[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:12

Denk dat je het net kan hebben.
Wellicht een maat 2 testen. Kun je kijken wat fijner zit.

Die lavendel quilty!!!
Is het de bedoeling dat die ook voor de andere zadels te bestellen is?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:13

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:13

Nessa schreef:

Die lavendel quilty!!!

moet vast kunnen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:19

Is dat rood nubuck van de barocco ook te bestellen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:28

Mooi dat de Cherokee een fijne rit opgeleverd heeft! Als je zelf lekker zit en geen last hebt van de pommel dan kan hij nog net hoor wat mij betreft, gezien je foto :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:45

Buitenzinnig schreef:
Nessa schreef:

Die lavendel quilty!!!

moet vast kunnen!

*\o/* Hoe cool! Is het nubuck?

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:18

pien2010 schreef:
Ik heb vandaag mijn testzadel binnengekregen! De barefoot Cherokee.
Zonder singel:
[ Afbeelding ]
aangesingeld:
[ Afbeelding ]
Met mij:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=ac9a ... e8TltLtmko
Ik weet niet zo zeker of ik een maat 1 kan hebben, Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie trouwens van de zweetplekken?(Pony is scheef, ik denk dat het daarom scheef zit)
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=4toj ... e8UPNLtmko
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=4izb ... e8UedLtmko
Ik was eerst niet heel positief, omdat het nogal breed zit, maar ik heb een buitenrit gemaakt van 3 uur, pijnvrij! Wanneer we normaal met een gang van 30 km/u gingen in rengalop nu 40! Pony begint spontaan na te geven... Ik ben om <3 *\o/*

Oh wat heerlijk om zo'n goed verhaal te horen over de 'van-30-naar-40-km/h' & het 'spontaan-nageven'. Ik zit zelf nu al vol spanning te wachten tot vrijdag, dan ga ik mijn Barefoot London testzadel ophalen. *zitnognetnietspringendopdebank* :D
Ik vind overigens ook dat je er nog wel in past hoor, als het voor jou & pony maar goed (fijn, comfortabel) zit.

Gelijk een vraag; zijn er ook vierkante dekjes met leuke printjes die onder een Barefoot kunnen? Dus met inlages zoals in de officiële pad.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:22

Wat is de maat van dat zadel Pien? Want kleiner moet zeker niet - beter te groot voor je paard dan te klein voor je achterwerk ;) De zweetplek is prima.

Dit was het enige stukje lavendel bij Ghost - geen idee of hij nog meer kan bestellen - dit is suede.
Rood nubuck moet kunnen

Het kunstleer heet Micropell en alleen in Zwart en bruin, sorry Y;(

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:30

Cool zeg..Ik wil graag een zitting in die rood nubuck *D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:32

Aaaahw. Ik wil een roze of paars zadel!
Suède lijkt me redelijk slijtbaar?

(Anders gewoon bruin zwart :P)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:51

Kwetal schreef:
Wat is de maat van dat zadel Pien? Want kleiner moet zeker niet - beter te groot voor je paard dan te klein voor je achterwerk ;) De zweetplek is prima.

Dit was het enige stukje lavendel bij Ghost - geen idee of hij nog meer kan bestellen - dit is suede.
Rood nubuck moet kunnen

Het kunstleer heet Micropell en alleen in Zwart en bruin, sorry Y;(

Het is een maat 1.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:54

Gave zadels buitenzinnig! Vooral die kleur lavendel/blauw! Top, alleen zie ik mezelf nog niet met die kleur rijden, al zou die Justine wel gaaf staan.

Super Pien dat je paardje zo ontspannen kan onder het zadel!

Vanavond toch nog even een half uur kunnen rijden op de Firenze. Het was de bedoeling dat ik een uur had, voor het donker werd, maar helaas werd dat een beetje anders, doordat de honden het nodig vonden om de prullenbak over de kop te gooien.
Eerst de ultieme test gedaan met het zadel, kan ik opstijgen zonder kruk. En dat lukte. Hij verschoof wel iets, maar dat kwam denk ik meer van het aansingelen dan van het zadel. Alleen normaal heb ik de beugelriemen bijna op het korste, en dus nu ook op het derde gaatje. Ik voelde me even een jockey op het verkeerde paard :+ Dus eerst proberen, terwijl ik bleef zitten, maar Justine voelde mijn benen wiebelen, dus ging lopen. Dat werkte dus niet, weer eraf en wat langer maken. Wat een verademing! Dat zat beter. Maar wat een verschil met de BF. Een stuk smallere zit, dat had ik dus echt niet verwacht. Wel dat hij smaller zou zitten, maar zo smal? Justine reageerde goed op mijn beenhulpen en ik heb geen last van mijn benen en rug gehad!
Alleen het draven begon nog steeds in sukkeltempo. Ik had gehoopt dat dat misschien nog iets verbeterde, zij vind draven best lastig, ben bezig met rechtrichten, maar vooral in draf de ontspanning op zoeken... Ze ontspande wel sneller bij het draven. Na de vierde keer draven, verbeterde ze wel en draafde ze een stukje sneller. Nog wel voorzichtig, maar het was al beter. Ik hou even in mijn achterhoofd dat dit een momentopname is.

