Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Peppertree schreef:Dat oogje zit los, dus die kun je dan aan een andere frontriem doen.
Ja maar hoe maak je die aan een gewone frontriem? Want die hebben meestal een dicht oog. Dat was beetje mijn bezwaar.
Phonix schreef:Misschien heb iemand hier tips voor een hoofdstel.
Ik heb een merrie met een beetje een onrustige aanleuning. Bij mijn lage neusriem wil ze graag spelen met het bit omdat het niet stabiel genoeg ligt.
Met deze hoofdstel ligt het bit mooi rustig maar ze vindt het fijner als ik de neusriem zeg maar onder het bit dot dan over. Zou dit erg zijn? Of is er een hoofdstel die een fijn stabiel ligging geef zonder een riem over het bit? https://www.agradi.nl/harrys-horse-hoof ... igQAvD_BwE
Phonix schreef:Het lijkt voor mij dat ze de speer riem niet fijn vindt.
Ik heb zitten kijken naar verschillende hoofdstelen met vaste bakstukken maar de meeste lijken best hoog. Ze heb helaas vorige jaar haar hoofd opengehaald en de litteken zitten precies waar veel van de neusriemen vallen.
Waidida schreef:Hootje: helaas geen ervaring met dit hoofdstel sorry.
Ik had nog een vraag aan de kenners bier, Wat zijn jullie gedachtes op hoofdstellen zonder neusriem? Mij lijkt het geen neusriem gegeven wel fijn maar komt dan niet al het gewicht van het bit achter de oren terecht? aka niet erg anatomisch? Mij lijkt dat als je een neusriem eraan hebt dat het gewicht van het bit meer verdeeld wordt over het hoofd ofzo? het kan nu ook wel gewoon zijn dat ik te ver doordenk hierin hoor, maar ik vroeg me af wat jullie gedachtes hierover zijn
Avalanche schreef:Waidida schreef:Hootje: helaas geen ervaring met dit hoofdstel sorry.
Ik had nog een vraag aan de kenners bier, Wat zijn jullie gedachtes op hoofdstellen zonder neusriem? Mij lijkt het geen neusriem gegeven wel fijn maar komt dan niet al het gewicht van het bit achter de oren terecht? aka niet erg anatomisch? Mij lijkt dat als je een neusriem eraan hebt dat het gewicht van het bit meer verdeeld wordt over het hoofd ofzo? het kan nu ook wel gewoon zijn dat ik te ver doordenk hierin hoor, maar ik vroeg me af wat jullie gedachtes hierover zijn
Nee, bit zit op geen enkele manier verbonden met de neusriem. Het enige wat een neusriem doet is maken dat een bit iets stabieler ligt, door de mond dicht te knuppen.