Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:55

Hoi,

Ik heb vandaag mijn rambo micklem hoofdstel binnen gekregen en ik twijfel of hij zo goed zit.. Misschien kunnen jullie mij er meer over vertellen?

Ook hangt het bit aan de ene kant meer uit zijn mond dan aan de andere kant ook al zitten de riempjes op dezelfde gaatjes, maar dit heeft hij ook bij andere hoofdstellen, weet niet waar dit aan ligt (gebit is recentelijk nagekeken)
Afbeelding

Bij de keel en neus zit het op het strakste gaatje

Dott

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:12

Hij lijkt zo goed. Neusriem zit niet op t zachte deel?

Misschien is zn hoofd/mond scheef?? Ik weet t niet :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:13

Dabo schreef:
Aleeneh schreef:

Ben ik de enige die deze echt niet lekker vindt zitten?
Hij past niet lekker; de kaakriem sluit niet onder de kaak maar er midden op, en de knik valt nog op het jukbeen. De band over de neus lijkt wel op de juiste plek te zitten, dus het is geen optie om hem gewoon een gaatje langer te maken... Mij lijkt hij gewoon een maatje te groot te zijn? Of kloppen de verhoudingen van die nepperd gewoon niet helemaal? Waar ligt dat aan?

Verder ziet het er namelijk uit als best een leuk hoofdstel, maar het is zo zonde als hij geen lekkere pasvorm heeft.

Ik heb vandaag een maatje kleiner gepast maar die paste idd onder de kaak niet dicht..
Hij moet gewoon nog een beetje 'voegen'

Had geen tijd om ze (de echte en de neppert) op elkaar te leggen, dan moet ik nl de bitten losmaken, maar ik heb ze wel ff naast elkaar gehouden. De verhouding van de 'knikjes' in de neusriem zijn gelijk. Echter zit idd de kaakriem op de neppert wat hoger!

Ha toch wel he! Ik had al het idee dat die kaakriem hoger zat. Ik heb er al een poosje naar zitten kijken en foto's vergeleken. De knikjes zitten ook in principe niet op plekken die me heel erg storen, dat ziet er prima uit en dat kan dit paard prima hebben. Alleen die kaakriem daar echt om de kaak heen, dat is niet hoe de Micklem hoort te zitten. Ik weet niet of het veel kwaad kan hoor, maar echt comfortabel lijkt het me ook niet.

Joosie, ziet er netjes uit. :)

Tieneke, het is net wat je doel is met de Micklem. Als je er alleen mee wil rijden (met bit) en je hem gewoon wil voor de anatomische vorm, dan zou je inderdaad prima met een competition vooruit kunnen. Die is wat smaller en eleganter, en het leer is ook iets mooier heb ik gehoord.
De Multi heeft gewoon meer opties. :) Dus als je van bitloos enzo houdt is dat weer de handigere keus.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:30

Aleeneh schreef:
Ha toch wel he! Ik had al het idee dat die kaakriem hoger zat. Ik heb er al een poosje naar zitten kijken en foto's vergeleken. De knikjes zitten ook in principe niet op plekken die me heel erg storen, dat ziet er prima uit en dat kan dit paard prima hebben. Alleen die kaakriem daar echt om de kaak heen, dat is niet hoe de Micklem hoort te zitten. Ik weet niet of het veel kwaad kan hoor, maar echt comfortabel lijkt het me ook niet.

Ik heb een gaatje bijgeprikt in de kaakriem. Zo zit hij wat comfortabeler :-)

mariekebons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:37

Dott schreef:
Ik heb nog even een vraagje, over de neusriem.
Als ik hem op t ene gaatje doe, zit ie heel los. Kunnen met gemak meerdere vingers tussen.
Heb ook t idee dat de neusriem iets schuift dan.
Als ik hem een gat strakker doe dan kan ik er wel 2x1 vinger tussen doen, maar 2 vingers van dezelfde hand op elkaar niet..
Ik wil er geen gaatje tussen prikken, welke gat zouden jullie nemen? Ik pak nu steeds de iets lossere, maar als ie schuift is dat ook niet fijn lijkt me (weet niet zeker of dat het geval is).

