[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:29

Hinke, als je hem er al scheef oplegt en aansingelt voordat je er nog maar opstapt, kun je hem ook beter eerst recht leggen voordat je ermee gaat rijden..dan ga je toch niet scheef je rit maken, dat zit toch niet lekker :P

Gewoon even goed van achteren kijken of het midden van de zadel netjes de ruggengraat volgt zeg maar :)

Kon je hem ook niet recht "trappen" vanuit het zadel, zoals je ook bij elk ander zadel zou doen als die tijdens het rijden scheef gaat liggen? Alhoewel dat mijn keus ook niet zou zijn als je gewoon al scheef opgezadeld hebt.

Wat voor merk zadeltje is het eigenlijk? :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:42

Hinke schreef:
Nee niet met andere zadels hoor, alleen met dit boomloze zadeltje :) Het speelt ook erg mee dat hij vanaf het begin al scheef ligt omdat zo'n boomloos zadel niet netjes recht gaat liggen als je het op de rug legt, erg lastig te zien wanneer hij nou precies recht ligt! De ene keer ligt ie naar links, de andere keer weer naar rechts :P Maar niet zo extreem als vandaag, ik had hem in het begin meteen wat rechter moeten leggen.
Hopen dat het met de hidalgo minder erg is :D Boomzadels schuiven naar voren, boomloze zadels schuiven niet naar voren maar wel naar links of rechts.

@kirsha; bij jou schuift hij wel altijd naar 1 kant? Heb je er al eens een fysio bij gehad?

@philipa: nee geen cheyenne, het is een merkloos zadel geleend van een stalgenoot. Misschien wordt het idd beter als ik het blauwe shabrak weg haal.

Nee, de voorkant blijft meestal mooi liggen en de achterkant schuift opzij. Af en toe hebben we een goede dag en dan ligt de boel recht :') Ik ben momenteel ook erg bezig met mijn eigen houding omdat ik weet dat het voornamelijk daardoor komt. Het gaat trouwens al een stuk beter sinds de London weer goed ligt :) Ik ben niet zo van het direct osteo/fysio erbij halen als er niets te merken is. Mijn paard loopt ontspannen en heeft natuurlijk wel een mindere kant maar ik ben ervan overtuigd dat ze het duidelijk laat merken als er iets niet goed zit (ken haar langer dan vandaag :)) ). Als we echt tegen problemen aan zouden lopen laat ik haar natuurlijk wel nakijken.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:30

Misschien is de foto gewoon ook ongelukkig genomen hoor. Maar ik had ook het idee dat hij daar wat vast zit in zijn nek. Gezien de manier hoe hij omkijkt. Mijn boomloze zadel zit eigenlijk nooit scheef en zakt ook niet scheef. Misschien is je leenzadel wel scheef gereden, dat kan volgens mij ook nog.

Karev, de boog moet inderdaad wel naar voren zoals je eerst had. Dan wordt het zadel niet naar voren getrokken door de singelplek die wat meer naar voren ligt. Is de singel misschien wat te lang, zodat de boog te veel in de oksel zit? Of misschien per ongelijk gewoon een velletje dubbel?

Ik heb mijn bruine Barefoot Stella te koop gezet -O- Doordat ik de HM hipseaver gebruik, wordt de zitting wat ruimer en zou ik ook weg kunnen met een maatje 0 (en er staat nu een Stella maat 0 te koop die ook niet dat super gladde kunststof heeft :D ). En dat past denk net wat lekkerder op mijn pony. Mocht ik niet hetzelfde er voor terug krijgen wat ik vorige maand betaald heb, dan rij ik er gewoon lekker op verder *\o/*

Ik heb ook nog een Thorowgood Endurance te koop staan. Die had ik gekocht voor erbij van een bokker. Maar het zadel bleek langer te zijn dan ze geschreven had snif... Hoop wel dat ik 1 van de zadels snel verkoop om mijn spaar(veearts)centjes weer aan te vullen :')

Edit: oh net mijn Stella verkocht zeer waarschijnlijk :(:) doet toch wel pijn :')

Mayflower_

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:43

Weet iemand nog een (barefoot) boomloos zadel te koop, liefst richting dressuur, maat 1? Prijs tussen de 0-200 euro. Mag zonder VPS zijn. :)
Is puur voor het buitenrijden nu het mooie weer er weer aankomt. :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:57

En als ik dus de bolling naar voren doe komt ie bijna tussen de voorbenen uit voor de borst haha..is ook niet goed.

heb het al vaker gezegd dat ik ik raar paard heb

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:02

Kirsha schreef:
Hinke schreef:
Nee niet met andere zadels hoor, alleen met dit boomloze zadeltje :) Het speelt ook erg mee dat hij vanaf het begin al scheef ligt omdat zo'n boomloos zadel niet netjes recht gaat liggen als je het op de rug legt, erg lastig te zien wanneer hij nou precies recht ligt! De ene keer ligt ie naar links, de andere keer weer naar rechts :P Maar niet zo extreem als vandaag, ik had hem in het begin meteen wat rechter moeten leggen.
Hopen dat het met de hidalgo minder erg is :D Boomzadels schuiven naar voren, boomloze zadels schuiven niet naar voren maar wel naar links of rechts.

