Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Samantha89 schreef:Naja ik wilde zakken voor de mandriana naar 300 en voor de toscana 425. Zonder de beugelriemen, want de meeste willen die er toch niet bij, maar als ze dit lezen dan zeggen ze oh ja ik wilde er 200 voor geven. Terwijl ik de nieuwprijzen erbij gezet heb. Dan denk ik echt jeetje, ik snap dat ze in waarde zakken, maar het lijkt wel steeds erger te worden dan mensen er een habbekrats voor willen geven. En dan nog zo asociaal doen! Ik kan er echt met mijn verstand gewoon niet bij.
Muze schreef:Zijn hier al meer ervaringen met de edix tudor zadels?
Dus de flex zadels?
Daihyo schreef:Nu zag ik de Trekker True Talent. Met kussens. Zou dat beter zijn qua drukverdeling?
[ [url=m/mCNLSp.png]Afbeelding[/url] ]
Maar ook de Barefoot Happy Valley/Lazy Mountain. Ook met kussens. Alleen de ene heeft ene pommel, de ander een fork. Wat is dan het handigst?
[ [url=m/HOEeBZ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZoltnZ.png]Afbeelding[/url] ]
Daihyo schreef:Bij mij zit het vooral op billen en dijen. Ik heb een haflinger, met wel wat schoft maar geen opliggende ruggengraat.
Wat is het verschil tussen de pommel en fork bij de Lazy Mountain en Happy Valley? In ons geval zou een harde fork dus juist minder geschikt zijn, gezien de Freemax?
.
Daihyo schreef:Oh zo met schaap is hij een stuk mooier
Die beugels zijn wel fijn. En de drukverdeling?
Daihyo schreef:Ik twijfel over de verkoop van mijn Freemax en over een paar maanden een koop van een ander zadel.
Mijn Freemax geeft witte plekken achter de schoft. Scintigrafie (voor iets anders, maar had bijvangst) liet zien dat de schoft geïrriteerd was. Hij heeft nooit wat laten merken van slecht liggen overigens. Hij lijkt niet slecht te liggen, test met de PLIPpad wees ook niets geks uit.
De druk zit vooral op de fork of de beugelophanging. Hij is nu geblesseerd (staat los van het zadel of rijden) en de vraag is of we sowieso nog kunnen rijden.
Dus ik denk er over om mijn Freemax toch te verkopen. Nu wil ik eigenlijk niet terug naar een boomzadel als hij straks hoop ik weer onder het zadel mag, maar ik zoek dus wel iets wat de druk beter verdeelt.
Goed om te weten: ik ben geen lichtgewicht. Nu hij geblesseerd is, gebruik ik de tijd om wat kilo’s kwijt te raken. Maar door een hormonale aandoening zal dat rond de 80kg uitkomen. Verder afvallen is zo goed als onmogelijk.
Als hij goed uit de blessure komt, dan zal hij niet meer heel fanatiek bereden worden. Wat basistraining in de bak om hem soepel te houden en buitenritten met heel veel stap.
Nu zag ik de Trekker True Talent. Met kussens. Zou dat beter zijn qua drukverdeling?
[ [url=m/mCNLSp.png]Afbeelding[/url] ]
Maar ook de Barefoot Happy Valley/Lazy Mountain. Ook met kussens. Alleen de ene heeft ene pommel, de ander een fork. Wat is dan het handigst?
[ [url=m/HOEeBZ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZoltnZ.png]Afbeelding[/url] ]
Kwetal schreef:Daihyo schreef:Oh zo met schaap is hij een stuk mooier
Die beugels zijn wel fijn. En de drukverdeling?
In de VS een druktestje gedaan -weliswaar in stilstand, maar met een man er op van minstens 80 kilo - die ging in de beugels staan en ook heen en weer bewegen... geen pieken (dus extreem hoge druk) het bleef allemaal binnen de grenzen... dus voor lekker rustig naar buiten, doe je jezelf en je paard wel een plezier hiermee.... (Hoor ik van anderen)