Ja dat heb ik nou ook exact! Eerst deed ik hem dan toch los, want gaatje strakker vond ik echt te strak. Inmiddels is het leer wat opgerekt en kijk ik wat ik ga doen per moment. Als ik lekker op los teugeltje bezig wil doe ik hem een gaatje losser. Als ik gericht rechtrichten (grondwerk) of longeren wil doen doe ik hem een gaatje strakker zodat mijn hulpen wel aankomen en het ook niet als een malle gaat schuiven.

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:10

JeDe schreef:
Zoals ik in een eerder bericht al heb geschreven kijkt het paard naar links op de foto. Daardoor staat er veel druk op de teugel en ligt het bakstuk te ver naar achter. Tijdens het rijden blijft alles netjes naast elkaar liggen.

Ik heb vandaag de neusriem en het bakstuk gewisseld van plaats. Nu ligt het nog beter.
Als je de foto's van het origineel(PSofSweden) bekijkt dan zie je op de foto waar het paard het hoofdstel draagt, dat het bit aan het voorste riempje zit. Bekijk je de foto van alleen het hoofdstel, dan zit het bit aan het achterste riempje... Erg veelzijdig hoofdstel dus... :)

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:00

Hoi,

Ik heb onlangs op bokt een micklem hoofdstel gekocht in het bruin, zo goed als nieuw.
Er stond full in de advertentie, maar het blijkt een extra full te zijn.
Ik vroeg me af of er hier misschien iemand is die een extra full nodig heeft, maar een full in bezit heeft zodat we misschien zouden kunnen ruilen?

Alvast bedankt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 18:13

Aleeneh schreef:
Dabo schreef:
Kijk mijn knappe merrie eens met haar nieuwe NEPpert :P

[ [url=m/fZKjjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben ik de enige die deze echt niet lekker vindt zitten?
Hij past niet lekker; de kaakriem sluit niet onder de kaak maar er midden op, en de knik valt nog op het jukbeen. De band over de neus lijkt wel op de juiste plek te zitten, dus het is geen optie om hem gewoon een gaatje langer te maken... Mij lijkt hij gewoon een maatje te groot te zijn? Of kloppen de verhoudingen van die nepperd gewoon niet helemaal? Waar ligt dat aan?

Verder ziet het er namelijk uit als best een leuk hoofdstel, maar het is zo zonde als hij geen lekkere pasvorm heeft.

Exact om die reden doe ik het hoofdstel weer de verkoop in :D

Ook bij het paard waar jij het hier over hebt zie ik geen verschil, niet zoals het moet zijn iig

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:52

Ik heb die van mij binnen gekregen. Paar dingetjes die me opvielen toen ik net ging passen (zonder bit). Kaakriem krijg ik net dicht en de neusriem heeft wel veel ruimte aan de zijkant. Maar misschien trekt dit laatste bij als er wel een bit aan hangt. Ben heel enthousiast geworden door dit topic, maar nu begin ik toch te twijfelen.... ga het filmpje van micklem nog maar ene keer bekijken op youtube

wijziging: ik heb een fjordemerrie, breed kort hoofd en ik heb de full maat genomen aangezien haar breede hoofd. Zal morgen een foto plaatsen

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:53

Op Facebook van Fairfax staat een anatomisch hoofdstel wat ze aan het testen zijn....

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:57

@xxVon: Ik had in het begin met die van mij ook het idee dat het neusdeel zo van het hoofd/breed uitstond. Maar nu ik er meerdere keren mee heb gereden (met bit en bitclips) is het geheel soepeler geworden en sluit het nu wel gewoon aan.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:17

Daphneeeej schreef:
@xxVon: Ik had in het begin met die van mij ook het idee dat het neusdeel zo van het hoofd/breed uitstond. Maar nu ik er meerdere keren mee heb gereden (met bit en bitclips) is het geheel soepeler geworden en sluit het nu wel gewoon aan.

Fijn om te horen! *\o/*

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:12

Oliebadje doet ook wonderen, dan valt het allemaal veel soepeler en mooier.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:42

xxVon schreef:
Daphneeeej schreef:

Fijn om te horen! *\o/*

Hier zijn de foto's.. bitclips doen niets voor mij en ik heb na hetmaken van de foto's de pony bakstukjes eraan gehangen ipv de horse omdat ik het bit ten opzichte van de onderste riem rommelig vind zitten, maar ik wil niet het bit verder in haar mond trekken. Zien jullie nog wat verbeterd kan worden?

