Twiggy2008 schreef:@Buitenzinnig, even voor de goede orde; met jou heb ik alleen prima ervaringen. Ik heb zelf dus nooit een Ghost gehad, omdat jij dat gelukkig ook netjes aan gaf dat dat nooit ging passen op mijn extreem korte ruin.
Wel voorheen met twee Barefoots Cheyennes (maat 0 én maat 1) gedoe gehad bij twee andere BF verkopers/passers. Plus wat discussies hier op bokt.
Ben gelukkig al jaren blij met mijn Trekker True Talent. Kort, licht en schoudervrijheid. Die heb jij zelfs destijds nog afgesteld voor mij en de laatste keer Ella van Zadelwijzer (ook een topper). Wat mij stoort is de mening, dat te lang best ok is, als je niet op dat stuk zit. Een zadel hoort goed te passen, niet te lang of te massaal of te strak of wat dan ook te zijn. Op een paard zitten brengt verantwoordelijkheden mee. En een écht goed passend zadel (en daar valt een te lang zadel niet onder) is gewoon een vereiste. Bij mijn paard was destijds zo duidelijk te zien, dat het niet goed zat. En dan toch verkopen en maar blijven hangen in dat verhaal. Dat is 13 jaar geleden, ik was een nono op boomloosgebied. Inmiddels weet ik wel beter. Het is een lastig probleem, want het lijkt wel of er steeds meer paarden met extreem korte ruggen zijn in vergelijking met vroeger. Toen waren ruggen gemiddeld ook wat langer, heb ik laatst geleerd.
Dankjewel! Ik vatte het ook niet verkeerd op hoor. Fijn dat je nog steeds blij bent met de Trekker!
Bokt namen herkennen is vaak lastig, dan weet ik niet of ik bij jullie geweest ben of niet, haha.
De ruggen van paarden zijn anders tegenwoordig, tov vroeger, dat hoor ik ook vaker inderdaad.