@kirsha; bij jou schuift hij wel altijd naar 1 kant? Heb je er al eens een fysio bij gehad?

@philipa: nee geen cheyenne, het is een merkloos zadel geleend van een stalgenoot. Misschien wordt het idd beter als ik het blauwe shabrak weg haal.

Nee, de voorkant blijft meestal mooi liggen en de achterkant schuift opzij. Af en toe hebben we een goede dag en dan ligt de boel recht :') Ik ben momenteel ook erg bezig met mijn eigen houding omdat ik weet dat het voornamelijk daardoor komt. Het gaat trouwens al een stuk beter sinds de London weer goed ligt :) Ik ben niet zo van het direct osteo/fysio erbij halen als er niets te merken is. Mijn paard loopt ontspannen en heeft natuurlijk wel een mindere kant maar ik ben ervan overtuigd dat ze het duidelijk laat merken als er iets niet goed zit (ken haar langer dan vandaag :)) ). Als we echt tegen problemen aan zouden lopen laat ik haar natuurlijk wel nakijken.

Dat snap ik :) En 9 van de 10 keer vinden ze toch wel iets, ook al heft je paard nergens last van. Net als met fysio bij mensen eigenlijk :+

@mayflower; tussen 0 en 200 euro wordt wel lastig! Voor iets hogere bedragen staan er veel te koop op marktplaats.

@Jennyxx; we konden maar 1 foto maken want mevrouw wilde na 3 weken niet rijden en dan ineens een buitenrit liever niet stil staan, was dus inderdaad niet zo'n charmant moment :) Als je ziet hoe ze met haar neus aan haar achterbenen kan krabben zie je wel dat ze niet vast zit in haar hals, ze is best lenig.

@pmarena: je hebt gelijk hoor. Ik had even de moeite moeten nemen hem recht te leggen :) Recht trekken als ik er op zit vindt mijn paard meestal niet zo'n goed idee. Halverwege de rit afstappen is ook geen optie want zonder opstap kom ik er niet op zonder dat het zadel daarna onder haar buik hangt :o

Als het goed is krijg ik dinsdag de hidalgo Icelandic te leen *\o/* Met al die positieve verhalen over hidalgo's heb ik goede hoop, maar feit is wel dat ik nog geen zadel heb gehad wat niet of naar links/rechts schuift, of naar voren. We zullen zien :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:36

Daarom beter meteen na het opstappen weer afstappen, als je merkt dat hij scheef ligt :j

Het klinkt nu alsof het zadel helemaal niet schuift, maar juist muurvast ligt?
Als hij zelfs scheef opgezadeld tijdens het rijden van een scheve rit nog blijft liggen zoals je aangesingeld hebt :P

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:39

Gaat de drytex ook nog mooi vormen net als de leren versie?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:41

Mayflower, voor 200 euro kan je waarschijnlijk wel aan een VPS-loze Cheyenne (vaak met toebehoren) komen, maar meer hoef je voor dat geld denk ik niet te verwachten... Wij hebben destijds een kale Cheyenne gekocht voor 180 euro en ook weer voor die prijs verkocht. De Cheyenne die ik later kocht heb ik weggedaan voor 200 euro inclusief toebehoren, maar daar zat geen echte Barefoot pad bij, dat zal ook wel meespelen.

Karev, kan het niet gewoon zijn dat je paard minder ruimte heeft tussen de voorbenen en de singel daardoor niet goed ligt?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:42

Of je moet er eentje willen die niet de schoonheidsprijs verdient :o ?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:44

Ja geen idee kirsha..de bolling ligt dan echt tegen de oksels. En een kortere singel kan ook niet want dan prikken de gespen..

ach ik draai em om..jammer dat ie dan niet doet waar ie voor is en 75 euro kostte haha ;(

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 13:55

Shirley schreef:

Shirley heeft alles...
Dat singeltje is weer mooi zwart. Ligt lekker in de zon te drogen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:16

Mayflower_ schreef:
Weet iemand nog een (barefoot) boomloos zadel te koop, liefst richting dressuur, maat 1? Prijs tussen de 0-200 euro. Mag zonder VPS zijn. :)

