Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:18

Uk zou 1 van die nepperts wel eens naast een echte in handen te hebben.
Puur om ze eens op elkaar te leggen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:22

Wel een mooiere kleur bruin!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:13

Sonja_vR schreef:
Uk zou 1 van die nepperts wel eens naast een echte in handen te hebben.
Puur om ze eens op elkaar te leggen

Ik heb ze allebei. De standard horse van Micklem, en hier een Cob van de neppers.
Zijn even groot ;)

ambre schreef:
Wel een mooiere kleur bruin!

jahe!? :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:16

Ik bedoel niet de maat, maar ben benieuwd of E kwa vormen etc goed overheen komen

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:59

Ben blij dat te horen. Heb een SH van Rambo zelf en een full NEPperd in bestelling. De SH is krap aan dus ben heel benieuwd hoe de grotere valt. Ik zit met de Rambo altijd een beetje te vogelen, omdat ik me aan iets erger, maar kan er de vinger niet helemaal op leggen wat het is. Laatste tijd denk ik dat het de neusriem is die wat te krap is eigenlijk. Dat de vertakking naar de gesp later zou moeten beginnen ofzo. De frontriem had ik al verwisseld naar een andere, want die was van de SH sowieso te klein.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:09

Dabo schreef:
Kijk mijn knappe merrie eens met haar nieuwe NEPpert :P

[ [url=m/fZKjjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben ik de enige die deze echt niet lekker vindt zitten?
Hij past niet lekker; de kaakriem sluit niet onder de kaak maar er midden op, en de knik valt nog op het jukbeen. De band over de neus lijkt wel op de juiste plek te zitten, dus het is geen optie om hem gewoon een gaatje langer te maken... Mij lijkt hij gewoon een maatje te groot te zijn? Of kloppen de verhoudingen van die nepperd gewoon niet helemaal? Waar ligt dat aan?

Verder ziet het er namelijk uit als best een leuk hoofdstel, maar het is zo zonde als hij geen lekkere pasvorm heeft.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:18

als dabo ze beide heeft zou ze plat op elkaar kunnen leggen en kunnen kijken of ze hetzelfde zijn

mariekebons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:05

maartje_h schreef:
heeft er ook iemand ervaring met de micklem maat pony? en dan voor een smal welsh hoofdje

Ik heb ook een maat pony voor mijn welsh/Arabier met fijn hoofdje. Ik vond het even wennen omdat de riempjes vrij breed/grof/stug zijn voor zo'n klein hoofdje, maar het wordt wel soepeler. Ben er erg blij mee!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:12

Vandaag de micklem gepast bij mijn fries, maar ik twijfel over de maat. Ze heeft nu een extra full aan op aanraden van de winkel. Maar hij is maar mijn idee te groot? Ook sluit hij bij het bit niet lekker aan.

Bij de keelriem nog een cm of 12 over. En bij de neusriem ook zeker 7 cm. Zou een maat kleiner beter aansluiten? Ik vind hem zk raar vallen bij de sluiting, valt precies tussen het bot..Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:14

Nouvel schreef:
als dabo ze beide heeft zou ze plat op elkaar kunnen leggen en kunnen kijken of ze hetzelfde zijn

hihi ze hangen allebei in mijn kast op stal...
Is een goed plan, ga ik morgen dus ff doen!

Aleeneh schreef:
Hij past niet lekker; de kaakriem sluit niet onder de kaak maar er midden op, en de knik valt nog op het jukbeen. De band over de neus lijkt wel op de juiste plek te zitten, dus het is geen optie om hem gewoon een gaatje langer te maken... Mij lijkt hij gewoon een maatje te groot te zijn? Of kloppen de verhoudingen van die nepperd gewoon niet helemaal? Waar ligt dat aan?

Verder ziet het er namelijk uit als best een leuk hoofdstel, maar het is zo zonde als hij geen lekkere pasvorm heeft.
Als ik hem een gaatje langer doe zit hij te laag op de neus (op het zachte gedeelte ipv op het harde..)
Denk dat een maat pony niet gaat passen, dan krijg ik de kaakriem niet vast, dat kan ik nu al vertellen.
Volgens mij zit mijn Competition net zo als deze nu.

Zal ze morgen eens op elkaar leggen! :D

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:36

bedankt voor de reacties op mijn vraag vh hoofdstel en pony maat. . :)

Dat maakt dat ik er toch wel naar neig om er 1 te bestellen. Nu nog even zoeken naar waar ze in pony maat te vinden zijn

wat is trouwens zo'n neppert? ander merk en dan helemaal nagemaakt?

mariekebons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:48

maartje_h schreef:

Dat maakt dat ik er toch wel naar neig om er 1 te bestellen. Nu nog even zoeken naar waar ze in pony maat te vinden zijn

Wat ik er nog wel vergat bij te zeggen, is dat ik wel kan merken dat ze duidelijk ontwikkeld zijn voor paardenhoofden en de pasvorm bij pony's dus wel iets minder ideaal is, maar ik ben er alsnog blij mee :)
Mijn pony houdt niet zo van het bit, dus of ik leg het bit lekker vast (door de lage neusriem en de bitklipjes) zodat ze er minder last van heeft. Op het moment rij ik helemaal bitloos.

