Wubwub schreef:Stevige vilt inlages zaten volgens mij sowieso in de ghost toch? Of was dat geen vilt?
Daar heb ik namelijk zowel dikke als dunne van geprobeerd.
HD inlages lijken mij met een holle rug niet echt handig juist omdat ze zo stijf zijn. Gaat hij dan niet lichtjes bridgen?
In principe niet hoor 
Rena heeft best een hol ruggetje waar de schoft best een eindje uit komt, wordt ook een dagje ouder en loopt eigenlijk alleen maar door de wei te wandelen en af en toe een sprintje te trekken... hier zie je het een beetje hoewel de rugzak het aardig maskeert:

En op haar heb ik in principe due een Christ roundskirt westernpad met HD inlages er in, en daarop dan mijn knutselzadel met Arizona basis, en dat ligt echt heel erg fijn 

Humm deze toont niet echt, zadel is hier nog nieuw en (zo goed als) onbereden.... moet nodig eens nieuwe foto's maken als hij hier weer terug is
Maargoed, voor het idee....
De HD zijn soepel genoeg om gewoon goed de rondingen van de rug te volgen, je kan ze alleen niet oprollen zeg maar.
Citaat:
Eventueel in het midden een dubbel laagje zou nog best een idee kunnen zijn, maar werkt dat zo handig ja? Zorgt dat niet voor ongelijke druk?
Mja je kan het altijd proberen. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, losse stukjes inlages in je pad.
Maar het werkt vaak wel gewoon heel goed om putten op te vullen. Natuurlijk wel de inlages waarmee je uitvult, bovenop andere inlages leggen zodat aan de kant van de paard de inlages uit 1 stuk liggen, dat scheelt al bij potentiële plekjes van randjes van inlages.
Citaat:
Xyzutu, ja dat ga ik ook zeker doen als de arizona niks is. Als ik daar ook droge plekken onder krijg is het gewoon niks en komt er een passer.
Mja, hopen dat de Arizona wat is dan... hoewel je nu sowieso denk ik wel een poosje droge plekken zult houden gezien de huid gewoon beschadigd is, dat zie je wel vaker dan de zweetplek daar anders is.
Vandaar ook dat ik zat te denken of de schade niet al eerder ontstaan was