Ik heb alleen twee kleine puntjes waar ik nog niet echt tevreden over ben. Tijdens het rijden verschoof de pad naar achteren en het zadel lag wat scheef, dus daar moet ik de volgende keer even naar kijken bij het opzadelen. Justine staat altijd op rust met zadelen, dus altijd scheef.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:35

@sussanne wat mij heeel positief klinkt is de smalle zit! Dat is iets van de BF waar ik ook niet fijn aan kan wennen aangezien mijn boomspringzadel van bates een vrij smalle zit heeft, wat ik ook moet hebben ivm beroerde heupen. Kom je vrijdag ff in de stamboekstand aanwaaien?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:38

Citaat:
Ik heb alleen twee kleine puntjes waar ik nog niet echt tevreden over ben. Tijdens het rijden verschoof de pad naar achteren en het zadel lag wat scheef, dus daar moet ik de volgende keer even naar kijken bij het opzadelen. Justine staat altijd op rust met zadelen, dus altijd scheef.

Recht opzadelen is wel zo handig ;)
Heb je de pad vastgezet aan het zadel? Singelstoten door de lussen en eventueel de pad vastzitten met veter door de lusjes aan de pad (midden-voor en midden-achter)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:39

Lusjes zitten niet aan pad, is test zadel..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:49

Buitenzinnig schreef:
Lusjes zitten niet aan pad, is test zadel..

Joh? Sorry voor het foute advies dan -O-

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:51

Zeker inkepink, de merens wil ik niet missen :D mijn liefde voor de merens is op de horse-event begonnen, toen alleen een droom waarvan ik dacht dat ik nooit zo' n mooi zwart paardje zou kunnen krijgen, tot ik Justine tegen kwam.

Zeker Kwetal, ik weet het , maar wilde snel, snel, snel :+ achter kon ik zo snel geen oogje vinden, voor wel, heb hetvlusje van de pad voor vastgemaakt met strotouw . Zal morgen even kijken naar wat anders dan strotouw ;) :D de beugelriemen heb ik ook met de riem onder, dus die flap zit ook vast met strotouw, wel zo mooi dat oranje hihi.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:54

Weet niet of er in de test pad nog de driedubbel dikke inlages zitten daar kan het schuiven ook aan liggen...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:13

Achter schijnt in jouw geval geen lusje te zitten, lees ik net van BZ :o
Het is even klooien, maar dan moet het wel gaan lukken :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:52

Excuses, geen touwtjes ;) lusjes weet ik even niet uit mijn hoofd.

3 dubbele inlagen zitten er iig niet in :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 06:10

@buitenzinnig: hoop dat je door had dat van dat boomzadel niet zo serieus bedoelt was?

SarahIlse schreef:
pien2010 schreef:
Ik heb vandaag mijn testzadel binnengekregen! De barefoot Cherokee.
Zonder singel:
[ Afbeelding ]
aangesingeld:
[ Afbeelding ]
Met mij:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=ac9a ... e8TltLtmko
Ik weet niet zo zeker of ik een maat 1 kan hebben, Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie trouwens van de zweetplekken?(Pony is scheef, ik denk dat het daarom scheef zit)
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=4toj ... e8UPNLtmko
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=4izb ... e8UedLtmko
Ik was eerst niet heel positief, omdat het nogal breed zit, maar ik heb een buitenrit gemaakt van 3 uur, pijnvrij! Wanneer we normaal met een gang van 30 km/u gingen in rengalop nu 40! Pony begint spontaan na te geven... Ik ben om <3 *\o/*

Oh wat heerlijk om zo'n goed verhaal te horen over de 'van-30-naar-40-km/h' & het 'spontaan-nageven'. Ik zit zelf nu al vol spanning te wachten tot vrijdag, dan ga ik mijn Barefoot London testzadel ophalen. *zitnognetnietspringendopdebank* :D
Ik vind overigens ook dat je er nog wel in past hoor, als het voor jou & pony maar goed (fijn, comfortabel) zit.

Gelijk een vraag; zijn er ook vierkante dekjes met leuke printjes die onder een Barefoot kunnen? Dus met inlages zoals in de officiële pad.

Bokker Jinte maakt pads met alle mogelijke printjes die je maar wilt (zelf uitzoeken) en kan deze ook met inlagevakken maken. Ze rijdt hier zelf ook mee onder haar Barefoot London :) haar site is www.mariskaszadeldekjes.com maar je kunt haar vast ook pb'en. Op haar site staat volgens mij ook een foto met de london en anders in dit topic.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:42

Maartje1990 schreef:
@buitenzinnig: hoop dat je door had dat van dat boomzadel niet zo serieus bedoelt was?

Geschreven tekst is altijd moeilijk ;)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:03

Maartje1990 schreef:
Bokker Jinte maakt pads met alle mogelijke printjes die je maar wilt (zelf uitzoeken) en kan deze ook met inlagevakken maken. Ze rijdt hier zelf ook mee onder haar Barefoot London :) haar site is http://www.mariskaszadeldekjes.com maar je kunt haar vast ook pb'en. Op haar site staat volgens mij ook een foto met de london en anders in dit topic.

Thanks! Ga vanavond even uitgebreid haar website doorspitten dan. :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:01

Afbeelding

Van de collega dealer. Een barokko met firenze wrongen. In burgandy en zwart gladleer

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:09

Deze heeft wel een platte zit...barokke zadels hebben toch altijd een soort kuipje?