Jannepauli schreef:PM: Ik heb de site uitgebreid gelezen maar toch blijf ik met vragen zitten - ik ben dus een goed-geïnformeerde vragensteller ! Goede site trouwens, zeer informatief.
Eén en dezelfde pommel gaat 'm niet worden: de Fries is breed en klein (circa 1.60), de KWPN is héél groot ( 1.76), en ook breed maar op de schoft toch anders dan de Fries.
Wat te doen met de holle rug? Het laatste zadel heb ik helemaal op maat laten maken maar dat kostte me duizenden euros - echter, het paard heeft door ziekte lang stil gestaan, is de rugbespiering grotendeels kwijt en dat hele dure zadel ligt voorlopig te verstoffen totdat ik er weer wat spiertjes op getraind heb en de rug weer wat 'optrekt'. Ik wil dat trainen niet doen met m'n WOW maar met een zadel dat haar nergens in de weg gaat zitten.
Ik zou je dan adviseren om sowieso twee pads te kopen bij je zadel. Ik begrijp goed dat je maar één zadel wilt?
Niet omdat je er dan eens een kunt wassen, maar gewoon omdat je dan per paard een pad kunt aanpassen qua inlages. Voor het ene paard een pad met (ik zeg maar iets) een stevige en een bijgeknipte zachte inlage om de holling wat op te vangen, voor het andere paard alleen een zachte bijv. Net wat nodig is.
Het is namelijk geen doen om inlages regelmatig te gaan wisselen. Je kunt de zachte redelijk makkelijk kapot trekken, moet ze goed in het midden hebben wanneer je ze bijknipt enz enz.
Als je in de buurt woont ben je welkom om mijn zadels eens te bekijken
Heb een Cherokee maat 1 en Cheyenne drytex maat 0, beiden met VPS.