nav. het probleem dat de zit van mijn barefoot atlanta te breed is voor mijn bekken, vooral op mijn bolronde tinker en de ronde halve arabier van mijn moeder, maar sinds kort ook op mijn oude ruin (hij was lang te mager, ik heb hem nu eindelijk weer op gewicht).
nickyu schreef:wat voor inlages heb je der nu onder liggen ? al geprobeerd een "dakje" te maken ?
ik heb geprobeerd om een dakje te maken met mijn eigen busse pad én de pad met dubbeldikke inlages (van Duhelo) daar bovenop.
ik had het gevoel dat ik op een dromedaris zat
maar helaas bleef de zit even breed
dat is dus geen oplossing.
nickyu schreef:zit je volgens boekje , of heb je je zit aangepast aan je paard in combi met jouw lijf ..
zit je met je knieschijven op 85% ongeveer naar voren gericht
of probeer je tegen beter weten in, terwijl je te breed zit , je tenen naar voren te houden
daar heb ik dus ook eens bewust op gelet.
bovenbeen naar binnen draaien om je tenen naar voor te houden, daar moet ik zelfs niet aan beginnen.
ik zit dus met mijn knieën een stuk naar buiten gericht, maar ook dan raak in mijn paard maar met een stuk van mijn bovenbenen.
vanaf een stukje boven de knie heb ik geen contact meer met mijn paard, terwijl ik met mijn andere zadel (specialized saddle model eurolight) wel goed contact heb, ook met mijn knie.
mijn onderbenen liggen sowieso niet tegen mijn paardje, daar zijn mijn benen te lang en mijn paardje te klein voor