Het bit is een beetje aan de kleine kant, een 12.5cm bustrens is besteld en onderweg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:50

xxVon schreef:
Hier zijn de foto's.. bitclips doen niets voor mij en ik heb na hetmaken van de foto's de pony bakstukjes eraan gehangen ipv de horse omdat ik het bit ten opzichte van de onderste riem rommelig vind zitten, maar ik wil niet het bit verder in haar mond trekken. Zien jullie nog wat verbeterd kan worden?

Het bit is een beetje aan de kleine kant, een 12.5cm bustrens is besteld en onderweg.

Ik heb net gepast met de pony bakstukjes, het hoofdstel zit gelijk beter. Heb de bitclips achterwegen gelaten, helaas mijn telefoon niet meegenomen dus geen foto's

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:35

@xxVon: bitclipjes zitten volgensmij ook niet goed op die foto's

Vanmiddag met rijden even een fototje gemaakt vanaf het paard met hoofdstelletje. Alleen beetje donkere foto..

Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:51

Butclips moet je vastclikken aan het ringetje van de neusriem. Dus eerst aan neusriem klikken, dan doortrekken zodat het achterste gedeelte vast zit aan het ringetje en dan pas bitje eraan.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:49

Leen schreef:
Butclips moet je vastclikken aan het ringetje van de neusriem. Dus eerst aan neusriem klikken, dan doortrekken zodat het achterste gedeelte vast zit aan het ringetje en dan pas bitje eraan.

Ja dat had ik gezien, allen zat mijn bit met de langere riempjes op het neusriem ringetje, dus er was helemaal geen ruimte voor de bitclip

En dat doortrekken zodat het achterste gedeelte vastzit, ik heb er net zo hard aan getrokken als ik durfde (voordat ik het kapot maak) maar hij klikte er niet in

Met de pony bakstukjes zit het iets beter maar heb de bitclips eraf gelaten

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 11:54

@xxVon Dat had ik ook in het begin dat de bitclips geen nut hadden. Ik heb er nu een bontje onder van Dablo disign. Nu vind ik de bitclips echt ideal. Ook ik durfde eerst niet door te trekken om de bitclips goed te bevestigen. Even goed het filmpje van Rambo bekijken. Is een bepaalde beweging die je maakt.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:13

Ik heb hem gister toch maar weer besteld. Paardje merkte in principe niet veel verschil, alleen het bitloos rijden ermee vind ik rete handig.

Ben benieuwd welke maat ik nu binnen krijg. :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:16

Ik heb nu 1 x bitloos geprobeerd op de kingekruisde stand, Mijn haflinger snapte er niet veel van maar het sturen ging wel goed. Zal het nog wel vaker gaan proberen,

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:50

Ik gebruik hem nu voornamelijk met het rijden. Grondwerk en longeren doe ik nu met touwhalster.
En met rijden vind ik hem toch wel erg fijn, merk aan mijn haf dat hij hem ook wel fijn vind.
Wel heb ik de bitclips er weer afgehaald omdat hij de dingen die ik hem vraag zonder de bitclips veel beter doorkrijgt. Had het idee dat het met de clips niet helemaal doorkwam en daardoor begon hij er tegenin te gaan.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 23:03

Mijn paard vond de bit clips ook niet fijn. Hulpen kwamen inderdaad minder goed aan, terwijl hij juist zo fijn licht te rijden is.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 07:20

Ik tijd er wel mee. Mijn haflinger is erg gevoelig in haar mond. Elk extra beweging/kleine ophouding kwam ze terug in tempo. Nu gaat dat een stuk beter.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:25

Ik rij er ondertussen al weer een tijdje mee, ik vind het een super fijn hoofdstel. Mijn paard reageerd er heel fijn op.

Ik rij inderdaag zonder de bitclips, wat een ondingen zijn dat zeg(en helemaal in combi met een Myler lv 3 bit, die gaat heel raar zweven in zijn mond)

De leerkwaliteit vind ik wel tegenvallen om heel eerlijk te zijn, voor het geld had ik leer van iets betere kwaliteit verwacht....
Vooral de riempjes waar je het bit mee bevestigd zijn te dik, stug en worden snel lelijk.

Misschien toch maar eens gaan sparen voor het hoofdstel van PS of Sweden en hopen dat die van betere kwaliteit is(gezien de prijs mag ik daar toch wel vanuit gaan?)

Afbeelding