Er staat een libra te koop die kan je vast voor onder de 200 overkopen?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:21

Hallo,

Ik heb weer een vraagje :o mijn bf cheyenne schuift soms ietsjes naar links. De ruggengraat blijft wel goed vrij liggen. Ik ga vanavond of morgen even de pommel los passen op mijn ruin, misschien dat de pommel te ruim of te smal is. En als dat nou niet het geval is, moet ik dan misschien met andere inlagen gaan werken? Ik heb nu(die kreeg ik erbij toen ik het zadel kocht) de standaard bf pad eronder liggen. Verder ligt het zadel echt als gegoten en ik wil niks anders meer!! Hij loopt er zo ruim onder, echt super! Het zadel blijft ook gewoon liggen als we gegaloppeerd hebben, en ik heb zelfs ermee buiten gegaloppeerd! En dat ging zo fijn! _/-\o_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:47

karev schreef:
Gaat de drytex ook nog mooi vormen net als de leren versie?

Ja hoor. :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:51

Gelukkig haha. Hij ligt er nu nog zo bovenop

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:55

Had ik in het begin met mijn drytex ook hoor.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:24

Vind het altijd zo mooi en fijn lijken als het zadel er zo mooi omheen ligten niet zo er op ghehe

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:08

Shirley schreef:
Bedoelde je deze ?

[ Afbeelding ]

Jaaaa haha, prachtig! Karev, ik ga mee met dat ie misschien te groot is dan. Iemand had mijn C-singel ook gepast en die lag ook niet lekker. Teveel/te dicht bij de voorbenen, juist door die C-vorm.

Mayflower_ schreef:

Volgens mij is het nog wel het eea op marktplaats te vinden? Weet in ieder geval een advertentie met zowel een randolls als een cheyenne onder de €200, zaten volgens mij ook nog londons bij.

Samantha89 schreef:
Hallo,

Ik heb weer een vraagje :o mijn bf cheyenne schuift soms ietsjes naar links. De ruggengraat blijft wel goed vrij liggen. Ik ga vanavond of morgen even de pommel los passen op mijn ruin, misschien dat de pommel te ruim of te smal is. En als dat nou niet het geval is, moet ik dan misschien met andere inlagen gaan werken? Ik heb nu(die kreeg ik erbij toen ik het zadel kocht) de standaard bf pad eronder liggen. Verder ligt het zadel echt als gegoten en ik wil niks anders meer!! Hij loopt er zo ruim onder, echt super! Het zadel blijft ook gewoon liggen als we gegaloppeerd hebben, en ik heb zelfs ermee buiten gegaloppeerd! En dat ging zo fijn! _/-\o_

Mocht de pommel goed passen: hoe recht zit jij (knik je in in een heup) en check of beide rug/schoftspieren even veel ontwikkelt zijn. Kan je goed zien met de pommel los op de rug, dan sluit ie aan één kant soms meer aan. Als links minder bespierd is en jij hierin ook meegaat (scheef gaat zitten), kan het niet anders dan dat je zadel ook een beetje mee schuift. Kwetal poste daar volgens mij net ook wat over.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:32

Ik knik niet in, wat ik wel had en misschien nog wel heb is dat ik iets meer naar rechts zit. Nu ben ik al een tijdje bezig om bewust recht te zitten en dat gaat goed. Maar dan alsnog schuift het iets naar links. Ik heb ook al gekeken naar zijn bespiering en ik zag eigenlijk niets, maar mijn stalgenootje zag wel dat hij rechts ietsjes meer bespiering heeft. Mocht hij idd links minder bespierd zijn, en ik nu dus bewust bezig ben met recht zitten, is de scheefheid dan op te lossen door het recht zitten?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:45

Shirley schreef:

Geen probleem, het is meer een zadel voor erbij voor het buitenrijden. :D
Voor in de bak heb ik een goed passend zadel, alleen hier kan ik geen 4 uren in zitten met een buitenrit.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:49

Vandaag met mijn roze pad gereden :)
Afbeelding
Afbeelding

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:01

Leuk! Die roze pad is net dat beetje extra zonder schreeuwerig te zijn, heel leuk!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:17

draaakje schreef:
Vandaag met mijn roze pad gereden :)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hij staat écht super gaaf !!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:08

Vanmiddag de motortas flink gesopt en achter mijn zadel geknoopt. En hij past precies! Alsof hij ervoor gemaakt is. Morgen helaas geen tijd, dinsdag maar eens proberen op paard en met inhoud. Maar ik verwacht dat hij goed blijft liggen.

Afbeelding