[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:10

Dat staat stoer !

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:14

Leuk zeg! En dat voor een 10-tje :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:17

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:28

Gaaf tjaakje!

En fijn Marcella! Lekker gereden dus :)

Wij hebben vanmiddag ook een poging gedaan om met de paarden (tinker en fries) en de barefoots :P naar buiten te gaan, maar de fries was veel te onrustig dus we zijn na een tijdje weer terug gegaan. Mijn lieve bolle tinker pony hobbelde wel lekker ergens achteraan mee :') Wat ben ik dan blij dat ze zo lekker relaxed is :j

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:28

Dank je Marcella. In het bruin wordt hij wel nog mooier denk ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:30

Dit gaat volgens mij heel mooi worden bij mijn zadel. :j *\o/*
Afbeelding

Nu nog teugels verven. :D

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:54

Wordt echt heel mooi!! Ik ben ook benieuwd of het op de langere termijn ook tegen een stootje kan? Heb je daar ervaring mee?

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:21

Heel gaaf marcella!

Ik ben een beetje aan het balen!
Aantal weken geleden heb ik een testzadel besteld bij becidor.
Wachttijd is ongeveer 2/3 weken dus na 3,5 week maar even gemaild want ik had nog helemaal niks gehoord.
Donderdag gemaild en het testzadel was plotseling verkocht en of ik dan een ander zadel wil testen.
Geen probleem dus gelijk gemaild wanneer ik die kan verwachten en tot vandaag geen antwoord gekregen.

Echt heel vervelend om er telkens achter aan te moeten en vervolgens weer niks te horen.

Mijn boomzadel begint nu ook steeds minder te liggen heb ik het gevoel dus extra stom.
(scheelt dat ik bijna niet meer rij vanwege mijn zwangerschap)

Toch hoop ik dat ik het zadel snel mag ontvangen, ik ben zo ongeduldig :=

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:34

Wat lastig zeg! Welke wilde je testen?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:41

Nou ik heb foto's gemaakt met het passen van de m pommel en de l pommel. Ik hoop dat er iemand mij kan helpen. Mijn gevoel zegt dat de l pommel bij beide paarden beter past, maar ik ben hier nog niet helemaal in thuis dus ik vindt het lastig beoordelen. De eerste 7 foto's zijn van de m pommel en de andere van de l. De vos is mijn ruin en de bruine mijn merrie. Let bij haar aub niet op de witte plekken bij haar schoft, dit had ze helaas al toen ik haar 4 jaar geleden over kocht.

http://www.mijnalbum.nl/Album=4PUPWKHN

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:46

xliisaa schreef:
Heel gaaf marcella!

Ik ben een beetje aan het balen!
Aantal weken geleden heb ik een testzadel besteld bij becidor.
Wachttijd is ongeveer 2/3 weken dus na 3,5 week maar even gemaild want ik had nog helemaal niks gehoord.
Donderdag gemaild en het testzadel was plotseling verkocht en of ik dan een ander zadel wil testen.
Geen probleem dus gelijk gemaild wanneer ik die kan verwachten en tot vandaag geen antwoord gekregen.

Echt heel vervelend om er telkens achter aan te moeten en vervolgens weer niks te horen.

Mijn boomzadel begint nu ook steeds minder te liggen heb ik het gevoel dus extra stom.
(scheelt dat ik bijna niet meer rij vanwege mijn zwangerschap)

Toch hoop ik dat ik het zadel snel mag ontvangen, ik ben zo ongeduldig :=

Ik heb dat (toen ik voor het eerst begon met barefoot testen) ook gehad bij becidor. Dat duurde en duurde en duurde maar. Uiteindelijk ben ik maar bij iemand anders (equixantos) gaan testen, daar ging het wel allemaal netjes volgens afspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:47

Samantha89 schreef:
Nou ik heb foto's gemaakt met het passen van de m pommel en de l pommel. Ik hoop dat er iemand mij kan helpen. Mijn gevoel zegt dat de l pommel bij beide paarden beter past, maar ik ben hier nog niet helemaal in thuis dus ik vindt het lastig beoordelen. De eerste 7 foto's zijn van de m pommel en de andere van de l. De vos is mijn ruin en de bruine mijn merrie. Let bij haar aub niet op de witte plekken bij haar schoft, dit had ze helaas al toen ik haar 4 jaar geleden over kocht.

http://www.mijnalbum.nl/Album=4PUPWKHN

Ik zou ook voor de L pommel gaan, als ik het zo zie :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:43