Ik heb zelf maat pony op Agradi besteld, ook nog met 30% stickerkorting.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:46

maartje_h schreef:

wat is trouwens zo'n neppert? ander merk en dan helemaal nagemaakt?
Yep. :j
Uiteraard NIET door mij zelf. Ben handig maar niet met leer hahaha.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:28

Ik heb twee Arabische hengsten en zou op termijn graag met de Micklem aan de slag willen. Welke maat raden jullie aan voor mijn mannen? Is het makkelijk verstelbaar? Want twee kopen in 1 keer is iets te veel van het goeie... Ik zag ze nu idd ook op Agradi...

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:49

Tieneke schreef:
Ik heb twee Arabische hengsten en zou op termijn graag met de Micklem aan de slag willen. Welke maat raden jullie aan voor mijn mannen? Is het makkelijk verstelbaar? Want twee kopen in 1 keer is iets te veel van het goeie... Ik zag ze nu idd ook op Agradi...

Ligt vooral aan hun hoofdjes..
Heb je foto's? Van welk merk en welke maat heb je nu een hoofdstel?
Het zal een full of misschien cob zijn gok ik.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:11

Onze arabier heeft een full, normaal cob maat maar ze heeft een vrij breed hoofd. Als jouw hengsten een fijner hoofdje hebben zou ik cob nemen want de full zit wel op z'n hoogst bij onze merrie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:35

Hmm ja dan zal het eerder cob worden. Nu hebben ze nog geen hoofdstel, ze zijn pas 2. De halsters zijn wel cob. Fin (donkere) is wel wat robuuster dan Adje (wit)...

Afbeelding

Afbeelding

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:30

Dan denk ik ook maat cob... snuitje is ook erg smal. Misschien moet je er dan alleen een grotere frontriem opzetten.

Leuke beestjes trouwens :-)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:02

De Fries hierboven mag zeker een standard horse hebben . Deze is nu al te groot en t leer gaat nog rekken .

Ik heb eens een nep micklem gehad en de pasvorm is lang niet zo mooi als van t origineel ...
Vindt het te veel verschil , je slaat de plank bij de meeste paarden echt mis ..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:20

bernadetl schreef:
Dan denk ik ook maat cob... snuitje is ook erg smal. Misschien moet je er dan alleen een grotere frontriem opzetten.

Leuke beestjes trouwens :-)

Ja de witte is idd goed smal. Dan ga ik voor een cob :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:31

Tieneke, Mish past een cob :j met alle riempjes ongeveer in het midden. Wellicht dat dat je een beetje een idee geeft of je in de goede richting zit.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:45

Zinzi_jewel schreef:
De Fries hierboven mag zeker een standard horse hebben . Deze is nu al te groot en t leer gaat nog rekken .

Ik heb eens een nep micklem gehad en de pasvorm is lang niet zo mooi als van t origineel ...
Vindt het te veel verschil , je slaat de plank bij de meeste paarden echt mis ..

Dank voor deze bevestiging! Gaan we deze terug sturen en een maat full proberen :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:33

Ik heb nog even een vraagje, over de neusriem.
Als ik hem op t ene gaatje doe, zit ie heel los. Kunnen met gemak meerdere vingers tussen.
Heb ook t idee dat de neusriem iets schuift dan.
Als ik hem een gat strakker doe dan kan ik er wel 2x1 vinger tussen doen, maar 2 vingers van dezelfde hand op elkaar niet..
Ik wil er geen gaatje tussen prikken, welke gat zouden jullie nemen? Ik pak nu steeds de iets lossere, maar als ie schuift is dat ook niet fijn lijkt me (weet niet zeker of dat het geval is).

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:36

Aleeneh schreef:
Dabo schreef:
Kijk mijn knappe merrie eens met haar nieuwe NEPpert :P

[ [url=m/fZKjjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb vandaag een maatje kleiner gepast maar die paste idd onder de kaak niet dicht..
Hij moet gewoon nog een beetje 'voegen'

Had geen tijd om ze (de echte en de neppert) op elkaar te leggen, dan moet ik nl de bitten losmaken, maar ik heb ze wel ff naast elkaar gehouden. De verhouding van de 'knikjes' in de neusriem zijn gelijk. Echter zit idd de kaakriem op de neppert wat hoger!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:22

Ik twijfel nu alleen nog tussen de multi en de competition... De competition ziet er ook mooier uit qua leer...?