Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:52

Nep variant valt veel groter. Tussen modellen van rambo zelf zit praktisch geen verschil.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:05

Dus nep maat full is echt maat xfull?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:20

@Leen
Heb je niet twee verschillende maten bitriempjes erbij gekregen? Als je de andere gebruikt, zit je er dan misschien niet precies tussen?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:39

@esther: dabo zei me dat cob van de nepperds zoals full echte valt.

@felinenanet: Nee op dit moment hebt ik de langste riempjes, de andere zijn op het grootste gaatje nog veel te kort.
Dit is nu het langste setje op laatste en voorlaatste gaatje.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:44

Leen schreef:
@esther: dabo zei me dat cob van de nepperds zoals full echte valt.
Klopt. :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:14

@leen en sporenriempjes en dan afknippen bijvoorbeeld, dan kan je natuurlijk gaan variëren. Ik denk als je het kopstuk gaat verstellen dat je een te groot verschil gaat hebben, als je het nu bij de kleine gaatjes al hebt.

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:24

Ik lees nou al een tijdje mee, en als ik dot zo lees graag proberen op mijn verzorgpaardje. Nou wil ik het lieftst niet gelijk de dure kopen, maar graag eerst een namaak, wie weet waar ik die niet al te duur kan kopen in het bruin of zwart dat maakt me niet zo veel uit. Grote cob of kleine full

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:04

FelineNanet schreef:
@leen en sporenriempjes en dan afknippen bijvoorbeeld, dan kan je natuurlijk gaan variëren. Ik denk als je het kopstuk gaat verstellen dat je een te groot verschil gaat hebben, als je het nu bij de kleine gaatjes al hebt.

Maar ik heb net het idee dat hij goed hangt op het 2e gaatje, terwijl mijn instructrice zegt dat hij echt niet hoger mag dan grootste gaatje. Maar daar zit dan weer zijn tandje en vind ik het wat laag ogen.
Paard zelf loopt er niet anders op, dus ik twijfelde of ik de enige was die het grootste gaatje wat te laag vind ogen.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:19

Mijn fjord heeft heel erg weinig ruimte in zijn mond. Het liefste heb ik mijn bitten met zo min mogelijk druk op de mondhoeken. Maar door dezelfde tandjes bij hem moet ik het bit altijd net even hoger in de mond hangen dan gebruikelijk. Het is of iets te hoog of tegen die tandjes aan. Tegen die tandjes aan kan onwijs zeer doen en is hij ook heel
gevoelig op. Ik heb een Myler bit voor hem omdat die zo min mogelijk ruimte innemen.

Ik heb het met mijn tandarts overlegd, welke ook bit advies geeft, hij vond mijn oplossing prima voor de fjord.

En nog 1 tip. Gebroken of dubbel gebroken bitten passen bij hem ook niet, doordat deze iets naar voren knikken, kwamen ze nog eerder tegen zijn haaktanden aan. Je zou eens kunnen kijken wat een ongebroken trens of een bitje zoals Myler doet bij hem. Deze kun je waarschijnlijk iets lager hangen dan een gebroken trens.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:31

Ik heb de Micklem, en die van PS of Sweden :)
Paard loopt op allebij heel fijn, maar is met die van PS rustiger in de aanleuning.
Wat ik aan de micklem wel heel fijn vind is dat het bit aan de neusriem zit waardoor het wat stiller ligt.
Doordat die van ps losse bakstukken heeft 'klappert' m'n paard wel weer het bit door z'n mond, maar dat is eigenlijk alleen met losse teugels, dus met rijden geen last van.
Had op de site van ps al wel wat gevonden om de bakstukken vast te kunnen maken aan de neusriem, dus als paard het meer gaat doen ga ik die denk ik wel aanschaffen (http://www.psofsweden.com/en/for-the-ho ... ector.html)

Afbeelding
(oudere foto, heb de neusriem nu wat lager dan op deze foto)

Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:33

Beide heel gaaf!

Mijn paard is in het springen toch niet zo fijn op de micklem helaas. Net even iets te sterk, heb hem ook totaal niet strak zitten maar wil ik ook liever niet. Weet nog niet wat ik wil proberen, m'n trainer zegt een aansnoerneusriem zoals deze

Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:09

Capriootje schreef:
Beide heel gaaf!