Mijn Cheyenne gaat naar custom treeles voor een nieuwe rits. De Grandeurpad die ik erbij kreeg zit in de was. Kijken of die me bevalt anders kan die weg. Zal na woensdag even een foto maken van de andere pommel er los op. Dan durf ik die rits wel Open te maken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:46

Had je het nog geprobeerd met die bandjes ?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:51

Nee nog niet maar hij kan waarschijnlijk aankomend weekend vervangen worden dus laat het even zo. Zal van het weekend foto's maken van beide pommels, hoe kan je ontdekken welke maat het is?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:56

Ik heb de afgelopen 2 weken een testzadel bij Barefoot-saddle gehuurd (Pmarena) en het is mij heel goed bevallen! Snelle service , veel tussentijds mailcontact als ik ergens mee zat of advies vroeg. Maar ook daarvoor bleek zij een oprecht persoon en heeft ze mij al meerdere malen heel netjes en goed geholpen. (en nee dit is niet om te lopen slijmen. Negatieve zaken worden doorgaans breed uitgemeten maar positieve zaken verdienen dat des te meer)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:56

Soms staat het erop en anders de malletjes uitprinten en nameten :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:13

Ga het hoofdstel eerst voor een fotoshoot netjes houden dus voorlopig nog niet echt in gebruik nemen en hou het ga houden weet ik ook nog niet en zal afwachten zijn. Mijn ervaringen met becidor zijn ook hele lange wachttijd en mij ervaringen van heel vroeger met pmarena zijn top.

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:02

Ik ben ook benieuwd hoe die leerverf blijft, ik ben zo bang dat het gaat "breken". Is wel heel erg mooi geworden.
Heeft er iemand toevallig brede beugelriemen over die ervan af wil? Ik kan maar net bij de fenders en ze kunnen niet korter. Nu ik alleen nog maar mag stappen geen probleem, maar mag als het meezit over 2 weken weer gaan draven en dat word dan alleen doorzitten.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:23

@Blijheid: dankje! Mijn gevoel zegt dit ook. Ik kan de l pommel van mijn stalgenootje even lenen, kan ik het even testen met mn bf. Zit het goed hoop ik de l pommel 2de hands te kunnen vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:05

Super bedankt voor de positieve woorden, altijd fijn om te horen :+:

Sam: De L ligt er netjes op, daar zou ik voor gaan, niet kleiner in ieder geval :)

Atent: je kan altijd even een duidelijke foto maken waarop de boog en schuine vlakken goed te zien zijn, dan kan ik het in 9 van de 10 gevallen wel goed zien puur uit ervaring :)

Jammer van het testzadel zeg dat het zo lang duurt... Fenne van Becidor heeft het ook best druk volgens mij, gaat niet altijd helemaal soepel inderdaad maar als het goed is wordt dat wel beter hoor!

Mooi Marcella! Hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat met de verflaag? Ik ben inderdaad ook bang voor breken / scheuren / brokkelen / slijten enzo, zou wel tof zijn voor ons allemaal als jij kan vertellen hoe het bevalt want als het goed gaat gaan er denk ik wel meer mensen verven hier in het topic :D

Mocht iemand de komende week een vraag aan mij hebben, kun je me het beste even een PB sturen want ik heb het superdruk.

Open Huizen Dag a.s. zaterdag en we willen het oude huis dat al jaren te koop staat echt even een duwtje geven.... hangt echt als een anker om mijn nek zachtjes aan. We mogen niet klagen want het is verhuurd, we kunnen de kosten dragen, maar we kunnen al 5 jaar niet echt verder omdat dat huis nog op onze nek hangt.... dus maar even flink er tegenaan om de boel nòg wat mooier te maken zodat we mooie nieuwe foto's kunnen maken en er hopelijk iemand komt kijken zaterdag die wil kopen...

Ik ben dus even veel van huis en niet achter Bokt / de mail Y;(

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:11

Succes pmarena: appeltaarten bakken dan maar zaterdag............ Het weer gaat in ieder geval meewerken, kopers zijn al wat vrolijker en positiever als de zon schijnt!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:15

succes met de verkoop pmarena

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:22

Even over dat verven! Ik heb mijn hoofdstel ook geverfd, al weer een half jaar geleden. Ziet er nog steeds super uit, zelfs ondanks dat mijn paard alles in zijn mond pakt. Er blijft wel eens huidvet aan zitten, maar dat kan ik er gewoon afvegen en dan ziet hij er weer als nieuw uit :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:23

Senks.... hopen maar dat er nu eindelijk eens schot in de zaak komt... *probeert dapper en positief te blijven*

O dat is wel goed nieuws Denise :)

Ik PB je even trouwens!