan de onderkant van het bit hebben zitten, daarom raadde ze me de Theta aan.

Hebben nu micklem voor onze 3 . Bij mijn merrie vond ik m best fijn, maar stoorde me al langer aan de relatief dikke riem onder de neusriem. Die drukt het bit wat weg , vind ik.

Vooral bij onze D en A pony.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:21

Theta is gewoon een hoge neusriem. Daar zijn tegenwoordig toch heel veel varianten van te vinden.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:41

Zijn hier mensen met een bridle 2 fit hoofdstel? hoe bevalt dat? hebben jullie die met of zonder sperriem?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:55

Ik heb er 1 en voor de volgende ligt potje al klaar. Wel met sperriem, had achteraf liever gewoon hoge neusriem gehad zonder sperriem.
Ik heb hem denk ik al een jaar of 6. Heel fijn hoofdstel, vooral omdat je elk onderdeel in aparte maat kan nemen. Zo al twee een onderdeel vervangen waar een paard op gekauwd had (niet de mijne) en toen er een onderdeel wat uitgerekt was.

Edit: en ooit ene kopstuk gewisseld voor een nieuwere waar paard toch fijner op liep. Ze kwam regelmatig bij ons op stal, dus heb echt kunnen uitproberen en alle maten en vormen getest.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:57

dus jij bent wel tevreden over de leerkwaliteit? ik vind de hoofdstellen best prijzig en hoor hier en daar toch mindere reacties ever de kwaliteit van het leer.