Mijn paard is in het springen toch niet zo fijn op de micklem helaas. Net even iets te sterk, heb hem ook totaal niet strak zitten maar wil ik ook liever niet. Weet nog niet wat ik wil proberen, m'n trainer zegt een aansnoerneusriem zoals deze

[ [url=m/jKjE9D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is er zo speciaal aan deze aansnoerneusriem vergeleken andere hoofdstellen met aansnoerneusriem?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:18

MoniekV schreef:
Capriootje schreef:
Beide heel gaaf!

[ [url=m/jKjE9D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is er zo speciaal aan deze aansnoerneusriem vergeleken andere hoofdstellen met aansnoerneusriem?

Niks speciaals verder, maar even voor het oog. :Y)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:34

Zit hij zo goed? Zal kaakriempje volgende keer wel 1 losser doen.

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:41

Capriootje, wellicht een Mexicaan anders? Voordeel daarvan is ook dat de neusriem wat meer drukpunten ontziet dan zo'n aansnoer neusriem. Mijn paard rij ik buiten op Mexicaan aangezien ik iets meer inwerking wilde dan met de Micklem (blij projectiel buiten :D ), en ze op de Mexicaan ook gewoon fijn reageert met omdoen en dergelijke. Blijkbaar zit die vergelijkbaar aan een Micklem, want verder alle andere neusriemen/optomingen wordt ze boos van met omdoen.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:46

Ik lees al een tijdje mee, erg interessant allemaal.
Voor de twijfelaars ivm de prijs, de Micklem multi/competition zit in de aanbieding van Divoza mee met (20% korting t/m 12 augustus). Ondanks de korting nog wel prijzig maar mooi meegenomen.

Ik ga weer terug in meeleesstand

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:51

tanjaatjuhh schreef:
Zit hij zo goed? Zal kaakriempje volgende keer wel 1 losser doen.

[ Afbeelding ]

Ziet er naar mijn inzichts goed uit *\o/*

Zelf heb ik een probleem met de micklem en mijn fjord haar hoofdje, aangezien die breed en kort is zit de neusriemriempje, neusriemringetje en bit alle drie ongeveer over elkaar heen -O- Ik zal morgen een foto plaatsen, wel loopt ze erg goed op het hoofdstel

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:05

Maak inderdaad even een foto , Heb zo geen idee wat je probleem is. Mijne loopt ook goed , constante aanleuning wel gaat ze nog over haar tempo heen lopen , zal ook wel even wennen zijn

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:10

Ik had hen besteld bij divoza krijg ik de multi bride terwijl ik die niet had besteld

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:15

Dan bel je ze op?
Welke had je wel besteld dan

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:19

Ja ik ga er zometeen wel even langs, de competition die is ook goedkoper toch? Heb 128 euro betaald toen met de 20 procent korting..

Er staat wel dat ze nog op voorraad zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:00

Hier nog mensen ervaring met de contour physio in combi met de kaptoom neus en/ sidepull neusje?
Ben vooral benieuwd naar de kaptoom.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:07

Ik heb de kaptoom neusriem aan een hoofdstel wat ik al had. Bevalt prima voor het jonge bruine paard waar het voor is. Het is duidelijk, precies en zacht genoeg. Enige is dat ik kortere bakstukken gebruik, wat gezien het verschil contour hoofdstel- gewoon hoofdstel niet raar is.
De bijbehorende bitriempjes vallen bij ons paard niet fijn. Krijg ze niet prettig afgesteld, daarom de extra bakstukken etc van een simpele S&T daarvoor. Werkt als een tierelier. De side-pull neusriem heb ik ook. Nog niet gebruikt, maar verwacht gezien dezelfde constructie als de kaptoom-neusriem, dat onze pietlut dit wel kan waarderen ivm precies& duidelijk genoeg ( zonder echt hard/scherp te zijn) met een snelle release. Doet het dat niet, heb je gegarandeerd een very not amused/ exploderende vos..

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:43

Afbeelding
Ik heb hem gelukkig kunnen omwisselen, was net optijd. Die losse riempjes die er links naast liggen zijn die om het bit aan vast te maken?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:27

Ja daar maak je het bit mee aan het ringetje. Zitten altijd 2 maten bij :)