Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Pasterza schreef:~Die Nut is toch een kruising tussen de Arizona en de Moussouri (of zoiets). Dan weet ik alsnog niet hoe de Arizone zit of is het verschil dan heel minimaal?
hetlevenwint schreef:Hoi,
Even een vraagje. Ik heb de barefoot stella met als singel die lederen (dressuur denk ik) singel erbij. Nu heeft de mijne
bij deze singel in de winter erg last van kale plekken... eigenlijk vanaf zijn haar een beetje lengte heeft als die begint
wintervacht te krijgen. Ik vermoed dat het blijft steken tussen dat rubber/zacht (spul) aan de zeikant.
Nu zag ik net de stretch en breath (nieuw zeker ? ) staan op de barefoot website. Deze is van neopreen aan de zeikant
en gladder rondom. Zou dit kunnen die kale plekken vermijden ? Verder rijd veel door modder, plassen en regen... dus
daar in heeft die wel een groot voordeel tegenover mijn huidige singel.
Wat denken jullie ?

. 

.
ik zou een grotere pommel kunnen proberen, maar zou dat echt schelen? Heb er maar twee keer mee gereden en dan al zulke plekken.
julius_juut schreef:@Niwla: Zador had op dezelfde plek witte plekken, welke verdwenen toen ik een dun dek onder het inlagedek ging gebruiken. Blijkbaar was de vuiligheid van het oude dek (voornamelijk huidvet) al genoeg om last van te krijgen. Blijkbaar hebben Fjordjes gewoon een teer huidje.

nickyu schreef:ik heb geprobeerd om een dakje te maken met mijn eigen busse pad én de pad met dubbeldikke inlages (van Duhelo) daar bovenop.wat voor inlages heb je der nu onder liggen ? al geprobeerd een "dakje" te maken ?
maar helaas bleef de zit even breed
nickyu schreef:daar heb ik dus ook eens bewust op gelet.zit je volgens boekje , of heb je je zit aangepast aan je paard in combi met jouw lijf ..
zit je met je knieschijven op 85% ongeveer naar voren gericht
of probeer je tegen beter weten in, terwijl je te breed zit , je tenen naar voren te houden